Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #1 Skrevet 4. april 2003 Hei! Jeg sliter ofte med muskler som verker ganske kraftig. Dette i forbindelse med mensen, men også ellers. Det er ganske vondt når du har mye muskler som verker over alt - følelsen er som en "klo" som griper tak rundt hele muskelen, og røsker tak... Noen som har noen tips om hva som hjelper mot dette? Misliker å bruke smertestillende tabletter, men ser ikke så veldig mange andre utveier.
Englepusen Skrevet 4. april 2003 #2 Skrevet 4. april 2003 Har du vært hos legen? Ta deg turen dit hvis det er såpass plagsomt! Kommer det etter trening/avant aktivitet så er det ikke så rart. Du kan jo og stille et spørsmål på www.lommelegen.no og håpe at du får svar.
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #3 Skrevet 4. april 2003 Hei Englepusen. Nei, har ikke vært hos legen. Har svært liten tro på leger - de gir meg alltid smertestillende - dvs de symptombehandler, og det har jeg ingen tro på. Selv om dette sikkert ikke er noe komplisert problem medisinsk sett, så tror jeg ikke en lege kan hjelpe meg. Det er ikke i forbindelse med trening - dvs det er ikke stølhet. Tror kanskje varme kan hjelpe, men slike ting pleier bare å hjelpe akkurat når du sitter der med omslagene på - og du er like langt når behandlingen er ferdig.
Gjest indiangranny Skrevet 4. april 2003 #4 Skrevet 4. april 2003 Hei Mel Du kan få Ibux krem som smøres på det værkene sted,men er det slik at du værker i hele kroppen kan du bruke mentholatum krem.Den kremen er også bra å smøre under nesen hvis du er pottetett,hjelper på sår nese etter mye snyting. Menssmerter kan du bruke Ibux tabletter,men har du astma må du ikke bruke dem men Parasett som også hjlpe på influensa liknende symtoner. God bedring hilsen
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #5 Skrevet 4. april 2003 Takk for tips, indianlady. Jeg vil ikke bruke tabletter som en varig løsning, men hvordan fungerer mentholatum egentlig? Og må jeg ha resept?
Gjest therese f Skrevet 4. april 2003 #6 Skrevet 4. april 2003 Hei! Har det samme problemet som deg! Ble anbefalt en urteekstrakt i helsekosten, da jeg helst unngår skolemedisin. Dette heter Curcur og er en flytende blanding av ingefær, gurkemeie, brennesle og artisjokk. Den smører og varmer deilig, samtidig som jeg har blitt kvitt væskeansamlingene som jeg har slitt med etter svangerskap! Virker raskt og er effektiv! :D
Gjest Kinga Skrevet 4. april 2003 #7 Skrevet 4. april 2003 Spør legen om du kan få en henvisning til fysioterapeut eller akupunktør; eventuelt ta turen dit på egenhånd. Massasje hjelper! Mentholatum eller tigerbalsam er fint; det stimulerer blodsirkulasjonen i musklene. Du trenger ikke resept for å få kjøpt slikt. Trening hjelper også veldig godt på mensverk i kroppen. Vibeke
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #8 Skrevet 4. april 2003 Tusen takk - flott. Skal se om jeg får gjort noe før jeg går i oppløsning her.
Damien* Skrevet 4. april 2003 #9 Skrevet 4. april 2003 Fysioterapeut er din svar,har nettopp snakket med min og fikk mage gode øvelser og god massage i tillegg.Hun fant ut at jeg har veldig svake muskler i en del av ryggen og derfor har ofte vondt i nakken.
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #10 Skrevet 4. april 2003 Hmm, men Damien*, har du smerter hele tiden? Jeg får det bare av og til. Som sagt, gjerne i forbindelse med mensen. Jeg tenkte mer på et mer "kortvarig" prosjekt, siden det jo ikke er noe galt med musklene sånn sett (det er det, og jeg trenger fysioterapi, men det er en annen sak igjen ). Men jeg tar poenget med massasje.
Gjest indiangranny Skrevet 4. april 2003 #11 Skrevet 4. april 2003 Takk for tips, indianlady. Jeg vil ikke bruke tabletter som en varig løsning, men hvordan fungerer mentholatum egentlig? Og må jeg ha resept? den er fin litt fet og trekker seg inn i huden og gjør det varmt så det værkene stedet roer seg,den er uten resept og fåes på apoteket.
Englepusen Skrevet 4. april 2003 #12 Skrevet 4. april 2003 Jeg syns ikke mentholatum har så god effekt. Men en gele(husker ikke hva den het) fra helsekostbutikk som jeg fikk prøve en gang virket fryktelig bra. Så er du imot leger prøv helsekost og alternativ medisin. Mange som får god hjelp der.
Gjest Trumpet78 Skrevet 4. april 2003 #13 Skrevet 4. april 2003 Jeg har i lengre tid vært plaget av samme problemet som deg Mel. Har også gått til legen med det, men som du sier, blir bare stappet full av smertestillende og betennelsesdempende og det er jeg ikke særlig glad i. Men nå har jeg tatt saken i egne hender og går til ei dame som holder på med akupunktur og fotsoneterapi. Det har hjulpet meg kjempemye. Etter ca 2 mnd med behandling hver eller annen hver uke er jeg nå i kjempeform igjen! :D Lykke til!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå