Grønt blad Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 (endret) Jeg skal male soverommet, men er veldig usikker på hvilken farge jeg skal velge. Soverommet er sydvendt og har ganske gode lysforhold. Rommet er middels stort. Er det noen som har tips til hvilken farge jeg bør velge? Hvilken farge har dere? Endret 25. september 2007 av Grønt blad
Gjest antigartner Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Soverommet vårt er ganske lite, så vi har malt det i en lys farge. Kaffelatte, tror jeg den het. Vi har bodd et sted der soverommet var større, og da malte vi det i en grønnfarge jeg ikke husker navnet på. Den var middels lys/mørk, og litt "matt". Dette var på midten/slutten av -90-tallet, da det var moderne med sterke interiørfarger. Er veldig fornøyd med den lyse fargen.
Umuriel Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Vi har en farge som heter "Velvære". Vanskelig å beskrive fargen, men den er ganske lys. Inneholder i alle fall oker og svart, i tillegg til hvitt. Litt annet blandingsforhold enn eggehvit.
Ella* Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Vi har "Lys Toscana". Synes den er en fin soveromsfarge, men kanskje litt gulere enn jeg trodde på forhånd. Før jeg malte, var veggene "kald" mørkerød - skikkelig sterk farge! Helt forferdelig, egentlig....
Gjest Elastica Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Vi har egghvit, som ellers i huset. Rådet mitt når det gjelder interiørfarge er stort sett egghvit, uansett hvilket rom det er snakk om. Den er lys og nøytral og det er lett å forandre inntrykk i et rom ved hjelp av sengetrekk, puter, tepper osv. Man blir aldri lei av egghvit.
LilleKylling Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Vi har en farge som heter ro på vårt soverom. Den er lyse lyse lyse lilla.Veldig beroligende og behagelig farge!
Gjest Asti Skrevet 26. september 2007 #7 Skrevet 26. september 2007 (endret) ... Endret 11. januar 2018 av Asti
Amused Skrevet 26. september 2007 #8 Skrevet 26. september 2007 Vi har en lys blågrå farge på soverommet, veldig behagelig og fin Hehe, prøvde oss først med en såkalt plommefarge, som skulle være så bra for nattesøvnen, men den ble altfor mørk og altfor grell Jeg har inntrykk av at det er best med en nøytral, lys og behagelig farge på soverommet. Ellers er jeg veldig enig med Elastica og Vanedis om at eggehvit er genial som interiørfarge
Gjest s.n Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Vi har 'Dun' både på soverommet og i resten av leiligheten. Enig i at lyst er best - enkelt å innrede, og en blir aldri lei! Desom en liker farger kan en henge opp fargesterke gardiner eller ha et fargekraftig sengeteppe.
jente 79 Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Vi har en farge som heter Risør. En lys blå farge Liker den godt på soverommet.
Umuriel Skrevet 26. september 2007 #11 Skrevet 26. september 2007 Ellers er jeg veldig enig med Elastica og Vanedis om at eggehvit er genial som interiørfarge Vi har eggehvitt i resten av leiligheta, og hadde det i den forrige og. Bankers farge som går til "alt"!
linky Skrevet 26. september 2007 #12 Skrevet 26. september 2007 Vi har eggehvit på soverommet og ellers i huset
Elbereth Skrevet 26. september 2007 #13 Skrevet 26. september 2007 Vi har en helt lys lys gråfarge. Synes den passer godt til møblement i kirsebærtre og marineblå tekstiler.
Gjest Tulipa Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 Helt lyse vegger - like i hele huset .. soverommet går i naturfarger .. hvitt, beige og bjørk .. Synes det er enkelt og lekkert .. Har hvitt sengtøy også
Scheherazade Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 Vi har et sort tapet med barokkmønster i "liksom-velour" på veggen bak seng (som også har svart hodegjerde) og resten av veggene mellomgrå. På motstående vegg fra sengen har vi skyvedørsgarderobe, med fyllinger i grått glass og patinert eikefiner. Spotter over skyvedører, som reflekterer glassfyllingene. Høres kanskje mørkt ut, men vi syns det er stilig, men så har vi også et stort soverom, cirka 4,5x3,2. Liker litt farger jeg, eggehvit i hele leiligheten hadde blitt for kjedelig. Soverommet er etter min mening det rommet man kan våge å være litt sprelske, ville heller hatt en nøytral stue.
Grønt blad Skrevet 28. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. september 2007 Takk for mange svar. Rommet kommer nok til å bli lyst, skal ikke se bort ifra at det blir egghvit.
Champagnepiken Skrevet 28. september 2007 #17 Skrevet 28. september 2007 På mitt soverom har jeg to vegger og panelt skråtak i egghvit, en i lys lilla og en i mørkere lilla. Liker kontrasten det gir!
Gyda Skrevet 29. september 2007 #18 Skrevet 29. september 2007 Vi har en varm gulfarge (smøblomst?) og brystningspanel på veggene og lyst gulvbelegg. Seng og nattbod er holdt i svart smijern og mahogni. Soverommet er et av rommene i huset jeg ikke har lyst til å pusse opp med det første - og vi har hatt det sånn i 8 år...
L79 Skrevet 29. september 2007 #19 Skrevet 29. september 2007 Vi har akkurat pussa opp soverommet og har i den sammenheng valgt sand på 3 vegger og marracesh på en vegg. Dette er blitt et godt rom å være i.
happyhappy Skrevet 29. september 2007 #20 Skrevet 29. september 2007 vi har malt det i en lys farge. Kaffelatte, tror jeg den het. Er veldig fornøyd med den lyse fargen. Samme her! Vi har lilla detaljer til-og nattbordslampene og gulvstearinlys er i smijern-kjempelekkert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå