Gå til innhold

Bleiking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere kopptuer og kopphandduker som jeg skal koke i vaskemaskinen i dag. Tenkte samtidig å bleike dem siden de har fått ei "lekker" gråfarge... Er det noen som vet hvordan man gjør dette - bleike i maskinen? Kan jeg bruke vanlig klorin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, du kan bruke vanlig klorin, men det er viktig at du har eddik i skyllemiddelskuffen i tillegg. Klor fortetter å virke i tøyet selv etter at det er skylt og tørket, slik at det morkner, men eddik opphever denne effekten. Du kan gjerne ha vanlig skyllemiddel sammen med eddiken hvis du pleier å bruke det.

Edit: trykkfeil.

Endret av Brunhilde
Skrevet
Ja, du kan bruke vanlig klorin, men det er viktig at du har eddik i skyllemiddelskuffen i tillegg. Klor fortetter å virke i tøyet selv etter at det er skylt og tørket, slik at det morkner, men eddik opphever denne effekten. Du kan gjerne ha vanlig skyllemiddel sammen med eddiken hvis du pleier å bruke det.

Edit: trykkfeil.

Takker! :) Hvor skal jeg ha klorinen? I den skuffa der det står "bleikemiddel" - eller hva det nå står? Hvor mye?

Skrevet

Jeg ville tatt den der det står bleikemiddel, ja, og 1 dl kansje? Jeg bare slumper oppi litt, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...