Gå til innhold

Lokale uten kokemuligheter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har reservert et lokale, uten kokemuligheter, vi er ca 80 stk, det skal være uformelt og ønsker ikke å ha 3-retters middag...

Vi tenkte litt på koldtbord, men det var så mange av de eldre som ikke synes noe om kald mat.. Vi har ikke noen spesieller ønsker, så vi kan like gjerne ha noe som gjestene ønsker, men det må være billig. Det er ingen kokker (flinke å lage mat..) blant familie/venner.

Mannen har snakket litt om kinamat/buffet, men det er vel helt ukjent for de eldre :fnise:

Altså, noen tips til enkel varm mat? Evt til et koldtbord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde jo fint la seg gjøre å ha koldtbord som en kan "fylle på" med en del varme retter. Koldtbord varierer kanskje, men jeg er vandt med at det er både varme kyllinglår og karbonader tilgjengelig. I tillegg går det jo an å spe på på egen hånd (dersom du bestiller fra cateringfirma) med f.eks. kyllingfilet, kalkun (både varm og kald), varm roastbeef el, fisk.. Mange muligheter.

Skrevet

hva med litt helt kjøtt fra grill, i tilegg til koldtbord?

Kan grille de utroligste ting.Så hva med helstekt filet.... du kan jo også ha poteter ,grønnsaker og saus (i en kjele) på grillen... som et supplement til koldtbord...........

Skrevet

Grilling er et supert forslag. Da kan dere ha bakte eller kokte poteter til.

Grilling går an uansett vær, bare sett opp et partytelt på utsiden der det blir grillet.

Det kan være litt kult å dekke maten på et bord ute så gjestene kan forsyne seg rett fra grillen om dere ikke syns det blir for uformelt.

Skrevet

Tusen takk for kjappe svar!!

Ja, grilling hadde vært helt supert, hvis det bare ikke hadde vært for at det er nå i oktober, dette skal skje... Ikke så lett å grille her på vestlandet på denne årstida..

Så hvis det er noen andre forslag :vetikke: ?

Skrevet

Da tror jeg rett og slett jeg ville hatt et koldtbord jeg. Og så hive inn noen sånne hybelkomfyrer med plater på for å holde noen varme retter.

Hvor mange gjester var det sa du?

Skrevet

Er det alt til kjøkken der uten komfyr? Dere må jo ha oppvaskmaskin, kjøleskap. I såfall kan dere bare låne et par komfyrer hvis det er uttak til det da. Litt pes og flytte de men noe bør jo nesten være varmt.

Skrevet

Vet at folk har leid "bokser" som holder maten varm, i de kan du ha alt mulig :)

de er jo ikke så dekorative,men kan jo ta maten inn og ut ved behov?

På denne måten kan jo folk lage varmretter på forhånd,maten holder seg varm i mange timer.

Lykke til :)

Skrevet

Vi blir vel ca. 60 voksne og 20 barn.

Ja, det er oppvask og stort kjølerom. Det er ei løe som er ombygd til selskapslokale, og han holder på å lage kjøkkenet, men det er ikke ferdig til vi skal ha det.. Det stod en komfyr der, som vi kunne bruke, så det skal gå fint å holde diverse varmt, men det finnes ikke redskaper til å lage noe der. Vi har ett par hybelplater, så det kan brukes.

Så da er spørsmålet mitt.... Hvilke varmretter er lette å lage på forhånd, og bare varme opp, utenom kyllinglår og karbonader?

Skrevet
Vi blir vel ca. 60 voksne og 20 barn.

Ja, det er oppvask og stort kjølerom. Det er ei løe som er ombygd til selskapslokale, og han holder på å lage kjøkkenet, men det er ikke ferdig til vi skal ha det.. Det stod en komfyr der, som vi kunne bruke, så det skal gå fint å holde diverse varmt, men det finnes ikke redskaper til å lage noe der. Vi har ett par hybelplater, så det kan brukes.

Så da er spørsmålet mitt.... Hvilke varmretter er lette å lage på forhånd, og bare varme opp, utenom kyllinglår og karbonader?

Du kan f eks ha forskjellige middagspaier :) Det er jo veldig godt og greit å varme opp også.

Gjest Blondie65
Skrevet

Mat kan holdes varmt i vannbad. Poteter f.eks. - dekk til med et varmt fuktig klede.

Skrevet

-Grønnsakssuppe med kjøtt eller andre supper.

-Viltgryte/andre gryteretter.

-Fårikål er det sesong for nå.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei Merete 80 :)

Kan jeg spørre om hvor dette selskapslokale ligger?? er på jakt etter lokale på vestlandet selv :)

Skrevet
Hei Merete 80 :)

Kan jeg spørre om hvor dette selskapslokale ligger?? er på jakt etter lokale på vestlandet selv :)

På Kverneland av alle plasser, Frøyland Gard. De har internett side! Vi falt sånn for utseende, litt dumt at kjøkkenet ikke er ferdig og så skulle han lage danseplass som han ikke var ferdig med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...