Gjest Divina Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hei! Mine venninner har begynt å få barn, den ene etter den andre blir gravid. Når en i gjengen først har fått baby, "smitter" det ofte over på de andre Men lille meg må pent vente til sambo er ferdig med utdannelsen. Han har 2 år igjen, og vil vente med barn til han har fått jobb. Det forstår jeg selvfølgelig, men det er likevel litt sårt at "alle" andre er gravide. Føler meg litt utenfor...redd for å bli den eneste i gjengen uten barn... Vet det er dumt å tenke slikt, og at jeg sikkert ikke kommer til å føle meg utenfor. Men..er litt redd for det.. Noen andre som er i samme situasjon? Føler meg litt dum som reagerer slikt på gla`meldinger fra venninnene mine
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Jeg har også opplevd at "alle andre" får barn, utenom meg. Det er veldig lett for at man føler seg utenfor når alle venninnetreff går med til å diskutere barneting og man ikke har noe å bidra med. Det hjelper ikke på når alle venninnene med barn avtaler å treffes sammen med barna, og lar være å invitere deg, for du har jo ikke barn. Jeg må si jeg føler meg veldig såret over at jeg plutselig ikke er "god nok" å være sammen med, fordi de ikke kan diskutere barnerelaterte ting med meg, siden jeg jo "ikke har peiling" på noe sånt. Det virker som enkelte blir så totalt oppslukt av barnegreier at de ikke tenker på at barnløse venner kan føle seg tiltidesatt og såret.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Du får trøste deg med det at om et par år er det din tur og da er de i gang med nr to og så får du graviditet og barsel sammen med dem og kan trekke erfaringer fra erfarne mødre.
Gjest imli Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Jeg blir den eneste av mine venninner som har barn... Litt annen situasjon, men jeg forstår i alle fall hva du mener. Hvis det vvirker som de trekker seg unna en periode, kommer de nok tilbake igjen. Å få barn er tross alt noe som snur litt opp ned på livet ditt. I mellomtiden kan du vel prøve å finne venninner som ikke har barn?
Gjest Gjest_fifi_* Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er også den siste i venninnegjengen uten barn. Det jeg prøver å gjøre er å inkludere barna. Inviterer venninner på grilling, barna er selvfølgelig invitert. Samtidig som våre venner ble foreldre la vi også om livsstilen vår. Barn er nå en del av livene deres, så da er det viktig for oss at barn heller ikke er en hindring til å være sammen med vennene.. hmm vanskelig å forklare.. Når vi gjør det på den måten blir barna også kjent med oss, og det er enklere å være til hjelp også.. Barnepratet er kanskje en ting man ikke er helt med på, men mitt intrykk er vel at foreldre kan synes det er litt befriende å snakke om litt andre ting enn bleier og barn også.. To år er forresten ikke lenge da :-) Prøv å hold på vennskapene, og fortell at du gjerne vil være med å finne på noe selv om du ikke har barn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå