Gå til innhold

Kjøpte ny panne på Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en ny panne på Ikea her om dagen. I dag skal jeg ta den i bruk og blir bare forbanna! :sur:

De har satt et stort klistremerke på siden som jeg ikke får av. Har lagt pannen i bløt i vann med zalo i ca en time nå. Får søren ikke limen av! :kjempesinna:

Er det ikke mulig å sette på klistremerker som er mulig å få av!!

Noen som vet hvordan jeg fjerner limen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kjøpte en ny panne på Ikea her om dagen. I dag skal jeg ta den i bruk og blir bare forbanna! :sur:

De har satt et stort klistremerke på siden som jeg ikke får av. Har lagt pannen i bløt i vann med zalo i ca en time nå. Får søren ikke limen av! :kjempesinna:

Er det ikke mulig å sette på klistremerker som er mulig å få av!!

Noen som vet hvordan jeg fjerner limen?

Kjøp Aceton, også kalt plasterfjerner på apoteket. Den fjener alt ekkelt lim

Skrevet

Hvis den tåler oppvaskemaskin, så ville jeg prøvd å i hive den en tur i den.

Skrevet

Smør litt matolje på og gni. Det pleier å gjøre susen.

Skrevet (endret)

Evt neglelakkfjerner (er vel aceton som er virkemiddel der også).

Endret av Majka
Skrevet

Jeg ville ikke brukt aceton e.l. i en panne jeg skulle bruke til å lage mat i..Men du kan forsøke å la den ligge i glovarmt vann en stund, da vil klistrelappen være lettere å få av...

Det er min erfaring.

Skrevet
Jeg ville ikke brukt aceton e.l. i en panne jeg skulle bruke til å lage mat i..

Tror ikke aceton er værre en å rense pannen med sprit. Blir ikke annet en rent.

Skrevet
Tror ikke aceton er værre en å rense pannen med sprit. Blir ikke annet en rent.

...sånn bortsett fra at man ikke bør få i seg aceton (farlig ved innånding)... Tror jeg ville gått for å bruke olje/smør for å få bort lim i en stekepanne.

Skrevet

Jeg pleier å bruke hårføner for å fjerne vanskelige klistrelapper og lim. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Aceton har en tendens til å løse opp litt mer enn det den burde (spesielt krystalinsk plast), og i tillegg fungerer den ofte dårlig på limet som brukes på slike merkelapper fordi det som oftest er vannbasert. Bruk mye glovarmt vann, det enkleste hadde vært å bruke det før du rev av merkelappen slik at limet satt igjen på papiret, men det er litt seint ;)

Gjest White Orchid
Skrevet

Beste tipset kommer her: Ikke kjøp kjeler eller stekepanner fra IKEA. Det er så dårlige at det er helt latterlig. :ler:

Skrevet
Beste tipset kommer her: Ikke kjøp kjeler eller stekepanner fra IKEA. Det er så dårlige at det er helt latterlig. :ler:

Nåja, 365+ kjelene til IKEA er kjempegode, og jeg plukka med meg en 365+ stekepanne til 69 kr (de fikk nytt design i høst slik at de solgte ut de gamle) og den er vel så bra som en stygggdyre Gastroluxpanna jeg hadde (desverre så fungerer den ikke på induksjon).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...