ehv61 Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Pleier å drikke XL1 før under og etter trening.Særlig hvis økta er hard eller lang,men har det noen effekt?Eller kan jeg like godt drikke vann. Hvis sportsdrikk er best,hvilken type/merke er best å bruke?
Scully Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 For de aller fleste er vann den beste drikken. Mye sukker i sportsdrikker som gir rask energi, men absolutt ikke nødvendig for folk flest. Vær dessuten obs på mye syre i drikken - syreskader på tenner er sterkt undervurdert! Ville holdt meg til vann, hvis du ikke holder på å dø av utmattelse etter mange timers trening
SnillMito Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Hvis du trener for å bli slankere og få en mer attraktiv kropp, som 99.9999999999999% av alle kvinner, er det å drikke sportsdrikker før og etter trening like selvdestruktivt som et kreftsykehus laget utelukkende av asbest.
Merenwen Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Hvis du driver styrketrening, anbefaler jeg en liten proteinshake 5-30 minutter etter treningsøkten. Dette vil virke positivt inn på muskelbygging, ergo høyere forbrenning:)
ehv61 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2007 Virkelig?Jaja,da drikker jeg bare vann da.Så sparer jeg penger på det.Når jeg tenker meg om,kjenner jeg egentlig ikke så stor forskjell om jeg drikker vann eller sportsdrikke.
ehv61 Skrevet 25. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2007 Hvis du driver styrketrening, anbefaler jeg en liten proteinshake 5-30 minutter etter treningsøkten. Dette vil virke positivt inn på muskelbygging, ergo høyere forbrenning:) Hvor får man tak i det?Og heter det bare proteinshake?
Merenwen Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Hvor får man tak i det?Og heter det bare proteinshake? Det selges som regel på treningssenter. Hvis du skal bruke mye av det lønner det seg å kjøpe pulver på internett(for eksempel proteinfabrikken.no). Da blander du ut pulveret i vann eller skummetmelk. :-)
Gjest Kristin_ Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 Du kan også bare SPISE noe med protein og karbohydrat etter økten. Men ja, XL1 er noe man drikker om det er veldig tung økt (og da snakker vi ekstremt høyt tempo eller langvarig) eller ekstremt varmt (for å få balanse i elektrolytter) men er unødvendig til vanlig trening. I tillegg er tennene ekstra utsatt for syreangrep under trening, smådrikking av sure (sports)drikker setter tennene i faresonen, og bør unngås som en vane. Gjennomsiktige tenner er ikke kult. Men om det ikke er vektnedgang som er mål med trening men heller optimale prestasjoner, stiller det seg litt annerledes.
Supraspinatus Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Du kan også bare SPISE noe med protein og karbohydrat etter økten. Men ja, XL1 er noe man drikker om det er veldig tung økt (og da snakker vi ekstremt høyt tempo eller langvarig) eller ekstremt varmt (for å få balanse i elektrolytter) men er unødvendig til vanlig trening. I tillegg er tennene ekstra utsatt for syreangrep under trening, smådrikking av sure (sports)drikker setter tennene i faresonen, og bør unngås som en vane. Gjennomsiktige tenner er ikke kult. Men om det ikke er vektnedgang som er mål med trening men heller optimale prestasjoner, stiller det seg litt annerledes. Skade tenner er ikke gjennomsiktig, de er hvite Men jeg støtter deg, XL1 er for folk som skal drive langvarig høy akitvitet
ehv61 Skrevet 26. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2007 Målet er å holde meg i form først og fremst,men også pga vektnedgang. Hvor mye og hvor lang økt regner dere som ekstremt da?
Gjest Kristin_ Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 Skade tenner er ikke gjennomsiktig, de er hvite Men jeg støtter deg, XL1 er for folk som skal drive langvarig høy akitvitet Tro meg, de blir gjennomsiktige etter hvert også Enkelte sportsdrikkers effekt har også blitt betvilt under et studie som ble gjennomført for ikke lenge siden http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article465973.ece Anbefaler å lese artikkelen, var en del gode poenger der
ehv61 Skrevet 26. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. september 2007 Tro meg, de blir gjennomsiktige etter hvert også Enkelte sportsdrikkers effekt har også blitt betvilt under et studie som ble gjennomført for ikke lenge siden http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article465973.ece Anbefaler å lese artikkelen, var en del gode poenger der Se der ja.Fikk noe å tenke på nå gitt.Eller,egentlig er det ikke så mye å tenke på.Heretter blir det vann.
Supraspinatus Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Tro meg, de blir gjennomsiktige etter hvert også Enkelte sportsdrikkers effekt har også blitt betvilt under et studie som ble gjennomført for ikke lenge siden http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article465973.ece Anbefaler å lese artikkelen, var en del gode poenger der Offtopic Emaljen på tennene er nesten gjennomsiktig, så ofte når man har litt gule tenner som ikke kan blekes er det fordi man ser tannbeinet gjennom emaljen. Du ser det tydelig hvis du har god emalje og ser på nederste del av feks fortennene, der er det et lite stykke som ser litt mørkere ut. Det er fordi det er mørke bakom, og du ser litt gjennom. Det er ihvertfall det tannlegen sa til meg. Og jeg har ikke syreskade tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå