Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har født barn: hva skal man gi i gave på sykehuset når svigerinnen har fått barn?

Tenker på en sparkebukse pluss sokker og slikt, men kan vel ikke gi bare det!? Og skal man gi gave til mor/far også?

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ble mest glad for de tinga jeg fikk til meg selv... Vi hadde jo kjøpt alt vi skulle bruke til baby, så vi måtte bytte endel klær vi fikk. Man føler seg ganske smadra etter en fødsel, så det er deilig å bli litt bortskjemt da!

Mannen ga meg en tur til frisør, to dager etter fødselen. Min søster hadde kjøpt en kurv med ansiktsmaske, lotion, hårstrikker, hårbånd, sokker og noen deilig og store (men pene) truser. En venninne hadde kjøpt alt det jeg hadde holdt meg unna i graviditeten, såsom sjokolade, cola og kaffe, og en mini flaske champagne.

Hvis man vil gi noe til far, så kan man jo kjøpe sokker, kaffekrus, nøkkelring e.l. hvor det står noe med far. Jeg syns det er kjempe viktig at man ikke glemmer de som er blitt foreldre!

Skrevet

Husk også en liten pakke til den som eventuelt blir storebror/storesøster. Det kan være ganske sårt med mange pakker til den lille babyen som allerede får masse oppmerksomhet.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Koselig med gaver til foreldrene og (hva med et smykkesett til mor, f.eks? Trenger ikke være så dyrt).

Til babyen får man veldig mye klær, så tror det er like velkomment med sånne "kjedelige" gaver som ingen kjøper, men alle trenger, f.eks bleier, kluter, softkompresser (som alternativ til kluter), etc. Hva med å lage en gavekurv med mer nyttige ting? Evt sammen med en leke eller klær i str 68-74...

Skrevet

Ungen bryr seg lite om gave, og foreldrene har ofte kjøpt alt som trengs. Hva men en bok - en av klassikerne som de før eller siden kommer til å anskaffe uansett! Eller et krabbeteppe?

Jeg er for praktiske gaver... Må innrømme det!

Jeg ville ikke nødvendigvis gitt noe til foreldrene, men kanskje skrevet et kort med noen fine ord. Selv synes jeg diktet om Barn fra boken 'Profeten' er kjempefint, så det går det eventuelt an å skrive, eventuelt gi boka. Ellers kan du bake noen muffins, eller at eller annet. Trenger ikke være dyrt!

Og jeg henger meg på at en ikke skal glemme søsken. De er kanskje de viktigste!

Skrevet

Til barnet: Kjøp klær i størrelse 68 +. Jeg har hatt stor glede av det tøyet vi fikk som var til litt større barn, og det varer lenger og man trenger flere skift pga aktiviteten. Jeg har pakket bort en hel IKEA pose med spedbarnsklær vi aldri fikk brukt.

Fra en venninne fikk jeg et lass med blader! Alt fra SE&HØR til spesialblader med hobbygreier. Det syntes jeg var kjempebra å ha på sykehuset.

Skrevet

Som mor til prematur satte jeg veldig pris på å få klær i str 44. Hadde liksom ikke kjøpt inn akkurat den størrelsen fra før...

Fikk for øvrig veldig mye sokker og str 62.

Skrevet

Jeg ville faktisk kjøpt eller sydd en Mei-Tai eller et sjal, som babyen kan bæres i fra nyfødt.

Masse glede og nytte for både mor, far og barn.

Skal du kjøpe klær, så kjøp det gjerne i str. 68 eller 74. Det er først da man rekker å bruke alt. (62 får man altfor mye av, og både det og størrelsene under blir for lite i løpet av bare få uker...)

Skrevet

Gi noe til mor, ikke til barnet som allerede har fått og vil få masse. Jeg setter sammen en kurv med gode hudpleieprodukter, shampoo/balsam etc.

Skrevet

Et elastisk sjal, kanskje.

Det er jo en gave til både baby, mor og far.

F.eks Moby Wrap

Skrevet

Min mening:

Far skal gi noe flott til mor!

Hvis svigeforeldre gir noe til mor syns jeg også de er veldig flott. Venninner av mor kan gjerne gi noe til mor siden babyen får mye likevel. Gjerne en hudpleietime, fotterapi el.l med tilhørende barnevakt.

Hvis babyen har søsken er det viktig at f.eks besteforeldre gir noe til denne også, det er minst like viktig.

Skrevet (endret)

Jeg fikk denne figuren av moren min når jeg hadde født. Synes det var en kjempeflott gave! I samme serien er det mange andre figurer som passer til ulike anledninger. Den gravide damen er også nydelig! :rødme:

Endret av Fioletta
Skrevet

jeg synes det var koselig å få ting til babyene mine, og blomster på sykehuset eller hjem på døra varmet. til min første baby ønset jeg meg et vognteppe,og vi fikk et veldig fint et.husker jeg også fikk noen deilige pledd til henne. hun er født på høsten(bursdag i går,forresten) så det var godt å tulle henne inn i et pledd.

:babysmokk:

Skrevet

Jeg har gitt smykker til svigerinnene mine, det har vært veldig populært. Det samme har gavekort på massasje vært.

Når sønnen min ble født fikk vi mange fine gaver, men den vi nok har brukt mest er et flott fleece pledd til vognen.

Hvis du kjøper klær i store størrelser: husk å regne ut hvilken årstid det kommer til å være når barnet skal bruke klærne.

tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...