Knøttet Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Leste i en annen tråd her at man bør sjekke seg hos legen før man begynner å prøve, altså sjekke "immunstatus". Hva menes med dette, og er det nødvendig/lurt ? :klø:
Gjest AnneShirley Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 (endret) Jeg har vært prøver i ca 9 måneder nå og tenker at min neste tur til legen blir ved evt graviditet eller på nyåret da vi evt må begynne å tenke på utredning osv. Jeg har vært til lege kun et fåtall ganger i hele mitt liv og synes det virker merkelig å skulle gå dit og be om å få sjekket "imunstatus". Har flere venninner med barn, og har ikke hørt om at noen av dem har gjort noe slikt noen gang heller. Endret 25. september 2007 av AnneShirley
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Røde hunder er greit å få undersøkt etter. Er det over en viss tid siden forrige vaksine så er den i ferd med å gå ut. (Typisk, den gis rutinemessig til spedbarn som faktisk ikke har behov for det selv, det er for å begrense smitten i samfunnet, men svært få "eldre" fertile kvinner er obs på det.) Er en sykdom til jeg ble skjekket for, meslinger kanskje? Vet jeg har lav status på rubella selv, og vurderer frem og tilbake om jeg skal ta MMR. Pr dags dato er jeg for utkjørt til at jeg vil utsette helsen min for det, og det finnes ikke ren rubellavaksine her i landet. Ganske fustrerende. Klamydia er også noe som er greit å få avklart 110 % før svangerskap. Celleprøve bør også helst ikke tas under svangerskap, så om det er lenge siden sist så kan det være greit å få tatt. Ellers så har du status på enkelte viteminer og mineraler og stoffskiftet, men det har jeg ikke så god oversikt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå