Gå til innhold

Redd for andres forventninger!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig redd for ikke å svare til andre folks forventninger den store dagen!

Alle sier jo at bruder alltid er så flotte, men jeg vet at jeg har sett bruder som ikke har sett overvettes flotte ut.

Kanskje syns jeg at de har valgt feil type slør, feil type kjole etc....

Det er mulig jeg blir en smule paranoid og kanskje kan virke noe overflatisk og egoistisk, men jeg bekymrer meg stor for at andre ikke kommer til å synes at kjolen er fin, at jeg ikke burde ha tiara og langt slør....

kanskje jeg ikke skulle hatt så langt slør som jeg har valgt også..... :o

Tror det er det faktum at man kommer til å være i sentrum av alles oppmerksomhet som gjør at jeg er så fokusert på akkurat dette her.

Hva om kjæresten min tenker - "å herregud - kunne hun ikke droppet sløret" eller noe i den stilen når jeg kommer opp midtgangen....

Er det bare jeg eller er det en ganske vanlig følelse.....???

Uff........

bare et langt stort hjertesukk fra lille meg..... :(

- Ayla

dagen nærmer seg.....31.mai 2003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Ayla! :D

At en brud er flott, har lite med utseende å gjøre.

Jeg tror denne oppfatningen kommer av en utstråling du får på dager som denne!

Du skal gifte deg med mannen du elsker - og er (forhåpentligvis)

veldig glad, lykkelig og forventningsfull.

Det er den gleden som stråler av en brud, som er vakker!

Ikke klærne hennes, eller hårfrisyren.

Klart det er gøy å være skikkelig fin på bryllupsdagen, men det er altså ikke noe å henge seg opp i, spør du meg.

Velg kjole og slør utifra hva du selv føler deg vel i - har andre noe med det da?

Og jeg tør vel nesten garantere at mannen din tenker på alt annet enn at du skulle valgt et annet slør denne dagen...

Er du enig? :)

Skrevet

Jeg hadde også denne følelsen før bryllupet vårt og jeg var så usikker med tanke på alt jeg skulle ha på meg og hvordan alt skulle være. Tror også det var litt ålreit jeg, for jeg hadde ikke så enorme forventninger før den store dagen heller. Det gjorde nok at jeg opplevde dagen som ennå flottere enn jeg ellers ville ha gjort. Grunnen til at man blir så usikker er at man hører om alt det flotte og fantastiske, og det er ikke så rart man da blir litt engstelig. Jeg tror hver og en burde prøve å bli tryggere på seg selv, sin egen smak og de valgene man tar og innimellom prøve å ikke tenke så mye på hva andre mener.

Og når det gjelder din kommende mann kommer han garantert til å synes du er nydelig denne dagen uansett, alle menn synes det om sin brud og de bryr seg virkelig ingenting om man har slør, tiara eller veske. De gifter seg jo ikke med alt brudeutstyret, men med personen inni.

Personlig var jeg livredd for at mannen min ikke skulle like kjolen min fordi jeg fryktet den var for enkel, jeg var redd han ikke skulle like sløret mitt (han hadde tidligere gitt uttrykk for at han ikke likte slør) og jeg var redd tiaraen min var teit på meg. Men vet du hva? Han synes faktisk jeg var så flott at han gråt i kirken. Det er første gangen i mitt liv jeg har sett ham være så rørt, og akkurat da spiller virkelig ikke antrekket noen rolle!

Skrevet

Jeg har snakket med kjæresten min om dette og her helt klar over at han kommer til å synes jeg er flott....men likevel......

Det som er så rart er at jeg er helt rolig på at alt det andre kommer til å bli helt flott.

Det som er litt rart er at jeg bekymrer meg ikke for brudebukketten, bilen, pynten i kirken, pynten i lokale, maten ....alt dette er ting som jeg overhodet ikke har noe ansvar - det er andre som skal ordne i stand

....og kanskje nettopp er det derfor jeg ikke bekymrer meg over det.

For jeg vet at det ikke kommer til å legge noen demper på dagen om ikke alt er perfekt....

det er bare det at alle forventer at jeg er "perfekt" og hva om jeg ikke blir det?? :cry:

Er klar over at man liksom stråler og alt det der..men hva om jeg likevel ser teit ut i antrekket????

Nei dette blir bare rot....... :(:(

tror jeg får gi meg på denne tankerekken.....blir bare deppa av dette her :cry:

-Ayla

Som har definitivt hatt bedre dager...

Skrevet

Prøv og ta det med ro du. Dette er en helt normal følelse, som jeg tror de aller fleste har på et eller annet tidspunkt. Naturlig er det også å være bekymret for det de andre har ansvar for, det var kanskje derfor jeg ikke klarte å delegere nok til andre. Jeg var livredd for at ting ikke skulle bli sånn som vi ønsket. Men det går kjempefint, og en brud stråler alltid av lykke. Det er nettopp det som gjør en brud så vakker!

Skrevet

En ting er sikkert - alle kommer IKKE til å like ditt valg av kjole, slør osv. Det er alltid andre meninger. Men generelt er bruder flotte synes jeg, selv om de kan ha en håpløs kjole f.eks. Det er jo en staselig dag, og du skal ikke glemme at dette er en dag hvor alle i utgangspunktet er positivt innstilt til deg. Alle er glade - og de som ikke er det - det får bli deres problem. Du kommer til å bli flott - og det viktigste av alt - du blir gift med mannen du elsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...