Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilet en kjole/tunika og da jeg hadde prøvd den og skullet ta den av igjen så ble det en skikkelig revne i ryggen. Og da rev og slet jeg ikke for å ta den av. Bare helt vanlig. Ikke i sømmen den har revnet heller, bare stoffet som ikke kan være av noen god kvalitet.

Noen som har returnet varer som har blitt ødelagt med en gang til H&M? Gir de deg en ny vare, eller får du beskjed om at det var din feil? Kan liksom ikke skjønne at dette er min feil. Da jeg prøve den en gang til i dag, revnet den på nytt et annet sted... Og nå var jeg enda mer forsiktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting omlevering, prisavslag heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.

Men jeg er usikker på om de ser på akkurat dette tilfellet som

reklamasjon.. Ta og ring dem på 63 87 00 00, du, og hør.

Personlig service får du:

mandag - fredag 08.00 - 21.00 , lørdag og søndag 09.00 - 15.00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...