mysan Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Dagbladet i dag: Gjennom å overdrive bevisene mot dem ville portugisisk politi presse Kate og Gerry McCann til å tilstå at de selv tok livet av datteren Madeleine. Dette avslører den portugisiske politisjefen som nå har trukket seg i protest Fant ikke noe av dette i nettutgaven, men artikkelen finnes i papirutgaven idag. I forrige uke fikk særlig politiets DNA-spor hard kritikk i engelske aviser. Politiet hevdet tidlig at DNA-prøvene fra bagasjerommet på parets leiebil, en Renault Scenic, beviste at liket av Madeleine hadde ligget der. Men nå viste det seg, ifølge flere aviser, at forklaringen like gjerne kunne være at sporene kon fra fireåringens to søsken, Madeleines pyjamas, sandaler eller via noen av de 30 andre personene som hadde brukt bilen Det er tydelig at lekkasjene har blitt brukt i en krig for å snu opinionen mot ekteparet McCann og overbevise folk om at de er skyldige. selv om det ikke er noen konkrete beviser som støtter dette De stadige lekkasjene fra portugisisk politi var ledd i en bevisst strategi for å presse ekteparet til å tilstå at de hadde drept Madeleine. Ja, dette kom ikke som noen overraskelse på meg i hvert fall. Denne teorien har jeg selv hatt i noen uker, og jeg er neppe alene.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 Det som har kommet opp i media de siste ukene er ikke til å stole på. Dette hadde ikke skjedd i Norge der media og politi samarbeider på en annen måte. Her ville politiet gått ut for å enten bekrefte eller avbekrefte rykter. Stakkars foreldre som har dette over seg i tilegg til at veslejenta deres er sporløst forsvunnet.
Jens Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Dagbladet i dag: Fant ikke noe av dette i nettutgaven, men artikkelen finnes i papirutgaven idag. Ja, dette kom ikke som noen overraskelse på meg i hvert fall. Denne teorien har jeg selv hatt i noen uker, og jeg er neppe alene. Denne teorien har jeg også hatt hele tiden. Stakkars foreldre. Håper de finner Madeleine.
mysan Skrevet 25. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2007 Litt mer om politiets arbeid der nede. http://www.nettavisen.no/verden/article1353814.ece
Gjest Bodillen Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Det som sto å lese i VGs papirutgave i går om portugisisk politis fremgangsmåte i en annen sak, er jo også ganske urovekkende. Jeg fant ikke gårsdagens artikkel på nettsiden, men det står litt her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166316 I gårsdagens VG sto denne drapsdømte kvinnens mann frem og hevdet at kona hans ble slått med batonger til hun valgte å si det politiet ville høre. Motiv og drapsmetode er imidlertid ukjent, og noe lik er aldri funnet. Portugisisk politi synes tydeligvis ikke det er så merkelig at moren ikke kan gi noen opplysninger om noe av dette, til tross for "tilståelsen."
Gjest Elastica Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Merkelig stille fra gjesten som skrev at hun godtet seg da McCann ble erklært mistenkt for en stund siden, og refererte til "naive kg-kjerringer".
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2007 Det som sto å lese i VGs papirutgave i går om portugisisk politis fremgangsmåte i en annen sak, er jo også ganske urovekkende. Jeg fant ikke gårsdagens artikkel på nettsiden, men det står litt her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166316 I gårsdagens VG sto denne drapsdømte kvinnens mann frem og hevdet at kona hans ble slått med batonger til hun valgte å si det politiet ville høre. Motiv og drapsmetode er imidlertid ukjent, og noe lik er aldri funnet. Portugisisk politi synes tydeligvis ikke det er så merkelig at moren ikke kan gi noen opplysninger om noe av dette, til tross for "tilståelsen." Hun fikk vel 13 eller 16 år også etter den "tilståelsen" og sitter der i mange år ennå. Fikk 16 og har igjen 13 eller noe sånt?
mysan Skrevet 26. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. september 2007 Merkelig stille fra gjesten som skrev at hun godtet seg da McCann ble erklært mistenkt for en stund siden, og refererte til "naive kg-kjerringer". Ja, pussig.
Gjest StockDama Skrevet 26. september 2007 #9 Skrevet 26. september 2007 Jeg forblir skeptisk...til de finner jenta, på ene eller andre måten.
Cata Skrevet 26. september 2007 #10 Skrevet 26. september 2007 Jeg forblir skeptisk...til de finner jenta, på ene eller andre måten. Jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå