Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Ser det er masse innlegg her om hav man skal gjøre for å holde seg i form, få fin kropp etc. Har en viss følelse av at mange kompliserer dette i alt for stor grad og fokuserer på uvesentlige detaljer. Det er bare å trene styrke og kondisjon med relativt høy intensitet 3 x 1 time per uke tilsammen. Så spiser man ordentlig mat 4-5 ganger om dagen. Man kaster all sjokolade, potetgull, rømme, fløte og annet som man forstår inneholder mye kalorier i form av sukker og fett og spiser magre produkter i form av kjøtt, melk, korn, brød, frukt, poteter, grønnsaker, ris etc. Og så stopper man å spise litt før man blir mett og kaster resten av maten.
Supraspinatus Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Lett for deg, umulig for andre. Kanskje litt uheldig sammenligning, men prøv å si til en alkoholiker at det bare er til å kaste drikken, og la være å kjøpe ny. Nå vil ikke jeg påstå at en usunn livsstil er en avhengighet, men veldig mange trives godt med dagens livsstil, selv om de gjerne kunne tenke seg å se litt strammere ut. Så om noen andre der ute synes det er vanskelig, så trenger dere ikke føle dere fortapt fordi noen har det enklere.
Gjest Kristin_ Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Jepp. Hadde det bare vært "tralala-ferdig" så hadde ikke det vært noe marked for en stor slankeindustri, det hadde heller ikke vært noen overvektige igjen. I tillegg har jeg etter hvert innsett at svært mange skjønner ikke innholdet i maten de putter i seg, og det er utrolig hva som er "sunt" i enkeltes øyne. For enkelte må det mer til enn å kutte det opplagt usunne. Ellers er jeg enig i at det ofte gjøres vanskeligere enn nødvendig. Det er faktisk ikke så nøye hvor ofte du spiser om dagen, og om du tar CLA eller ikke, eller om Bio Drain kan erstatte effekten av trening. Det viktigste er faktisk å spise mindre enn det man forbruker, da går man ned i vekt, punktum.
Gjest Allikatt Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Ser det er masse innlegg her om hav man skal gjøre for å holde seg i form, få fin kropp etc. Har en viss følelse av at mange kompliserer dette i alt for stor grad og fokuserer på uvesentlige detaljer. Det er bare å trene styrke og kondisjon med relativt høy intensitet 3 x 1 time per uke tilsammen. Så spiser man ordentlig mat 4-5 ganger om dagen. Man kaster all sjokolade, potetgull, rømme, fløte og annet som man forstår inneholder mye kalorier i form av sukker og fett og spiser magre produkter i form av kjøtt, melk, korn, brød, frukt, poteter, grønnsaker, ris etc. Og så stopper man å spise litt før man blir mett og kaster resten av maten. Hm. Jeg synes ikke det er så enkelt. Jeg slanket meg 40 kilo på litt mer enn et år. Jeg bare sluttet å spise. Det føltes enkelt. Men å spise 4-5 ganger sunt om dagen føltes helt umulig. Nå anbefaler jeg ikke metoden min, jeg utviklet spisevegring. Men poenget er at det ikke alltid er så enkelt som du sier. Hadde det vært så enkelt tviler jeg på at det hadde eksistert så mange over- og undervektige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå