Gjest Gjest_mono_* Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Heisann! Jeg har nettopp ankommet syden og flyluften har odelagt huden min totalt. Jeg flasser dagen lang og huden er helt forferdelig torr. Jeg er ekstremt torr i kinnene, men pannen og nesen klarer seg fint. Jeg har finporet hud. Huden min er veldig sensitiv og reagerer lett paa torr luft og straalinger. Har lest litt om hydrokortison og lurer paa om det kan vaere redningen? Paa forhaand takk!
Gjest Deception Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Hydrokortison hjelper mot tørr og flassete hud forårsaket av eksem, men skal ikke misbrukes ellers, da det har bivirkninger (tynn hud osv) som ikke er noe særlig å ta med seg. Da vil jeg heller anbefale deg å peele forsiktig, og deretter forsøke med mandelolje under en vanlig fuktighetskrem i noen uker. Mandelolje får du på apotek og helsekost, og en stor flaske koster 70-80 kroner.
Gjest s0l Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Jeg ville satsa på hydrokortison. Det hjelper veldig bra for meg, og siden du er i syden er det vel en hastesak.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 hydrokortison og sol kombinert er fyfy. Ofte vil man ikke bli brun på de områdene man har brukt kortisonkrem på. Resultatet er hvite flekker. Det er også ekstremt hardt for huden! Ikke lekkert. Jeg ville heller gått for en lett peeling og deretter jojobaolje. (Men ikke olje i ansiktet i sola, da blir du brent!)
Gjest Kaya83 Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Hydrokortison skal brukes ved eksem og utslett, ikke som et generelt hudpleieprodukt.. Hvis du fortsatt er i tvil vil jeg anbefale deg en telefon til lege eller apotek, så kan de forklare deg nærmere..
Gjest Gjest_mono_* Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Det har blitt mye bedre naa saa vil ikke ta den risken hvis det kan foraarsake hvıte flekker. Tusen takk for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå