Gå til innhold

Til dere som har vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gjennom et firma, 270 kr pluss mva. pr time.

Endret av Camilla
Skrevet

450 kr/timen.

Hun er polsk og kjempehyggelig. Har inntrykk av at hun er veldig fornøyd med betalingen og yter litt ekstra service av den grunn.

Skrevet (endret)

Oj, det var jammen stor forskjell i pris.

Håper flere kan svare, så har jeg litt mer å sammenligne med.

Endret av Samba
Skrevet

Kr 120 pr time. Polsk vaskehjelp. Veldig fornøyd!

Skrevet

150 kr timen svart. Vi betaler da 600 for to timer, da de er to. Veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg regner med at ingen betaler 450 kr timen til noen vaskehjelp, polsk eller ikke! Et rengjøringsfirma vil noen ganger ta 300-400 kr timen, men ikke mer.

Her jeg bor er det vanlig med vaskehjelp og det er vanlig med 100-120 kr timen. Jeg vet om flere som har hjelp en full dag i uken og betaler alle avgifter osv. De betaler omtrent det samme for hvit hjelp og betaler litt ekstra hvis hushjelpen hjelper til ved noen ekstra anledninger.

Skrevet

450 kr timen tilsvarer nesten 800 000 i året...

Og du Jenna på 19 år og er skoleelev, hva tror du er en vanlig lønn for en polakk? norske firmaer betaler ofte sine polske snekkere 70 kr timen!

Skrevet

Vi betaler 110 kr pr time. 450 kr hørtes veeeeldig mye ut. Skulle bare mangle at hun gjør en bra jobb da.

Skrevet

jeg betaler 400,- pr gang ca for tre timer. (133,33 pr time)

Huset er 110 m2, og vi er to personer og en kattepus:)

Hun skifter på sengen annenhver uke, legger sammen klær om det er noen på tørkestativet:)

Ellers støvsuger og vasker hun gulv og tørker støv av alle flater:)

Det er dødsherligt å komme hjem til rent hus:)

Skrevet

Takk for alle var så langt, da har vi noe å sammenligne med. :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Da har vi fått oss vaskehelp. :danse:

Hun kommer første gang til uken, og det melder seg jo noen spørsmål som jeg må høre om noen kan hjelpe meg med...

1) Hun sa at det var henne + en til som vasket, og at hun tok 120,- timen. Da hun hadde lagt på, ble jeg tenkende...Betyr det 120,- pr pers pr time, eller 120,- pr time, som hun sa?

2) Er det greiest å legge nøkkelen ut for hver gang, eller lar dere vaksehjelpen få nøkkel?

3) Huset vårt er på 125m2: 2 bad, 4 soverom, stue, kjøkken og tv-stue. Jeg ser for meg at for en person ville det bli ca tre timers arbeid. (Støvtørking, støvsuging, vask av gulv + bad , samt skifte på alle sengene) Høres tre timer ut som en ok beregning, eller?

4) Betaling...gjøres det vanligvis opp for hver gang? (Altså legge igjen kontanter) ?

Gjest Helen Parr
Skrevet (endret)
Da har vi fått oss vaskehelp. :danse:

Hun kommer første gang til uken, og det melder seg jo noen spørsmål som jeg må høre om noen kan hjelpe meg med...

1) Hun sa at det var henne + en til som vasket, og at hun tok 120,- timen. Da hun hadde lagt på, ble jeg tenkende...Betyr det 120,- pr pers pr time, eller 120,- pr time, som hun sa?

Jeg antar at det er pr. time hun mener.

2) Er det greiest å legge nøkkelen ut for hver gang, eller lar dere vaksehjelpen få nøkkel?

Jeg legger ut nøkkel.

3) Huset vårt er på 125m2: 2 bad, 4 soverom, stue, kjøkken og tv-stue. Jeg ser for meg at for en person ville det bli ca tre timers arbeid. (Støvtørking, støvsuging, vask av gulv + bad , samt skifte på alle sengene) Høres tre timer ut som en ok beregning, eller?

Det synes jeg hørtes fornuftig ut.

4) Betaling...gjøres det vanligvis opp for hver gang? (Altså legge igjen kontanter) ?

Jeg betaler hvitt, og overfører penger hver måned til hennes konto. Skattetrekket overfører jeg til det lokale kemnerkontoret.

Endret av Helen Parr
Skrevet

Første gangen de er hjemme hos deg og vasker tar de og vaske ekstra grundig - så da må du regne med at de bruker lenger tid. Har ivertfall skjedd hos alle jeg kjenner. Men etter det så bruker de normal tid.

Ville tro det er 120 kr pr pers pr time. Ellers jobber de jo for 60 kr timen hver.

Om de er to som jobber så halveres jo tiden de bruker hos deg så betalingen til slutt vil bli den samme om hun jobbet alene eller ikke.

Men at to stk skal bruke tre timer... dvs seks timer om de er der begge i tre timer..

Hadde ringt og spurt dem igjen.

Vi hadde en som vasket og hun tok 120 kr timen og brukte 4 timer på 170 kvm , 2 bad ,3 soverom, stue , kjøkken, gang og loftstue. Hun skiftet ikke på sengene.

Vi betalte kontant til henne etter hvert besøk. Vet at noen legger igjen penger om de ikke er hjemme, og da har de avtalt antall timer/betaling.

Nøkkel legger man ut - gjerne en plass man ikke pleier å legge de ut ellers.

Gjest støv på hjernen
Skrevet

Vi har vaskehjelp - polsk og kjempe søt!

Hun tar 125,- timen, og legger dette på kjøkkenbordet med lapp om hva jeg ønsker gjort.

Hun skal støvsuge, vaske og tørke støv. Av og til stryker hun skjorter!!

Legger ut nøkkel til henne hver gang.

Fungerer greit!

Skrevet

Er det noen som vet om de har en minimumgrense for hvor mange timer vaskingen skal ta? Hadde vært superdeilig å hatt en vaskehjelp, men tror kanskje leiligheten min er litt for liten? Eller at det tar for kort tid til at noen hadde giddet å vaske her.. Ca 75 kvm, 2 soverom, stor gang+bad. Hadde jo blitt å tørke støv, skifte på sengen og brette klær? Det tar kanskje en time eller to?

Skrevet

Vi har en kjempeflink vaskehjelp. Hun kommer 1x i uken, bruker ca 2-3 timer og vi betaler 350 av gangen. Hun tar ikke soverommene våre, men stue, hall, wc/bad, kjøkken og balkong. Hver gang tar hun 1 kjøkkenskap og så vasker hun vinduene regelmessig. Vi er veldig fornøyde og har inntrykk av at hun er fornøyd og :)

Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet

Jeg har vaskehjelp en gang i uken og følte jeg fikk et nytt liv etterpå.

Har en stor enebolig og hun støvsuger alle gulv og trapper - samt vasker alle gulv og trapper - minus soverommene våre. Ellers vasker hun badet og 3 toaletter ..

Jeg legger 450 kroner på kjøkkenbenken - det betaler jeg gledelig for å få gullrene gulv, trapper, bad og toaletter hver uke .. Hun har egen nøkken til huset - jeg hadde aldri lagt nøkkel ut noe sted.

Skrevet

Takk for innspill.

Jeg får høre med dem når de kommer til uken. Er de to, så bruker de jo ikke 3 timer, en og en halv burde holde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...