Englepusen Skrevet 3. april 2003 #1 Skrevet 3. april 2003 Husk å smile :-) Thailendere har ikke lyst til å være sammen med en som ser sur ut. De mener det smitter, og derfor vil de prøve å unngå folk som ser sure ut. Thailendere løser konflikter via smilet, så du kan like gjerne øve deg på å smile før du reiser til Thailand. Husk også på og bruke smilet når du pruter, oppnår du ikke ønsket pris, ta heller å forlat enn å bli sint. Husk at du kommer lenger med et smil, enn med temperament. :-) Fant dette på en side om Thailand. Det er nok noe vi nordmenn burde tenkt mer på!
Tusenfryd Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Men vi har flere ekte smil i Norge - det er jeg helt overbevist om!
Englepusen Skrevet 3. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2003 Tja...nå har jeg aldri vært i Thailand desverre, men jeg har hørt av andre som har vært der at folk er utrolig hyggelige og hjelpsomme. Og om smilet er ekte eller ikke så vil jeg påstå at det er hyggeligere med et smil enn et surt tryne! Jeg har lest mange steder at hvis du er i dårlig humør så smil, for det blir du faktisk gladere av. Jobber i et serviceyrke og er blid og hyggelig mot alle jeg møter. Men det er ikke alle som er hyggelige tilbake. Treffer på ganske mange sure tryner i løpet av en dag! Så herved vil jeg slå et lite slag for å få folk til å :D mer!
Tusenfryd Skrevet 3. april 2003 #4 Skrevet 3. april 2003 Jeg har jobbet med japanere og det er jammen meg ikke mye som blir gjort når dte viktigste er å smiel og si ja, når de er sure og hanlder i følge det "neiet" de har inni seg og somd e egentlig vil si. Men jeg er enig - smil - en dag kommer det av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå