Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Verdien på pakka er 192 kr. Hvem kontakter jeg? I pakken fikk jeg med 2 50ml shampoflasker, samt et badehåndkle. De trodde vel LF hadde skrevet ned prisen da. Er jo mye varer til lav pris..
mamut75 Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Verdien på pakka er 192 kr. Hvem kontakter jeg? I pakken fikk jeg med 2 50ml shampoflasker, samt et badehåndkle. De trodde vel LF hadde skrevet ned prisen da. Er jo mye varer til lav pris.. Tror tollen bruker andre valutasatser enn de reelle . Jeg tror de har en sats per år .
Pnin Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Så vidt jeg husker kan porto også medregnes i summen...
Gjest -eline- Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Så vidt jeg husker kan porto også medregnes i summen... Ikke hvis varen koster under 200 kr, men dersom den koster mer enn 200 kr så vil man måtte betale moms på hele beløpet inkludert porto. Men som sagt over, Tollvesenet bruker sine egne satser som kun oppdateres en gang i uka (se denne siden) OG de går etter satsene som gjelder når varen ankommer Norge, ikke når den er bestilt. (selv om du muligens kan komme unna det om varens verdi var under 200 kr i følge Tollvesenets tariffer i det du bestilte den...)
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Så mye rart folk tror her uten å ha peiling. Tollvesenet har egne omregningskurser som er oppgitt for en uke. Disse kursene gjelder den dagen varene ankommer Norge. Du får sjekke dem og se. Finnes på http://www.toll.no Hvis vareverdien er under 200 kr etter disse kursene kan du ta kontakt med fortollingsavd til Posten. Hvis du har kvittering på at vareverdien er under 200 kr vil du få betalte gebyrer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå