Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Jeg vurderer å sette sparepengene mine inn på konto så jeg får renter på dem istedet for å ha dem liggende hjemme. Men det jeg sparer til er en ting som vil si at nesten hele kontoen skal tømmes ved sparingens slutt. Er det noen her som vet om det er noe maks uttaksbeløp på vanlig kapitalkonto? Har prøvd å lete for å finne svar, men det står ingenting om det. Men tør ikke å sette opp en konto før jeg vet at det er mulig å få tatt ut av den når det trengs.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 (endret) Jeg tror det bare er maks antall gratis uttak i året på Postbankens kapitalkonto. Etter et visst antall uttak (tolv stykker koster det ganske mye å få ta ut penger. Jeg har ikke hørt at det er et en beløpsgrense på uttak. Men hør i Posten før du eventuelt åpner en konto! Her står det litt: https://www.postbanken.no/no/spare/priser/#kapitalkonto Endret 25. september 2007 av Gjenglemt sykkellås
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Nei, det er ikke noe maksbeløp for uttak (så lenge det er dekning ) med mindre du skal ha det ut i kontanter, da. Større beløp kontant må man sjekke at banken har dekning for før man forlager uttak. Maks antall gratis uttak i året er mer vanlig. Men også her kan du fint få tatt ut flere ganger om du har behov for det, du må bare betale et gebyr i det du gjør uttaket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå