Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år skal ungene være hos meg. Og eg kan ikke fordra jula.

Minsten har skjønt hva det er og gleder seg. Hun har sett en del Disney filmer med tegninger av "det" perfekte juletreet, ved i peisen og hengende sokk.

Ungene vet at det blir annerledes jul med meg, for eg har ikke familie.

Men eg skal prøve å tilby dem:

- juleverksted hver dag

- masse filmer

- mange nye spill

- kjøretur til fjellet for å finne snø. (ake, lage snømann)

- snop

- felles boklesing

- julesang på trombonen min

- varm mat de liker

Til meg kan eg tilby:

- rødvin når de har lagt seg

- små barnehender som strekker seg for å si "god natt", eller bare gi mamma en spontan klem.

- underholdning ved å spille, leke og lage ting sammen med dem.

Nei, eg skal ikke klage. Er har et "ankerfeste" i livet mitt: ungene.

Håper eg ikke er trist eller små irritabel disse dagene, men klarer å nyte dette sammen med dem. Ønsker å gi ungene god magefølelse vedr jul.

Men eg gruer meg. Jul er en vond tid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott at du vil gi ungene dine en fin jul. Virker som du har tenkt til å gjøre veldig mye for ungene. Bare pass på at du ikke sliter deg ut selv. Virker som du har laget et veldig tett program.

Skrevet

Pass på å gjøre noen ting som gjør deg selv litt glad også sammen med ungene, selv om du ikke er er så glad i julen. Kanskje du kan ta noen juleforberedelser sammen med andre som er i samme situasjon også?

Skrevet

Det høres ut som ungene dine vil få en kjekk jul, men du må også kose deg i julen^^

Hvis ikke mamman koser seg i julen så koser ikke barna seg heller(de legger merke til det:-P)

:klemmer:

Skrevet
Det høres ut som ungene dine vil få en kjekk jul, men du må også kose deg i julen^^

Hvis ikke mamman koser seg i julen så koser ikke barna seg heller(de legger merke til det:-P)

:klemmer:

helt enig med denne her, hva med å lage noen tradisjoner som blir deres som du også kan sette pris på, ting som ikke trenger å være typisk julete, men som blir en del av det dere gjør sammen i jula, dvs gå på kino, osv. barn merker veldig godt hvis foreldrene ikke har det bra, og hvis du skjuler det vil de i alle fall lure. Hva med å være åpen om at du synes jula er litt vanskelig, men at du koser deg masse sammen med dem( dvs hvis de er gamle nok til å høre det da) lykke til uansett. håper dere alle får en fin jul alt tatt i betraktning

Gjest Moncler
Skrevet

Mamma og pappa har foresten aldri gjort noe spesiellt med meg i jula. Bortsett fra å pynte juletre, spise julegrøt og julemiddag, pakker og alt det der så klart. Likevel elsker jeg jula. Barna feirer jo gjerne jul på skolen også, med julekalender, gudstjeneste, juleavslutning, sang av julesanger osv. Derfor tror jeg de koser seg i jula, selv om man ikke aktiviserer dem så mye. Det er viktig at du har det bra selv også, for har du ikke det smitter det over på barna. Det er sånn med familiebånd at det ikke er så lett å være lykkelig om man vet noen i familien ikke har det bra.

• 2 uker senere...
Skrevet

Juleverksted hver dag hørtes mye ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...