Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Ok, dette er saken: Jeg kjøpte for noen måneder tilbake et produkt via nettet til 4000 kr. Jeg angret, og benyttet meg av angreretten og fikk penger i retur. En dag får jeg plutselig i et brev i posten om at det har skjedd en feil, og at de som solgte produktet har overført beløpet to ganger til min konto. Og de bad om at jeg betalte tilbake 4000 kr til et kontonr. Jeg trodde først at dette ikke stemte, men gikk inn i nettbanken og så at joda de hadde overført 4000 kr to ganger. Jeg skulle betale tilbake og gikk inn i nettbanken for å fikse dette, men da kom det bare opp at kontonr var ugyldig. Tror det var for kort eller noe. Så jeg sendte en mail til de og spurte hva jeg skulle gjøre. Om de hadde et annet kontonr jeg kunne overføre til Men hørte ingenting. Så gikk dette bare i glemmeboken. Men jeg kom på det her om dagen og fikk litt dårlig samvittighet! Men så kom fanden i meg litt frem også. Er dette gått i glemmeboken hos disse? Eller kan det plutselig komme et inkasso krav eller lignende mot meg? *angst* Hva kan skje? Har ikke fått noen purringer eller noe. Kan jeg vente å se det an..? Uff ser nå at jeg høres utrolig slem ut, men jeg er ikke den som har så mye å rutte med så jeg skulle slippet å betale de 4000. *evil?*
mamut75 Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Hvis du beholder pengene uten å ha gjordt ordentlig forsøk på å levere dem tilbake er du en tyv . Hvis du vanligvis ikke stjeler syntes jeg ikke du skulle gå over denne terkelen fordi du for alltid selv vil vite at du er en tyv som stjeler ting som ikke tilhører deg .
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Takk, den trengte jeg. Skal betale disse tilbake!
SilkeSatan Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Jeg ville gjort et ordentlig forsøk på å få tak i et kontonr som de hadde, eller kontaktet de og snakket med de og høre en gang til. Eller hatt de pengene i bakhånd en liten periode og sett.. Veit faktisk ikke jeg.. Litt snodig sak det der..
Gjest Elize Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Tror ikke de kan kreve å få pengene tilbake. Det er den som overfører pengene som sitter med ansvaret. Men jeg hadde følt meg som en tyv og en kjeltring viss jeg ikke prøvde og finne tak i rett kontonummer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå