Vannmelon Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Jentene våre har snart vokst ut av baggene, og vi må over på sportsvogndelen. Derfor trenger vi vognposer. Er det noen som har noe å anbefale? Trenger noen som er tilpasset fempunktssele. Er Voksi virkelig å anbefale framfor andre poser, eller har det bare blitt et merkenavn som alle "må ha"? Syns det er så utrolig dyrt, særlig når man skal kjøpe to. I tillegg skjønte jeg ikke opp og ned på den da jeg var innom en butikk for å se. På forhånd takk for svar!
Gyda Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Den eneste fordelen jeg kan se med voksi, er at den kan forlenges og sannsynligvis passer barna så lenge de har behov for å sove i vogna. Jeg har hatt både voksi og "sovepose". I utgangspunktet ville ikke jeg ha voksi, både fordi den var veldig dyr men mest fordi den er så kjempestor for de minste barna. Derfor kjøpte jeg en annen vinterpose - husker ikke hva den heter, men den var foret med ull-fleece og var kjempevarm og deilig. Gullet var aldri kald etter å ha sovet der. Denne posen kunne man lukke med glidelås og hadde snor til å trekke den sammen rundt hodet. Skikkelig god og deilig - og mye enklere å ta barnet inn og ut av enn voksi. Denne soveposen holdt til han var to år. Den siste vinteren måtte vi gå over til voksi. Denne kjøpte jeg brukt hos ei venninde for 200 kr. Den var gammel men grei. Tror du må selv vurdere hva du trenger - og alle poser, voksi eller ikke, finner man flust av på bruktmarkedet.
Donpedro Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Ikke prøvd selv, men kjenner flesre som sier at Voksi er klumpete og stor.
momo Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Vi hadde voksipose til snuppa da hun var baby og vi likte den ikke i det hele tatt, syntes den var alt for stor og klumpete. Det ble for varmt for jenta vår der og. Til veslemann nå skal vi kjøpe holly dunpose fra oddenwalder, den skal passe til fempunkts sele og er visst veldig bra. Den er også så lan så den kan brukes hele vognperioden, nå når de er så små så bare dytter man opp bunn så den ikke blir så lang. Jeg vet ikke hvor du bor, men barnas hus skal ha denne på salg fra mandag til 1499.
tattoopia Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 jeg sverger til voksipose. bor i finnmark å her kan det være temmelig kaldt om vinteren. men her ligger minstemann å sover ute i ti minus uten problem. å hvis du knyter posen riktig så blir den ikke klompete nå noen måter. men det kan jo nevnes at å bruke voksipoise i en vognbag ikke er et sjakktrekk. de fleste bagene er ALTFOR små til det... jenta mi sov i voksiposen ute til hun var tre år gammel så det kunne ikke ramle meg inn å kjøpe noe annet. voksipose får du kjøpt billig på finn.no
Veronal Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Vi har hatt Hollyposen som nevnes lengre oppe. Synes Voksi er stor og klumpete. Hollyposen er et funn - varm og god selv på kaldeste vinteren og en av de lengste posene på markedet (den måler 120 cm) i tillegg til at den er lett og enkel å åpne helt opp (glidelås helt ned). Barnet mitt er nå 2,5 år og 100,5 cm og har fremdeles god plass i posen.
MrsC Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Vi har valgt dunposen fra Odenwalder med ullfor inni til vår easywalker. Jeg er også av den mening at Voksiposen er klumpete og "noe alle må ha". Dun isolerer like godt om ikke bedre enn ull.
LilleKylling Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 (endret) Vi har denne: http://www.babyplaneten.no/productdetails....;subkategori=25 Den har fòr av lammeskinn som du kan ta ut og bruke løst i vogna. Hull til seler i både fòret og posen. Det er glidelås i bunnen, så dersom ungen blir for lang, er det jo bare å åpne bunnen og ha sko på ungen. Endret 23. september 2007 av LilleKylling
tingeling Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Vi brukte skinnpose den første vinteren og var veldig fornøyd med den, men på slutten av vinteren var den så trang at han lå som i et pølseskinn. Nå har vi kjøpt en little viking sovepose på g-sport. den har ikke hull til sele, så vi får se hvordan det går, men ellers virker den veldig fin. tingeling
Chiquita Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Vi har voksiposen, og jeg elsker den. Her i kalde "inn-trøndelag" er den veldig god å ha! Den er stor, ja, men god og lun. Vi har 3 poser nå (en i barnehagen, og to hjemme)
Ona Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 Jeg har Voksipose til poden min, og liker forøvrig posen veldig godt. Eneste minuset er at jeg synes den er litt herkete å tre i yttertrekket etter at jeg har vasket det.
jemima Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 Etter å ha jobbet i barnehage liker jeg ikke voksiposene...er noe av de mest tungvinte løsningene som finnes...har for øvrig selv vantett lammeullspose fra teutonia, den har fungert kjempebra, og guttungen har sjelden hatt uteklær på når han sov ute
*Emma* Skrevet 24. september 2007 #13 Skrevet 24. september 2007 Har aldri hatt voksi. Syns den ser stor, klumpete og håpløs ut m alle snorene. Til nr 1 hadde vi en pose som hørte til Simo vogna. Til nr 2 har vi hatt Odenwälder Lammy Den er super.Når det blir for varmt for pose glider du bare ut lammeskinnet i bunnen og bruker det som sitteunderlag i vogna. Helt genial!! Scroll denne siden til bunnen så ser du posen både i vogna og kun m lammeskinnet som sitteunderlag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå