Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Dere som bruker denne foundation, hvilken farve bruker dere som har mørk brunt hår å har gul undertone i huden? det har jeg mn jeg tror jeg har brukt n alt for mørk farve? men ho på parfymeriet mener at det er den farven som passer meg best. Farven heter Amber beige. Tenkt at jeg skull kjøpe meg en ny til uka som kommer, jeg bruker å ha et par foundation å veksle i mellom.
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 (endret) Fargene kommer i tre serier, og starter på 1, som er kald/rosa i undertone, 2 som er beige/nøytrale, og 3 som er gule. Personlig synes jeg de gule er altfor gule selv for min gule hud, og jeg har 203 natural beige. Den er kanskje litt i lyseste laget, men heller det enn for mørk. For mørk foundation er vel det "verste" man kan gjøre på sminkefronten, da er det bedre å justere med litt solpudder. Personlig går jeg kanskje opp til 204 almond beige neste gang, den er bittelitt mørkere, men natural beige er perfekt match for vinterhuden min uten selvbruner eller noe fiksfakser. Til sammenlikning bruker jeg for eksempel nr 40 beige i Chanel. Hvilket nummer har amber beige? Endret 23. september 2007 av Deception
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Jeg pleier også å bruke nr 40 beige i vitalumiere fra Chanel.
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Da burde du kanskje teste enten 203 eller 204? Jeg tok 203 på hånden ved siden av nr 40 i Teint Innocence, og de så helt like ut, men 203 blir litt lysere når den blandes inn i hudtonen. Jeg synes at for mørk foundation gjør at jeg ser sliten ut.
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Jeg tror at jeg skal gå for almond beige nå som vi nermer oss vinteren, jeg tror det er den som er hakket lysre enn amber beige.
Cupcake Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Jeg har brunt hår, men er ikke sikker på hudtonen (hvordan finner man ut det?). Jeg bruker Soft Ivory.
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Har du gultonet hud, ser blodårene på baksiden av håndleddet grønnaktige ut, ikke blåaktige, og du blir gjerne gulbrun i solen. Soft ivory har vel et fargenummer som begynner på 1? I så fall har den en kald undertone, altså rosa. Det er rart med det, men hos meg får Cream Finish stort sett stå i fred, og blir ignorert til fordel for andre foundationer. Men når jeg først tar den fram (når huden er tørr), blir jeg gang på gang overrasket over hvor fint resultat den gir. Jeg synes bare at det er litt slitsomt at den er så dekkende, så man må ta veldig, veldig lite for å unngå maskeeffekt. I tillegg kunne jeg gjerne sett at den hadde litt skimmerpartikler eller noe.
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Den amber beige har nr 204.5, rart har ikke hørt om .5 før, hva kan det bety?
Gjest Deception Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Jeg har sett at det finnes en med .5-nummer, kanskje den bare er bittelitt mørkere enn den under, og derfor ikke "fortjener" et helt nummer.
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Ja jeg får sjekke det til uka, hvist det ikke er noen andre som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå