Gå til innhold

noen fra Orkanger her?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

'Noen fra orkanger her? eller noen som har kjennskap til plassen?

er fra Trondheim og kjører rett som det er igjennom Orkanger.

synes det ser ut som en kozli liten plass med meget hyggelige og jordnære mennesker.

Vi er et samboer par som ønsker stort hus med stor hage og stor garasje. stor ja. hus på 150-200kvm. tomt på 900-1500mål++ og dobbelgarasje.

vi liker å gå turer i skog og mark, sykle, se film, oppussing...

er det noen der ute som kan si litt om hvordan det er å bo der?

positive og negative ting

hvordan er det å bo på de ulike plassene? hva er "best"?

hvordane er menneskene? lette å komme i kontakt med for to treiginger som er på husjakt?

Skrevet

Hei :)

Jeg bor ikke på orkanger, men ikke så langt unna, og er der rett som det er..

Personlig så liker jeg ikke orkanger så godt, og heller ikke menneskene der.. De er liksom delt i to - halvparten fester konstant og drikker seg halvt bevisstløse hver helg, knuller rundt (unnskyld uttrykket) osv... Den andre halvparten er fisefine wannabe-oslo-vest som tror de er såå mye bedre enn alle andre..

Nå kjenner jeg ikke alle som bor på orkanger da, men dette er både min og mine venners oppfatning..

Unnskyld om jeg tråkka på alle dine håp og drømmer nå, men jeg regner med du var ute etter ærlige svar.

DU kan selvfølgelig stoortrives på orkanger, mange som gjør det..:)

Skrevet

takk for din mening. alle meninger er velkommne her ja. det var liksom meningen.

hvilken aldersgrupper er de du referere til? eller er det alle aldersgrupper?

vi er et samboerpar i begynnelsen og slutten av 30 årene uten barn.

Skrevet

Ok, da blir saken litt annerledes, de fleste har vel roet seg til den tid :) Jeg tenkte mest på de rundt 20 pluss minus.

Men det er helt greit på orkanger altså, du har alt du trenger der :)

Skrevet
fester konstant og drikker seg halvt bevisstløse hver helg, knuller rundt

Over halvparten er sånn, vil jeg si! Folk fra hele Orkdal kommune generelt. Og de har begynt å dra med seg folk fra nabokommunene på fylle-rølet sitt. Dette gjelder stort sett folk fra 17-24 kanskje. Og en mann eller tre på 40-50år som ordner med billig heimert og sikler etter unge damer hører med til festene.

Det er veldig mange rånere på Orkanger. Må bo rimelig langt vekk fra sentrale steder for å unngå dunking fra diverse bilstereoer.

Når man er mer voksen er det kanskje annerledes, men muligens litt vanskelig å bli kjent med folk der? Det er "bygdedyr" bak alle gatehjørner. Sladder og sånt.

Men jeg er veldig lei av stedet. Ser kanskje mest det negative... Jeg var på Orkanger ganske ofte for noen år siden, pga venner og nesten-kjæreste (nevnte jeg rundbrennerne der? haha, nei nå virker jeg bare bitter) som bodde der. Det var mye festing da og det er mye festing nå, så jeg har sklidd litt ifra de jeg var sammen med der.

Lurer på om jeg kjenner s0l, jeg er 21 år, og bor i Buvika... :)

Skrevet

Noe som er positivt er at det er kort vei til Trondheim. Og at Bunnpris er åpent til kl 22. hver kveld! Selv på søndager :)

Men hvorfor ikke flytte enda nærmere byen? Børsa, Buvika og Melhus er fine steder.

Hva fikk dere til å tenke på Orkanger i utgangspunktet? Lettere å svare på om dere ville trivdes der eller ikke, når jeg vet grunnen...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Bodde på Orkanger da jeg var i midten av 20 åra. Jeg tilhørte ingen av de nevnte gjengene, og merket ikke så mye tildem heller. Det er hva man gjør det til. Jeg trivdes ok, og hadde så og si det jeg trengte der. Kort vei inn til Trondheim og kort vei til Trollheimen. Fine muligheter for ski om vinteren og turer i marka ellers i året.

Personlig vil jeg aldri flytte tilbake dit, heller vurdert Buvik, Børsa eller Melhus hvis jeg kom i den situasjonen at jeg kunne velge.

Skrevet

Hei igjen

Takker for alle svar

Vi bor nå i trondheim og vurdere melhus, orkanger.

Buvika, Børsa har vi vel gått bort i fra da vi føler at det er mer et byggefelt langs veien, uten å fornerme noen for vi har ikke peil på annet et det vi "ser". Har funnet ut at ska vi bo på ilhaugen, bruker vi like lang tid opp dit som til orkanger.

Vi er åpne for det meste når det kommer til bosted, planen er uansett å flytte til fosen om 3-5 år. Så dette er mer som et mellostadie fra blokk leilg til hus med stor tomt og garasje før vu bygger drømmehuset.

Vi vil komme oss unna bylivet, bruker det ikke noe særli. så Melhus og Orkanger er sterke konkurenter, men husprisene og tomte str ser ut til å være større på orkanger. å ikke lenger unna inn at vi kan dra inn til byen ved behov.

vi har gått bort fra buvik og børsa da vi heller vil bo en plass med sykkelavstand/gåavstand til butikker, kafeer osv.

vi er to jordnære og rolige mennesker.

håper det hjalp litt på hva vi drømmer om

vi håper bare drømme huset dukker opp å gjør valget enklet.

Dere som ikke vil flytte dit eller tilbake, HVORFOR?

er ute etter all mulig info så vi enten kan forsette å se etter hus der, eller uteleukke det.

er event fannrem og evjen like ille?

Skrevet

Skjønner :)

Dersom jeg skulle velge mellom fannrem og evjen, hmm... Det ble vanskelig.. Bor du på fannrem må du ha bil (eller være glad i å ta buss) for å komme til orkanger sentrum da.. Mens bor du på evjen kan du gå hvis du er litt friskus. Orkanger, Evjen og Fannrem er vel 3 forskjellige skolekretser. Men samtidig så er det mye mer sentralt på Fannrem enn på Evjen hvis man skal være pertentlig og tenke smått på ting.. På Evjen er det en vgs og en kiosk. ;)

Tror kanskje jeg ville valgt Fannrem.. Men det er jo en smakssak.

Skrevet
Hei igjen

Takker for alle svar

Vi bor nå i trondheim og vurdere melhus, orkanger.

Buvika, Børsa har vi vel gått bort i fra da vi føler at det er mer et byggefelt langs veien, uten å fornerme noen for vi har ikke peil på annet et det vi "ser". Har funnet ut at ska vi bo på ilhaugen, bruker vi like lang tid opp dit som til orkanger.

Vi er åpne for det meste når det kommer til bosted, planen er uansett å flytte til fosen om 3-5 år. Så dette er mer som et mellostadie fra blokk leilg til hus med stor tomt og garasje før vu bygger drømmehuset.

Vi vil komme oss unna bylivet, bruker det ikke noe særli. så Melhus og Orkanger er sterke konkurenter, men husprisene og tomte str ser ut til å være større på orkanger. å ikke lenger unna inn at vi kan dra inn til byen ved behov.

vi har gått bort fra buvik og børsa da vi heller vil bo en plass med sykkelavstand/gåavstand til butikker, kafeer osv.

vi er to jordnære og rolige mennesker.

håper det hjalp litt på hva vi drømmer om

vi håper bare drømme huset dukker opp å gjør valget enklet.

Dere som ikke vil flytte dit eller tilbake, HVORFOR?

er ute etter all mulig info så vi enten kan forsette å se etter hus der, eller uteleukke det.

er event fannrem og evjen like ille?

Hvor på Fosen har dere planer om å flytte?

Jeg bor på Fosen et sted :)

Skrevet

Flytting til Fosen står og faller på Forsvarstudie 07.

Håper så inderlig Diesen ikke får viljen sin og ØHF blir lagt ned.

Skrevet
Bor du på fannrem må du ha bil (eller være glad i å ta buss) for å komme til orkanger sentrum da.. Mens bor du på evjen kan du gå hvis du er litt friskus.

Det tar ikke mer enn 10min å sykle fra Fannrem sentrum til Orkanger. Tar ganske lang tid å gå, men er man litt sprek er det bare en fin tur.

Gangavstand til kafeer er det vel i grunn ikke noen av stedene :fnise: Men pizzaresturanten på Konstadhaven på Fannrem er fin, og kinaresturant Boao på Orkanger!

Ville valgt Fannrem istedet for Evjen tror jeg... Men sentrumsnært på Melhus er absolutt ikke dumt.

Skrevet

Må si jeg syns fannrem var fint jeg, gikk på folkehøgskole der. Nå var jo det litt spesielt da, du blir jo litt isolert fra "lokalbefolkningen" når du går på folkehøgskole. Var jo greit på fannrem, og hadde det vi trengte der, men hvis jeg skulle flyttet dit ville jeg hatt bil!

Skrevet

Vi har mer inn nokk biler så det er ikke noe problem for oss nei.

så det er bare 10 min å sykle fra fanrem ti orkanger. det er ikke ille nei. hadde regna me såpass på en måte. alt inne 15 min sykling går fint. er det lengre er det for lett å ta bilen. knis.

husene på fannrem er betydelig billiger enn på melhus da. og større tomt.

vi er litt usikre. på melhus vet vi va vi går til på en måte, det blir jo som å bo her bare i eget hus.

orkanger,evjen, fanrem har vi ingen kunnskap om, så derfor jeg prøver p sjekke ut litt her.

den som hadde hatt masse penger du å kunnet valgt hus akkurat hvor en har villet. for 2.5mill er det ikke store greiern en får altså

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor på fannrem du bor, tror det hadde tatt lengre tid å sykle fra folkehøgskolen til orkaner enn 10 min, og den ligger nå tross alt på fannrem den også!

Det beste med Fannrem var vel egentlig naturen rundt, og mulighetene for å være ute. Nå drev jeg med hest da, så satte selvfølgelig ekstra pris på det.

Ellers opplevde jeg da fannremingene(?) som åpne og hyggelige mennesker, uten at jeg hadde altfor mye kontakt med de!

Skrevet
Vi har mer inn nokk biler så det er ikke noe problem for oss nei.

Hvorfor har dere mer en nok biler? Akkurat som om jeg skulle hatt en ekstra bil som jeg egentlig ikke trenger. Beklager avsporing, men å ha flere biler enn man trenger synes jeg høres helt merkelig ut. Hvis dere har så god råd så dere kan ha mer en nok biler, skjønner jeg ikke hvorfor dere ser etter et billig hus.

Skrevet

Svar på avsporingen din

det var ikke sånn ment da. men ok vi har en bil hver, pluss at sambo har motorsykkel og arbeidsbil..... men så langt i fra noen fænsie biler altså....

Skrevet

Er fra Orkanger ja (ca. 20 år). Da jeg bodde der syntes jeg det var mye fyll og lite å finne på, men har nå bodd andre steder i landet og erfart at i min aldersgruppe er det sinnsykt mye fyll og bråk uansett hvor i Norge en befinner seg. Og det er ikke noe mer å ta seg til andre steder heller. Kommer nok til å flytte tilbake etterhvert. Det er jo virkelig et område som har vært i kraftig utvikling i den senere tiden, jeg ser stor forskjell bare på de få årene som har gått siden jeg flyttet hjemmefra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...