lulle Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Har noen en god kyllingrett med cashew nøtter å dele med meg?
Gjest Lano Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Jeg pleier å kjøpe en hel grillet kylling som jeg deler i biter (du kan også bruke kyllingvinger eller lår) og legger i en ildfast form. Så deler jeg opp eple, banan og ananas (gjerne fra boks) og fordeler over kylling. Så visper jeg matfløte med karri og sweet chili-saus til det skummer og heller over alt sammen. Lar det stå i ovnen i cirka 20 minutter, så heller jeg cashewnøtter over retten og lar det stå i noen minutter til. Serveres med ris og frisk salat, gjerne med litt cashewnøtter i salaten også.
Gjest Gjest_pulverheksa_* Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 http://www.bbcgoodfood.com/recipes/4007/st...prout-salad.jsp
lulle Skrevet 25. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2007 Jeg pleier å kjøpe en hel grillet kylling som jeg deler i biter (du kan også bruke kyllingvinger eller lår) og legger i en ildfast form. Så deler jeg opp eple, banan og ananas (gjerne fra boks) og fordeler over kylling. Så visper jeg matfløte med karri og sweet chili-saus til det skummer og heller over alt sammen. Lar det stå i ovnen i cirka 20 minutter, så heller jeg cashewnøtter over retten og lar det stå i noen minutter til. Serveres med ris og frisk salat, gjerne med litt cashewnøtter i salaten også. Dette hørtes spennende ut. Detljer please, detaljer:-) Eple med eller uten skrell? kyllin med eller uten skinn, ferdig grillet eller rå?? hvor mye karri og chili saus?
Trillrund Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Jeg pleier å kjøpe en hel grillet kylling som jeg deler i biter (du kan også bruke kyllingvinger eller lår) og legger i en ildfast form. Så deler jeg opp eple, banan og ananas (gjerne fra boks) og fordeler over kylling. Så visper jeg matfløte med karri og sweet chili-saus til det skummer og heller over alt sammen. Lar det stå i ovnen i cirka 20 minutter, så heller jeg cashewnøtter over retten og lar det stå i noen minutter til. Serveres med ris og frisk salat, gjerne med litt cashewnøtter i salaten også. Hvor mye karri og chili saus? Dette hørtes bare så utrolig godt ut...
Gjest Lano Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Den er en schlager den retten der, ja! Altså: jeg pleier å bruke ferdiggrillet kylling, med skinnet på. Man kan helt sikkert også bruke ferdiggrillede lår eller vinger, vil jeg tro, men bruk skinnet, der er det jo mye god smak. Eplene pleier jeg å skrelle først, men det tror jeg ikke er noe must, nei. Og så slumper jeg bare oppi litt karri og chili, så man må vurdere selv om man liker mye smak eller ikke. Jeg vil helst ikke ha det så altfor sterkt, jeg pleier å bruke kanskje 3-4 spiseskjeer med saus og omtrent det samme med karri? Man må nesten bare prøve seg litt fram og vurdere litt selv...
lulle Skrevet 29. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2007 Hva er sweet chili saus, og hvor høyt tempoeratur. Skal laken fra ananasen tilsettes....Ja jeg trenger dette inn med teskjeeeeer
Gjest Lano Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Sweet Chili-saus selges i de fleste butikker, den heter bare sweet chili, tror jeg. Ikke bruk laken, det er nok fuktighet med fløten. Og temperatur, tja, jeg vil si 200-225 grader. Sorry, jeg har ikke noen ordentlig oppskrift, så derfor blir det litt cirka her.
lulle Skrevet 29. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2007 Sweet Chili-saus selges i de fleste butikker, den heter bare sweet chili, tror jeg. Ikke bruk laken, det er nok fuktighet med fløten. Og temperatur, tja, jeg vil si 200-225 grader. Sorry, jeg har ikke noen ordentlig oppskrift, så derfor blir det litt cirka her. Tusen takk. Nå tror jeg jeg har det. Håper middagsgjestene i morgen blir fornøyd :bukke:
Gjest Lano Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Blir spennende å høre hvordan det går - lykke til!!
pusla Skrevet 29. september 2007 #12 Skrevet 29. september 2007 Noe annet som er godt med kylling og cashewnøtter er å ha det i wok. Jeg pleier å bruke bambusskudd, purre, løk, kyllingfileter og cashewnøtter. Også soyasaus og chiliolje. Grønnsakene kan jo varieres i det uendelige, da. Det er veldig godt med cashewnøtter i wok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå