LilleSolstråle Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Jeg har prøvd drømme-kjolen hos "Brud og bli ny" brudasalong i Ski. Veldig god service da jeg jeg ringte og under prøve-timen. Jeg sa jeg ville ha den kjolen,men trengte den i en størrelse mindre. Og siden de bare hadde en farge inne,så skulle de ikke bestille noe til meg før de fikk inn en i en annen farge,så jeg kunne se hva jeg likte best. Den skulle komme i slutten av august og da skulle de ringe meg. Nå er det jo lang uti september og jeg har ikke hørt noen ting . Blir litt forbanna da. Vet jeg har god tid,men syns at når de sier de skal ringe,så skal de gjøre det også. Syns dere ikke? Har nå hørt så mye bra om Torunns Drømmekjoler,så jeg har egentlig lyst til å be ho lage kjolen til meg istedet. Er det frekt av meg og si til Brud og bli ny at jeg ikke skal ha kjolen hos dem allikevel? De har ikke bestilt inn MIN kjole,så de taper ikke noe på det i den forstand. Og jeg har ikke betalt depositum..
~Mocca~ Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Jeg ville ringt og hørt med de, kanskje det har skjedd en glipp? De har nok ganske mange flere kunder enn deg..
Mischa Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Absolutt enig med ~Mocca~, ring og hør! Det kan som hun sier ha skjedd en glipp, kanskje de fortsatt venter på kjolen eller at de dessverre har glemt å ringe.. Vær hyggelig når du ringer, så bør de hvertfall være ekstra hyggelige tilbake! Håper det ordner seg!
LilleSolstråle Skrevet 22. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg får gjøre det Skal ikke være sint når jeg snakker med dem,for det kommer man ihvertfall ikke noe vei med Blir bare litt frustrert og måtte få det ut
~Mocca~ Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 (endret) Jeg får gjøre det Skal ikke være sint når jeg snakker med dem,for det kommer man ihvertfall ikke noe vei med Blir bare litt frustrert og måtte få det ut Det er vel det første tegnet på bridezilla! Bare ring de du, så får du sikkert en unnskyldning. Endret 22. september 2007 av ~Mocca~
Gjest Jenna88 Skrevet 22. september 2007 #6 Skrevet 22. september 2007 Tror jeg hadde gitt forhandleren mulighet til å forklare seg først. Hvis jeg virkelig ønsket kjole derfra, that is. Hadde jeg funnet en kjole jeg likte bedre et annet sted, hadde jeg selvsagt gått for den. Men jeg hadde ikke gitt avkall på en kjole fordi en forhandler glemte å ringe meg tilbake.
LilleSolstråle Skrevet 22. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2007 Tror jeg hadde gitt forhandleren mulighet til å forklare seg først. Hvis jeg virkelig ønsket kjole derfra, that is. Hadde jeg funnet en kjole jeg likte bedre et annet sted, hadde jeg selvsagt gått for den. Men jeg hadde ikke gitt avkall på en kjole fordi en forhandler glemte å ringe meg tilbake. Jeg vil ha den kjolen,så det er ikke snakk om å velge den bort pga. feil fra dem Men jeg kan også få den sydd (akkurat lik),istedet for å handle akkurat der.. Men jeg skal ringe dem,så får jeg jo fort svar på hva som har skjedd (spørmålet er om jeg i det hele tatt kan trekke meg fra avtalen,i og med at de faktisk ikke har bestilt inn kjolen til meg). Nei,får ringe dem før jeg bestemmer meg for no mer
Rosalie Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Ærlig talt - du er neppe eneste kunde, og en lapp med telefonnummeret ditt kan fort forsvinne. Hvorfor ikke bare ringe selv i stedet for å bli sur og sint?
Gjest Kravstor kunde Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Hei - gjør som du vil. Jeg forventer at en brudesalong følger meg godt opp og ringer når de skal. Gjør de ikke det er det et signal for meg om at de kanskje ikke er en leverandør som klarer å levere produktet i tide etc. Denne industrien tjener sinnsykt mye på oss, vi har lov å være kravstore. Hvis du har mest lyst til å droppe dem ville jeg gjort det, men jeg ville sagt fra først - ring og si at siden du ikke har hørt noe fra dem har du fått et tilbud et annet sted som du heller går for. Dere andre: slutt å være så pripne snille jenter.
Gjest Kravstor kunde Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Og en annen ting 'Wadjet', hvis en 'lapp' forsvinner, så har de for dårlige systemer - lapper hører fortiden til
Gjest Blondie65 Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 En avtale er en avtale. De må da vel veldig godt vite at en brud trenger å vite at alt er i orden og at de har konkurrenter? Men de må få en sjanse til å forklare seg først. Er den forklaringen ikke god - som f.eks. at de har glemt å bestille kjolen - så ville jeg hevet kjøpet (dvs. avbestilt). Har de rotet bort lappen med telefonnr men har kjolen så er det noe helt annet, vel?
Gjest Blondie65 Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Og en annen ting 'Wadjet', hvis en 'lapp' forsvinner, så har de for dårlige systemer - lapper hører fortiden til DET er jeg enig i. Jeg ville trodd at de hadde ordresystem for slikt der alle nødvendige data om kunden blir notert.
Rosalie Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Mange mindre butikker har nok fortsatt lappesystemet. Dessuten kan alle gjøre feil - selv uten lappesystem. Men dersom man lar en manglende telefon avgjøre at man ikke kjøper drømmekjolen, så er det naturligvis kundens valg. Her er det jo heller ikke snakk om en ordre enda.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 Mange mindre butikker har nok fortsatt lappesystemet. Dessuten kan alle gjøre feil - selv uten lappesystem. Men dersom man lar en manglende telefon avgjøre at man ikke kjøper drømmekjolen, så er det naturligvis kundens valg. Her er det jo heller ikke snakk om en ordre enda. Med "ordresystem" mente jeg faktisk en ordreblokk med nummererte sedler på - litt større enn en lapp. At ikke alle har databasert ordresystem i en butikk har jeg stor forståelse for.
LilleSolstråle Skrevet 23. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. september 2007 Ærlig talt - du er neppe eneste kunde, og en lapp med telefonnummeret ditt kan fort forsvinne. Hvorfor ikke bare ringe selv i stedet for å bli sur og sint? Hvis du hadde lest det andre jeg har skrevet,så ser du at jeg sier at jeg bare trengte å få det ut. Men at jeg skal ringe og snakke med dem først,så får jeg bare se hva som skjer. Da jeg skrev ned telefonnr og div,satt de den inn i en bok hvor de oppholdt bestillinger og kundeinformasjon. Så lappen lå ikke og fløyt og ble borte.Men klart alle kan gjøre feil. Så ta det med ro,jeg er ikke helt bridezilla Liker bare å ha ting i orden og vil forsikre meg om at de også er ryddige av seg. Og det finner jeg jo fort ut av når jeg ringer dem i morgen
Gjest Allikatt Skrevet 23. september 2007 #16 Skrevet 23. september 2007 Hei - gjør som du vil. Jeg forventer at en brudesalong følger meg godt opp og ringer når de skal. Gjør de ikke det er det et signal for meg om at de kanskje ikke er en leverandør som klarer å levere produktet i tide etc. Denne industrien tjener sinnsykt mye på oss, vi har lov å være kravstore. Hvis du har mest lyst til å droppe dem ville jeg gjort det, men jeg ville sagt fra først - ring og si at siden du ikke har hørt noe fra dem har du fått et tilbud et annet sted som du heller går for. Dere andre: slutt å være så pripne snille jenter. Dreier seg ikke om å være prippen. Det dreier seg om normal høflighet og å være hyggelig. Det er ingen grunn til å bli hysterisk for man må! Ring og hør med dem, TS. Det ville jeg gjort! Så kan du bli sint etterpå dersom dine mistanker er begrunnet.
LilleSolstråle Skrevet 23. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 23. september 2007 En avtale er en avtale. De må da vel veldig godt vite at en brud trenger å vite at alt er i orden og at de har konkurrenter? Men de må få en sjanse til å forklare seg først. Er den forklaringen ikke god - som f.eks. at de har glemt å bestille kjolen - så ville jeg hevet kjøpet (dvs. avbestilt). Har de rotet bort lappen med telefonnr men har kjolen så er det noe helt annet, vel? Kjolen min er ikke bestilt enda. De hadde en inne fra før,men de skulle få inn en til i en annen farge også,i slutten av august. Da skulle de ringe meg,sånn at jeg fikk prøvd den også,og funnet ut hvilken farge jeg likte best. Så skulle de bestille min kjole etter det.. Den går ut av kolleksjon neste år,og jeg vet det er mye salg og mulig å få den da også. Men utrolig kjipt om størrelsen min ikke er igjen da. Derfor skulle de bestille den etter at jeg hadde prøvd den nye de hadde fått inn. Og derfor blir jeg litt frustrert når jeg ikke har hørt fra dem. Trodde kanskje det ville ringt en bjelle i hodet på dem da kjolen kom inn ("åja,det var en som skulle prøve denna,før vi skulle bestille en til"). Men kanskje de har så mye kunder at de ikke husker meg.
LilleSolstråle Skrevet 23. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2007 Dreier seg ikke om å være prippen. Det dreier seg om normal høflighet og å være hyggelig. Det er ingen grunn til å bli hysterisk for man må! Ring og hør med dem, TS. Det ville jeg gjort! Så kan du bli sint etterpå dersom dine mistanker er begrunnet. Jeg skal ringe dem i morgen og jeg skal spørre på en høflig måte selv om jeg blir litt irritert og "velter ut" frustrasjonen her inne,så gjør jeg ikke det når jeg snakker med dem
SøsterLiten Skrevet 23. september 2007 #19 Skrevet 23. september 2007 dette er jo et forum og et perfekt sted å få ut frustrasjon! better out than in og bedre her enn til en du kanskje skal forhandle med senere! synes du skal ringe og høre, det ordner seg sikkert! men ut i fra det du forteller så har du ikke gjort noen form for bindende avtaler med brudesalongen så da har du all rett til å snuse på andre salonger og eventuelt kjøpe kjole et annet sted! til deg fra Lille!
Gjest Allikatt Skrevet 23. september 2007 #20 Skrevet 23. september 2007 Jeg skal ringe dem i morgen og jeg skal spørre på en høflig måte selv om jeg blir litt irritert og "velter ut" frustrasjonen her inne,så gjør jeg ikke det når jeg snakker med dem Nei, det har du rett i Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå