Gjest gel Skrevet 22. september 2007 #1 Del Skrevet 22. september 2007 Har kjøpt maling til å male tak og lister. Bruker panelmaling siden taket er panelt. Tenkte i utganspunktet å bruke samme maling/farge til både tak og lister, men er usikker på om listene vil bli bra med en glans på 15. Eventuelt vil jeg male over med høyere glans senere. Men siden panelmaling er vannbasert, så kan jeg vel ikke male med olje maling oppå senere? Finnes det vannbasert maling med høyere glans? Eller bør jeg bare vente med å male lister til jeg har fått en annen type maling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 22. september 2007 #2 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Jotun har vannbasert maling med glans på 15, 40 og 80. De heter Lady Tre & Panel 15, 40 og 80. Vi har brukt disse på våre panelvegger, samt dører, kjøkkeninnredning og karmer. Og selvsagt i taket. Har paneltak overalt. Endret 22. september 2007 av Umuriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gel Skrevet 23. september 2007 #3 Del Skrevet 23. september 2007 Jotun har vannbasert maling med glans på 15, 40 og 80. De heter Lady Tre & Panel 15, 40 og 80. Vi har brukt disse på våre panelvegger, samt dører, kjøkkeninnredning og karmer. Og selvsagt i taket. Har paneltak overalt. Tusen takk :=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Handy Manny Skrevet 23. september 2007 #4 Del Skrevet 23. september 2007 Jotun har vannbasert maling med glans på 15, 40 og 80. De heter Lady Tre & Panel 15, 40 og 80. Vi har brukt disse på våre panelvegger, samt dører, kjøkkeninnredning og karmer. Og selvsagt i taket. Har paneltak overalt. Helt rett... bare at det er vanntynnet oljemaling=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. september 2007 #5 Del Skrevet 23. september 2007 Helt rett... bare at det er vanntynnet oljemaling=) ... som, i mine øyne, er fullstendig ubrukelig fordi den oppfører seg omtrent slik jeg forestiller meg at yougurt ville ha gjort hvis jeg skulle ha malt med det; klumper seg, lager striper og renner. Personlig foretrekker jeg helt klart oljemaling når jeg skal male bart treverk/panel. Nå må jeg få understreke at dette er min personlige mening og at det helt sikkert finnes de som er fornøyd med produktet. Etter å ha forsøkt ønsker jeg imidlertid ikke å anbefale det til noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 23. september 2007 #6 Del Skrevet 23. september 2007 ...og vi har hverken opplevd striper, klumper eller at det renner. Kommer kanskje litt an på verktøyet og, vi har brukt rull med lite maling på rullen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Handy Manny Skrevet 23. september 2007 #7 Del Skrevet 23. september 2007 ... som, i mine øyne, er fullstendig ubrukelig fordi den oppfører seg omtrent slik jeg forestiller meg at yougurt ville ha gjort hvis jeg skulle ha malt med det; klumper seg, lager striper og renner. Personlig foretrekker jeg helt klart oljemaling når jeg skal male bart treverk/panel. Nå må jeg få understreke at dette er min personlige mening og at det helt sikkert finnes de som er fornøyd med produktet. Etter å ha forsøkt ønsker jeg imidlertid ikke å anbefale det til noen. Har litt samme erfaring som deg, men biter tenna sammen Det er sikkert ikke så mange år før du ikke får kjøpt den vanlige oljemalinga lenger. Er jo mange fordeler med den vanntynnede også da, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå