Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg skjønte ikke helt poenget jeg heller :klø:

En fjær og en tynn person i skogen? Ja der er beviset på at det finns engler....

Gjest StockDama
Skrevet

er ikke det et kunstnerisk påfunn at engler har fjær?

jeg så på søndagsåpent en gang (ja, faktisk) hvor den pastor mannen besøkte en dame som malte, og hun malte engler med fjær, og pastor mannen lurte på hvorfor, siden engler aldri blir beskrevet med vinger i bibelen.

og den videoen der er da ikkeno bevis på engler, en fuglefjær og en mann som hopper fram fra en busk er neppe noe bevis =p

Skrevet

Det var en litt skummel video, da, det skal han ha..

Skrevet

Æh. Jo, nå blei jeg definitivt helkristen.

:kaffe:

Hvis alle engler ser ut som Gollum, så er jeg litt tvil om jeg skal konvertere til satanismen.

Skrevet (endret)

Hehe... artig påfunn..

Det står ingen steder at engler har verken vinger eller fjær - det er noe menneskene har funnet opp selv.

Esekiel beskrev noe han opplevde en gang, og som han trodde var engler, som vesener med fire vinger... men hva det var, kan jo diskuteres. Däniken har sin egen teori om dette fenomenet.

Engler, skyttshelgener, hjelpere, fylgje... kjært barn kan ha mange navn, men det dreier seg vel om åndevesener, ikke skapninger av kjøtt og blod som oss selv. Og de kryper neppe rundt i skogen i Catalonia og drysser fjær.

Endret av mysan
Skrevet

Haha XD

Fikk meg en god latter der. Tror du virkelig at noen skal tro på dette? :skratte:

Jaja, jeg holder meg til humanismen jeg xP

Skrevet

Å herreguuud!!! EI FJÆR! det MÅ være snakk om en engel her ja!

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er vel ikke helt rett det dere sier om engler og fjær. I Bibelen blir noen av englene fremstilt med ørnevinger - i aller høyeste grad fjærkledd altså. Andre trekk ved dem er at de har menneskeansikt.

Englene som voktet paradiset, f.eks. - eller i Åpenbaringen.

• 2 uker senere...
Skrevet
Æh. Jo, nå blei jeg definitivt helkristen.

:kaffe:

Hvis alle engler ser ut som Gollum, så er jeg litt tvil om jeg skal konvertere til satanismen.

:ler: Ikke meninga å ødlegge her, altså, men syntes også at den der greia ligna på Gollum.

Skrevet
:ler: Ikke meninga å ødlegge her, altså, men syntes også at den der greia ligna på Gollum.

Da denne englegreia var ferdig dukke det opp en link til "Jessica Simpson looks really cold in her wet white t-shirt!". Mye tøffere engel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...