Poecilia Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Jeg har en bekjent\kamerat jeg ikke har kjent så lenge, som er flørtepus og virker å flørte med alle jenter som ser bra ut, inkludert meg. Han er single, vi kommer bra overens, men jeg har problemer med å tolke hva jeg egentlig er for ham... En vennine, en mulig kjæreste, eller bare et flørteobjekt? Tidligere har jeg erfart at når en flørtepus flørter med meg og flere andre jenter, og jeg overhodet ikke merker at han behandler meg noe annerledes\bedre enn noen andre jenter, så kan han likevel være forelsket i meg... Denne kameraten av meg virker i mine øyne å være mest interessert i en annen vennine, men når jeg og andre har påpekt at han virker keen på henne så har han bare besvart det med "pøh"... Ikke har det skjedd noe annet mellom dem enn at han har flørtet med henne, og ikke har det blitt noe imellom dem heller, selv om begge er single. Derfor blir jeg enda mer usikker på om jeg tolker ham riktig. I tillegg kaller han seg introvert, og jeg tror han er typen som holder følelsene sine rimelig tett til brystet. Jeg vet han har gode tanker om meg, men jeg klarer ikke tolke om det er kun som en vennine eller som noe mer. Det jeg blir sittende å lure på, er om flørtepuser ikke har for vane å flørte noe mer med en de måtte være spesielt interessert i, enn andre? Flørter de bare når de er "in the mood", uansett om de egentlig er spesielt keen på jenta eller ikke? Er målet med flørtinga å få seg kjæreste, eller er det bare et kompliment som slenges ut uten å egentlig bety noe mer? Med non-flørtepuser så er jo flørtinga et tegn på at personen er spesielt interessert i den som flørtes med, men det er jo tydeligvis ikke greia med flørtepuser. Så hvordan finner man da egentlig ut hvem en flørtepus har best øye for?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 han går vel bredt ut da, for å sikre seg at det blir noe i hvertfall. Sikkert en fyr som liker oppmerksomheten og følelsen av å bli begjært. Du er sikkert en av flere jenter som har sjans på å få deg en omgang eller to.
Nabodama Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Det jeg tror er at for en som han, er dette en væremåte. Dette er en oppførsel som er såpass dominerende for en person, at den betegner ham, som du nå gjør som flørtepus. Det er ikke sikkert han er interessert i noen av dere, så du får bare ta tiden til hjelp. Og i mellomtiden kan du fundere på om du kommer til å like flørtingen hans hvis dere noen gang blir et par. For den er nok en del av sånn som han er, og han kommer nok ikke til å forandre oppførsel om han blir sammen med noen. Det vil altså til enhver tid finnes en dame eller flere som lurer på det samme som du gjør nå, om han ser noe spesielt i akkurat dem.
Gjest fløtepus "offer":P Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 for 6 år siden tenkte jeg også sånn om en kompis jeg hadde kjente hele livet. sikkelig fløtepus, son så klart sjarmerte meg men jeg ville ikke ha noe med han å gjøre pga va fløtepus oppførselen. . han ble bare mer å mer masete..kort fortalt er sambore nå med 2 barn..
SnillMito Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 De flørter stort sett med alle, sort sett uavhengig om de egentlig er interesserte. Så fra jenters synspunkt kan det nok være veldig vanskelig å tolke hvorvidt oppmerksomheten er "ekte" eller bare autopilot. Er det noen vedkommende har et spesielt godt øye for, vil man imidlertid stort sett merke det.
Poecilia Skrevet 22. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2007 Det jeg tror er at for en som han, er dette en væremåte. Dette er en oppførsel som er såpass dominerende for en person, at den betegner ham, som du nå gjør som flørtepus. Det er ikke sikkert han er interessert i noen av dere, så du får bare ta tiden til hjelp. Og i mellomtiden kan du fundere på om du kommer til å like flørtingen hans hvis dere noen gang blir et par. For den er nok en del av sånn som han er, og han kommer nok ikke til å forandre oppførsel om han blir sammen med noen. Det vil altså til enhver tid finnes en dame eller flere som lurer på det samme som du gjør nå, om han ser noe spesielt i akkurat dem. Har tenkt på disse tingene, ja. Tror ikke jeg er særlig sjalu av meg, selv om jeg tror jeg kunne blitt litt irritert om han flørter veldig ofte. Jeg synes bare situasjonen er så frustrerende fordi jeg ikke klarer å skjønne om han mener noe spesielt eller ikke. Tidligere har jeg pleid å være ganske flink(tror jeg) med å oppfatte når en fyr er interessert... Først var jeg sikker på at han var interessert i meg, så var jeg sikker på han var interessert i den andre vennina, og nå aner jeg ikke om jeg skal tro han er interessert i noen av oss. Kanskje jeg skal ta det som at han sier ifra til alle jenter han synes har et brukbart utseende, at hvis man er hun er interessert så er han "in for it". Så ser han hvem han får høstet gjengjeldt oppmerksomhet fra, og ser hvem han faktisk har kjangs på? Fra hans synsvinkel kunne vel det være en bra måte å gå frem.
Gjest Flørte-mann Skrevet 22. september 2007 #7 Skrevet 22. september 2007 for 6 år siden tenkte jeg også sånn om en kompis jeg hadde kjente hele livet. sikkelig fløtepus, son så klart sjarmerte meg men jeg ville ikke ha noe med han å gjøre pga va fløtepus oppførselen. . han ble bare mer å mer masete..kort fortalt er sambore nå med 2 barn.. Ikke for å være ekkel, men hva vet du om at han ikke fremdeles er flørtete når du ikke er der? En gang superflørt, alltid superflørt - og er det noen som er "lettlurte", så er det flørterne..... mvh flørty
wishingitwas Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Åh. Ender alltid opp med dem, jeg. Merker at de behandler meg spesielt selv om de flørter med andre. På han siste var det veldig tydelig, på han før der var det ikke så tydelig. Virker forresten som om folk her mener at å flørte med andre når man er i et forhold er en stor synd, og nesten utroskap. Jeg har null problem med det, med disse flørtepusene jeg har vært borti, fordi de får meg uansett til å føle meg som den ene spesielle. Og flørting er jo greit uansett. Det er jo hverdagskrydder.
Solskinnsbolla Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Det jeg tror er at for en som han, er dette en væremåte. Dette er en oppførsel som er såpass dominerende for en person, at den betegner ham, som du nå gjør som flørtepus. Det er ikke sikkert han er interessert i noen av dere, så du får bare ta tiden til hjelp. Og i mellomtiden kan du fundere på om du kommer til å like flørtingen hans hvis dere noen gang blir et par. For den er nok en del av sånn som han er, og han kommer nok ikke til å forandre oppførsel om han blir sammen med noen. Det vil altså til enhver tid finnes en dame eller flere som lurer på det samme som du gjør nå, om han ser noe spesielt i akkurat dem. enig...men jeg vil også gjette at den han evnt flørter minst med, er den han er mest interessert i - er det ikke slik det ofte er da?
Poecilia Skrevet 23. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2007 enig...men jeg vil også gjette at den han evnt flørter minst med, er den han er mest interessert i - er det ikke slik det ofte er da?Nettopp den lurer jeg også på. Som jeg nevnte så har jeg erfart at en flørtepus kan være forelsket i meg uten at jeg skjønner det før han sier det rett ut... Iogmed at fyren det handler om også er en introvert som aldri prater om følelser, generelt holder kortene ganske tett til brystet, og jeg tror han har hatt bare 1 kjæreste før, så kanskje han faktisk ville vært heller tilbaketrukken fremfor en han var virkelig interessert i? Det varierer vel sikkert fra flørtepus til flørtepus som med andre folk.
Gjest Chrizzy Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Det var noen som sa at den mest sjarmerende mannen i baren ofte er den størte drittsekken.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Bokmålsordboka Ordet 'flørtepus' finnes ikke i Bokmålsordboka. Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) fløtepus ~pus overf: glattslikket og innsmigrende mannsperson
Fakse Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Det varierer selvfølgelig fra person til person, men en som er flørtete av natur vil ofte gi minst oppmerksomhet til det personen han/hun er interessert i. For flørtingen er en naturlig del av oppførselen for enkelte, men når det er noen som virkelig betyr noe blir de sjenerte. Sånn sett tror jeg ikke det er noe egentlig mål med flørtinga, det er bare en måte å være på som er naturlig for flørteren. Dermed er det også veldig viktig det Nabodama sier, at om man går inn i et forhold til en som flørter mye, så skal man ikke tro at de vil forandre vedkommende å være i et forhold. Å skru av en del av sin personlighet kan man ikke gjøre over lengre tid uten at man blir "gal" og føler seg innesperret av det.
W. Wallace Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 Det jeg tror er at for en som han, er dette en væremåte. Enig. Jeg flørter med alle. Det er en form for kommunikasjon som er helt unik. Mennesker lyser opp, blir engasjerte og åpne. Det er mye morsommere enn annen kommunikasjon, som ofte er traust og kjedelig. Det er ikke dermed sagt at jeg aldri er "seriøs" eller "kan ta noe alvorlig", men jeg liker ikke å leve i en verden der mennesker er triste "realister". Jeg liker å ha det morsomt. Flørter litt med livet. For min del handler jeg rimelig raskt om jeg virkelig liker noen. Hvis ikke kan jeg flørte en mannsalder med den samme personen uten å mene noe med det. Annet enn at jeg synes personen er verdt å bruke tid på. Invitèr han med på øl/kaffe/te/noe uforpliktende. Du merker fort om det er en slags spenning når han følger deg hjem. Det var noen som sa at den mest sjarmerende mannen i baren ofte er den størte drittsekken. Det er bare fordi den største drittsekken i baren ofte er den mest sjarmerende.
Poecilia Skrevet 23. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. september 2007 Ok da begynner jeg å føle at jeg forstår ham litt bedre. Så langt har jeg ikke gjort annet enn å prate litt med ham på tomannshånd innimellom. Når han først prater så prater han da "utfyllende", men så synes jeg alltid han avbryter praten så plutselig, og ikke etter så veldig lang tid. Som om han plutselig har en avtale ellerno... Merkelig. Han er generelt ikke spesielt pratsom heller da. Det var noen som sa at den mest sjarmerende mannen i baren ofte er den størte drittsekken.Det er absolutt ikke tilfelle med denne fyren ihvertfall, det kjenner jeg ham godt nok til å si. Han er veldig respektert av folk rundt seg, alle stoler på ham, jeg har ikke hørt om 1 som misliker ham så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå