Finger-Dyret Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Vi hadde en time KRL time på skolen der læreren vår spurte oss hvor mange som var kristne, de som var det skulle rette opp hånden. 19 av 21 elever rekkte opp hånden, de som ikke gjorde det var meg og en gutt ifra Irak. Min mening er jo det at ikke mer en 2 eller 3 i klassen min virkelig tror på gud. Grunnen til at de sier at de tror på gud er ikke pga egen tro, neida dette er pga hva foreldre og andre barn rundt dem sier. Also ingen har faktisk selvstendige meninger, noe som av og til kan bli veldig frustrerande. Noe annet jeg hørte om var jo en gutt i klassen min, han skulle få seg en datamaskin i gave med foreldrene, men da måtte han be en bønn til gud hver dag før han gikk til sengs. Kan virkelig foreldre be barna sine om slik? Er det ikke barna selv som må bestemme sin egen tro, og ikke foreldrene ? Det kan godt hende det er jeg som tar helt feil her, kanskje det er meningen at barn skal ha samme tro som foreldrer, kanskje det bare er slik det skal være. Og bare sånn i tilfelle noen lurte så er jeg bare 12 år.
Linealuna Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Vi hadde en time KRL time på skolen der læreren vår spurte oss hvor mange som var kristne, de som var det skulle rette opp hånden. 19 av 21 elever rekkte opp hånden, de som ikke gjorde det var meg og en gutt ifra Irak. Min mening er jo det at ikke mer en 2 eller 3 i klassen min virkelig tror på gud. Grunnen til at de sier at de tror på gud er ikke pga egen tro, neida dette er pga hva foreldre og andre barn rundt dem sier. Also ingen har faktisk selvstendige meninger, noe som av og til kan bli veldig frustrerande. Noe annet jeg hørte om var jo en gutt i klassen min, han skulle få seg en datamaskin i gave med foreldrene, men da måtte han be en bønn til gud hver dag før han gikk til sengs. Kan virkelig foreldre be barna sine om slik? Er det ikke barna selv som må bestemme sin egen tro, og ikke foreldrene ? Det kan godt hende det er jeg som tar helt feil her, kanskje det er meningen at barn skal ha samme tro som foreldrer, kanskje det bare er slik det skal være. Og bare sånn i tilfelle noen lurte så er jeg bare 12 år. Hei! Hva tror DU på? Det som er viktig er at man følger hjerte sitt. Det som kjenns riktig ut for deg, er også det rette. Dersom man tror på noe bare fordi andre tror på det, så blir jo ikke det din tro?. Man må selv finne ut hva som kjenns viktig og riktig ut. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Noe annet jeg hørte om var jo en gutt i klassen min, han skulle få seg en datamaskin i gave med foreldrene, men da måtte han be en bønn til gud hver dag før han gikk til sengs. Kan virkelig foreldre be barna sine om slik? Er det ikke barna selv som må bestemme sin egen tro, og ikke foreldrene ? Det kan godt hende det er jeg som tar helt feil her, kanskje det er meningen at barn skal ha samme tro som foreldrer, kanskje det bare er slik det skal være. Og bare sånn i tilfelle noen lurte så er jeg bare 12 år. En ateist (en som tror gud ikke finnes) vil si at barna blir hjernevasket når barna får en "kristen oppdragelse". Om en ateist ikke oppdrar barna sine til å tro på Gud, fordi h*n vil at de skal tenke selv, vil den kristne si at h*n ikke gir dem ett reelt valg..
Pastor Knut Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 En ateist (en som tror gud ikke finnes) vil si at barna blir hjernevasket når barna får en "kristen oppdragelse". Om en ateist ikke oppdrar barna sine til å tro på Gud, fordi h*n vil at de skal tenke selv, vil den kristne si at h*n ikke gir dem ett reelt valg.. For det første vil jeg si at en ateist er alt annet enn "en som tror gud ikke finnes", som du definerer ateisten. En ateist er en person som overhodet ikke har et gudsforhold. Det er derfor ikke et spørsmål om å tro at G-d ikke finnes. Det er nemlig ingen gud å forholde seg til. For det andre vl jeg si at ateister oppdrar sine barn på forskjellig vis. For det tredje vil jeg si at en kristen også er en person som oppdrar sine barn på forskjellig vis.
foxy09 Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 det viktigste er som lineluna skrive, hva tror DU på? jeg tror at det er veldig viktig å ha noe å kunne tro på, spesielt når ting ikke er så greit. men det er ikke riktig at foreldre skal "påtvinge" barna sine en tro. det er veldig fint med barnetro men det må ikke misbrukes.du må selv finne ut av hva du tror på..)
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 det viktigste er som lineluna skrive, hva tror DU på? jeg tror at det er veldig viktig å ha noe å kunne tro på, spesielt når ting ikke er så greit. Det finnes mange som klarer seg utmerket uten gudstro, også i vanskelige tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå