Gå til innhold

Følge opp kirkegulvet...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet

Min kommende mann har som tradisjon at far skal følge bruden opp kirkegulvet.. men min far er død, derfor foreslo han at min bror skal følge meg opp kirkegulvet i mangel av en far... Er dette rart? Noen som har vært borti noe lignende.. evt andre alternativer? Har foreslått av vi kan gå opp kirkegulvet sammen, men han ønsker ikke dette... noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe rart med at din bror følger deg opp, eller en annen person som du føler deg knyttet til.

Skrevet

Nei, det er ikke noe rart i det hele tatt. Noen velger også å følges av sin mor eller andre de er glade i.

Jeg har også mistet min far. Har en stefar og en bror, men siden vi ønsker å ha vielse på tinghuset, så tror jeg rett og slett av vi går til vigsleren sammen.

Hadde jeg giftet meg i kirken tror jeg at jeg ville blitt fult av mamma eller stefaren min. Broren min er ikke typen som liker å gjøre sånne ting. ;)

Skrevet

Jeg ble fulgt opp av mamma og min tante. Veldig glad for at begge ville gjøre det. Rørende var det for oss og alle som så på...

Skrevet

Min mann fulgte sin søster opp kirkegulvet. Ikke noe rart i det hele tatt - og veldig vakkert:)

Gjest Gjest_Brura_*
Skrevet

Jeg hadde min bror til å følge meg opp kirkegulvet. Han var meget stolt og beæret for å få lov til det. Fikk også kommentarer fra resten av familien om at det var iflg tradisjonene der vår slekt kommer fra.

Skrevet

Du kan bruke hvem du vi. Jeg skal bruke mine to tvillinggutter.

Skrevet

Tenåringsdatteren vår fulgte meg opp. Veldig koselig. :)

Gjest brudepiken
Skrevet
Min kommende mann har som tradisjon at far skal følge bruden opp kirkegulvet.. men min far er død, derfor foreslo han at min bror skal følge meg opp kirkegulvet i mangel av en far... Er dette rart? Noen som har vært borti noe lignende.. evt andre alternativer? Har foreslått av vi kan gå opp kirkegulvet sammen, men han ønsker ikke dette... noen som har råd?

Min venninnes far døde da hun var tenåring, da hun giftet seg så var det hennes mor som førte henne opp kirkegulvet. Det var så vakkert og flott, tårene bare trillet på meg.

Så hvorfor ikke velge din mor hvis ikke din bror vil, det går også an å velge en yndlingsonkel eller en av dine faddere fra dåpen.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Dere kan også gå opp sammen, eller du kan gå allene.

Skrevet

Min far bor langt unna, og han kommer garantert ikke i bryllupet vårt. Vi har derfor planlagt at min kommende svigerfar skal følge meg.

• 2 uker senere...
Gjest brud neste sommer!!
Skrevet

Min eldste sønn (20 år) skal følge meg opp da min far er død.

Vi begge syntes dette var en fin og ikke minst hyggelig ida.

Skrevet

Det er opp til deg/dere hva dere ønsker. Å føres opp av en bror, mor, søster, onkel, stefar, bestefar, sønn ikke noe av dette er uvanlig, om far er død, syk, ikke tilstede i livet eller andre grunner ikke er aktuell.

Eller du kan rett og slett gå opp alene, eller sammen med din forlover.

Lykke til!

Skrevet (endret)

Min far er også død, og i vårt tilfelle var det flott at min bror førte meg opp kirkegulvet. Han var også stolt og følte seg beæret over å gjøre det. Det ble veldig fint, og kan absolutt anbefales om du har en bror som du har et godt forhold til!

Lykke til! :)

Endret av smilefjes
Skrevet

Synes du kan bruke hvem du vil til å gå opp kirkegulvet med deg jeg. Jeg skal bruke svigerfar :goodbye:

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Kan du ikke gå opp kirkegulvet med han du skal gifte deg med da?

Det er den gammel tradisjon det! Og veldig fint når man ikke har en pappa og ikke vet hvem man ellers skal velge.

Gjest Apple- i.i
Skrevet

Min pappa er også død, og det skorter på andre, mannlige slektninger. Min mor er ikke aktuelt, så her skal Lilleeple følge mammaen sin opp kirkegulvet. Han vil være 7 1/2 eller 8 når det skjer.

Skrevet

Så lenge men har noen man har et sterkt bånd med så er det vel ikke så nøye hvem det er ? :)

Det er vakkert uansett :)

Skrevet

Ville gått opp alene jeg da. Synes det er fint også jeg, men det blir jo rett og slett en smaks sak og hva du føler er mer deg og rett for deg denne dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...