Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 hei driver å hekler små ruter til et teppe. er det noe i veien for å hekle inn enden når jeg skifter farge? har prøvd dette på de siste lappene og det er unektelig enkelt da, men er det like bra eller er det en grunn til at jeg ikke skal gjøre det? hekler babette teppe.
Ugla Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hekler sammen fargene, ved fargeskift (sånn at det "henger sammen" mens jeg jobber med arbeidet). I tillegg syr jeg fast trådene når arbeidet er ferdig. Er redd trådene "sklir ut" ved bruk/vask av teppet.
Gjest ts Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 når jeg skifter farge tar jeg ca 20 cm trådende. når jeg så begynner å hekle tar jeg de to endene å legger på en måte oppå heklekanten og hekler over de to trådene med den nye fargen. på de første rundene går det en hel runde rundt med tråd ender. mot slutten ligger trådenden halvveis, da runde blir mye større. før så tok jeg denne 20 cm lange enden å sydde/tredde den inn i heklinga en liten runde. så i teorien ligger tråden på samme plass. eneste untaket er vel at når jeg fester med nål så drar jeg vel tråden igjenom et par tråder måligens.... det var bare så utrolig lett å bytte farge nå..slipper å tenke på at du skal feste alle trådene etterpå.... men kankje jeg burde gjøre det...som sagt kan ikke å hekle...prøver meg bare frem..knis...kjedelig om hele teppe rakner når jeg er ferdig
Ugla Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 når jeg skifter farge tar jeg ca 20 cm trådende. når jeg så begynner å hekle tar jeg de to endene å legger på en måte oppå heklekanten og hekler over de to trådene med den nye fargen. på de første rundene går det en hel runde rundt med tråd ender. mot slutten ligger trådenden halvveis, da runde blir mye større. før så tok jeg denne 20 cm lange enden å sydde/tredde den inn i heklinga en liten runde. så i teorien ligger tråden på samme plass. eneste untaket er vel at når jeg fester med nål så drar jeg vel tråden igjenom et par tråder måligens.... Du, jeg tror egentlig det går bra, når du tar så mye som ca 20 cm..! Og jeg er enig, det er forferdelig kjedelig å sy fast alle trådene til slutt.. Synes du er flink som har lært deg å hekle, det er et veldig koselig håndarbeide, med mange variasjoner/muligheter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå