Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske klarblå genserkjole og et par brune skinnstøvletter (lav hæl, rekker til under knærne, litt røffere type ala legolas støvletter) som passer fint til.

Men spørsmålet som nå diskuteres heftig er hvilken farge bør jeg ha på tights / strømpebukser?

Venninnegjengen er delt. En del mener at svart kan gå an, en del mener at de bør være en slags brun, men hvilken? Og en del aner virkelig ikke hvilken farge jeg skal ta. (Godt man har virkelige ting å bekymre seg for...)

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Huff, ikke velg svart! Brunt og svart sammen er ikke noe fint. Jeg synes en mørkebrun tone høres bedre ut, eventuelt en tynn hudfarget strømpebukse, hvis det siste ikke blir for avkledd.

Skrevet

Tror nok ikke jeg hadde brukt svarte strømper iallefall. En brungrå variant kanskje?

Men jeg er ingen fashionista altså, og bommer sikkert mange ganger ;)

Skrevet

Jeg syns sort kan gå jeg, men det kommer an på fargen på støvlettene. Om det er skinnstøvler syns jeg alt passer, men om de er veldig brune i fargen er jeg enig i at det kanskje er bedre med brune strømper. Det finnes en "regel" om at man skal matche strømpebukse til skoene.. den må selvsagt ikke følges, men hvis man er i tvil er det ofte lurt å gå ut fra fargen på skoene.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville gått for beige-hudfarget strømpebukse. For da skiller den seg i farge fra både sko og kjole.

Skrevet

Jeg ville brukt en naturhvit, tykk (med strikkemønster) tror jeg.. Litt vanskelig å se det for seg, men tror det ville blitt finest..

Skrevet

Jeg heller også mot (natur)hvit, evt. brun/gråbrun.

Skrevet
Jeg ville brukt en naturhvit, tykk (med strikkemønster) tror jeg.. Litt vanskelig å se det for seg, men tror det ville blitt finest..

:jepp: Tror det hadde blitt fint

Skrevet (endret)

Du har mange muligheter. Det hadde vært lettere hvis vi hadde sett brunfargen på støvlettene, brunt er så mangt, men: Mørk sjokoladebrun strømpebukse eller tights tror jeg kanskje vil være best, men også naturhvit grovstrikket strømpebukse kan bli kjempestilig. Du kan også være vågal og kjøre en knallfarge som f.eks rosa, orange eller sennepsgul, men for at det skal funke synes jeg det blir finest hvis du henter opp igjen knallfargen i noe annet, for eksempel et sjal eller et kjede rundt halsen. At sort og brunt ikke passer sammen synes jeg er feil, det kan fungere, men i dette tilfellet tror jeg ikke det er optimalt.

Endret av Drua
Skrevet

Jeg liker ikke for mange farger på ett antrekk, syns det ser så klovneaktig ut. Hadde nok gått for brun eller hudfarget.

Skrevet (endret)

Oi! Takker så mye for svar alle sammen. :)

Har kjøpt et par mørkebrune, litt grove ull strømpebukser. De passer greit. Ble kanskje litt vel mørkebrune. Støvlettene er ikke lyse, men de er heller ikke mørke. En mellomting kanskje.

Har ikke tenkt på naturhvite strømpebukser i det hele tatt, men jo mer jeg tenker på det så tror jeg nok det blir riktig stilig så da starter jakten på naturhvite strømpebukser med mønster.

Noen som har sett noen fine noe sted?

:)

Endret av Nicky B

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...