Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #1 Skrevet 22. september 2007 Da jeg skulle starte opp pc'n i dag tidlig kom det en høy, vedvarende summelyd ca midtveis i oppstarten. Den varte til ca et minutt etter at skrivebordsbildet var kommet opp, hvoretter lyden ble dypere og "saknet farten"(finner ikke noen bedre måte å forklare det på) Det første som slo meg var at det kan være noe galt med harddisken - altså at det var den som sto og gikk rundt, men disken er under ett år gammel.... Jeg har heller ikke hatt noen indikasjoner på at noe var galt. Alt fungerte helt normalt da jeg slo av pc'n utpå natta i går, så noe har tydeligvis skjedd mens jeg sov.
mamut75 Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Reboot pc'n din og se om det går bort av seg selv .
caso Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Mulig det er kjølevifta som er litt ute av balanse.. Retter seg ofte når den har startet og stoppet en gang, men bør sjekkes hvis det fortsetter.
ATV Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 lenge siden du støvsugde pcn sist? åpne et av sidedekselene (sitter som regel med to skruer), dra ut kontakter og støvsug alt du klarer, spesielt viftene må renses. pass på så du ikke er nær noe der inne, eller du kan bruke trykkluft.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Ikke bruk støvsugeren i datamaskinen. En støvsuger skaper statisk elektrisitet, og det er ikke å anbefale for elektriske komponenter.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Avhengig av hvilken vifte det er snakk om, så kan det være at strømforsyninga må byttes. Lagrene i vifta til denne kan finne på å ta kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå