Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer du at du alltid kan ta ut penger i en butikk?

Jeg jobber på en bensinstasjon og her om dagen hadde jeg veldig lite veksel, da mange hadde betalt med 1000 og 500-lapper. Vekslekassen var også tom for lapper.

Minst 30 mennesker var innom i løpet av kvelden og ville ta ut penger. Jeg måtte forklare at jeg ikke hadde veksel nok til å gi ut penger (kan jo ikke ende opp med å ikke kunne gi igjen til dem som handler, kan jeg vel?)

Jeg har aldri sett så mange sure og sinna mennesker i mitt liv. Som om det er en menneskerett å ta ut penger i butikk.

:nei:

For min egen del så spør jeg om jeg trenger penger, men har full forståelse for at det ikke alltid er mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg forventer aldri at jeg kan få ta ut. Spørr alltid om jeg har mulighet til å ta ut så og så mye.

Gjest lillebøll
Skrevet

Nei jeg forventer det ikke. Pleier å spørre pent om jeg kan. Sjeldent fått nei, men de gangene jeg har fått det har jeg bare tatt ut penger i en minibank.

Skrevet

Samme som de over her. Nå er det også utrolig sjelden jeg tar ut penger, fordi jeg liker ikke kontanter.

Skrevet

Nei, det forventer jeg ikke. Når jeg spør så vet jeg at det er en god sjanse for at det ikke går, og det har jeg ingen problemer med å akseptere.

Skrevet

Jeg jobber på en bensinstasjon og her om dagen hadde jeg veldig lite veksel, da mange hadde betalt med 1000 og 500-lapper. Vekslekassen var også tom for lapper.

Minst 30 mennesker var innom i løpet av kvelden og ville ta ut penger. Jeg måtte forklare at jeg ikke hadde veksel nok til å gi ut penger (kan jo ikke ende opp med å ikke kunne gi igjen til dem som handler, kan jeg vel?)

Jeg har aldri sett så mange sure og sinna mennesker i mitt liv. Som om det er en menneskerett å ta ut penger i butikk.

:nei:

For min egen del så spør jeg om jeg trenger penger, men har full forståelse for at det ikke alltid er mulig.

Har forståelse for det. Imidlertid håper jeg den bak kassen forteller at "nei, jeg kan ikke gi deg 200, men 500/1000 går fint" eventuelt tilby et beløp i mynt dersom det er det man har mye av.

Har opplevd å skulle ta ut penger på bondelandet et sted for å ta bussen hjem på en søndag der eneste kiosken som var åpen ikke kunne gi ut noe som helst fordi han nettopp hadde begynt på skift og ikke var sikker på hva han trengte i veksel den kvelden, og jeg trengte 100 kroner. Eneste minibanken i nærheten var tom. Klart det var irriterende.

Skrevet

Tror dt er veldig mange som forventer det. Er flere som omtrent blir sjokkert når jeg sier at nei, beklager den muligheten har jeg ikke på bankterminalen min. Og det er to minibanker maks 50 meter hver vei som de faktisk må gå forbi for å komme ut av senteret hehe..

Skrevet

Hvis mange hadde betalt med 500- og 1000lapper, så kunne du vel tilbudt kunden å ta ut 500 kroner?

Jeg forventer å få ta ut når jeg handler i store forretninger, i små kiosker ol bruker jeg kontanter.

Skrevet

Nei, jeg forventer ikke å få ta ut penger når jeg handler. Det hender at jeg spør, men har ingen problemer med å få et nei.

Ingen butikker er forpliktet til å gi ut penger i fbm betaling med kort. Det er en tjeneste de kan yte, men ingen krav. Og jeg synes ikke de ansatte skal behøve å forklare hvorfor hvis de ikke gir ut kontanter.

Skrevet

Nei, jeg forventer det ikke. Jeg spør pent og blir ikke sur om det ikke går - men som oftest går det greit. Tror jeg har fått nei en eller to ganger de siste 4 årene.

Skrevet

Uff, minner meg om når jeg jobba på en kiosk for lenge sia. Hadde ikke veksel så sa de kunne få en 500-lapp eller 1000-lapp. Dette var da folk som skulle spille på automater. Og frekke som de var så kjøpte de da en tyggispakke eller noe, etter de hadde tatt ut penger.. Hva gjør man da, kan jo ikke nekte de å kjøpe det heller.

Skrevet
Har forståelse for det. Imidlertid håper jeg den bak kassen forteller at "nei, jeg kan ikke gi deg 200, men 500/1000 går fint" eventuelt tilby et beløp i mynt dersom det er det man har mye av.

Jeg kan ikke tømme kassen min for mynt heller (jo, alle kan få i fem-kroninger om de vil det, men det føles litt teit å tilby). Tilbyr folk å ta ut 500 eller 1000, men jammen er ikke folk sure uansett.

Nei, jeg forventer ikke å få ta ut penger når jeg handler. Det hender at jeg spør, men har ingen problemer med å få et nei.

Ingen butikker er forpliktet til å gi ut penger i fbm betaling med kort. Det er en tjeneste de kan yte, men ingen krav. Og jeg synes ikke de ansatte skal behøve å forklare hvorfor hvis de ikke gir ut kontanter.

:Nikke:

Det er nettopp det; det er en tjeneste, og det er faktisk ikke alltid det går. Det bør folk respektere og ikke behandle meg dårlig av den grunn.

Skrevet
Uff, minner meg om når jeg jobba på en kiosk for lenge sia. Hadde ikke veksel så sa de kunne få en 500-lapp eller 1000-lapp. Dette var da folk som skulle spille på automater. Og frekke som de var så kjøpte de da en tyggispakke eller noe, etter de hadde tatt ut penger.. Hva gjør man da, kan jo ikke nekte de å kjøpe det heller.

Huff ja, det var grusomt når disse automatene sto der. Sto i samme situasjon mange ganger. Glad de er borte!

Skrevet

Nei. Jeg tar veldig sjelden ut penger i en minibank, føler det er tryggere i en butikk, men det er ikke noe jeg forventer. Jeg har selv jobbet i butikk og vet at det er en ekstraservice, ikke noe krav. I det hele tatt er det utrolig mange mennesker som føler de kan kreve ditt og datt fra butikker og personale.

Men det er dermed sagt, det er jo litt irriterende å ikke få ta ut penger (har skjedd en sjelden gang) nå man trenger det og det ikke finnes andre muligheter på stedet. Men det er jo min egen skyld så da kan jeg ha det så godt :ler:

Skrevet

Spør alltid, og hvis det ikke er mulig er det helt greit. Det er jo kun en ekstratjeneste som jeg ikke kan kreve...

Skrevet

Forventer ikke det, og ser det som ekstra service.

Skrevet

Jeg synes det blir feil å forvente noe som helst, men jeg blir veldig takknemlig de gangene jeg får tatt ut litt ekstra. Liker ikke å gå rundt med mye kontanter.

Skrevet
Hvis mange hadde betalt med 500- og 1000lapper, så kunne du vel tilbudt kunden å ta ut 500 kroner?

Jeg forventer å få ta ut når jeg handler i store forretninger, i små kiosker ol bruker jeg kontanter.

De fleste butikker har nok en grense for hvor mange store sedler de kan ha i kassa. Hos oss skal 1000-lapper legges i droppsafe med en gang, og vi skal ikke ha mer enn 2 eller 3 stk. 500-lapper. Hvis 2 kunder da har tatt ut en 500-lapp hver, så har man ikke fler å tilby!

Skrevet

Jeg forventer heller ikke at jeg alltid skal kunne ta ut penger. Jeg spør, og har de ikke mulighet til å få gitt meg noen penger, så har de rett og slett ikke mulighet, det har jeg forståelse for. Tror ikke det er noe de ansatte sier bare for å være sta liksom :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...