Gå til innhold

Går mest ned i vekt de dagene jeg trener!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt om kostholdet til lavkarbo, og begynt trene. Har den uvanen att jeg veier meg daglig, da...og det er jo i seg selv litt tåpelig, men nå er det da engang sånn.

iallefall -jeg trente tirsdag kveld, og onsdag morgen var jeg gått ned 0,3 kg...trente ikke onsdag, torsdag morgen hadde jeg gått ned 0,1. Trente torsdag kveld, hadde gått ned 0,4 neste morgen. Trente ikke i går, gikk ned 0, 1 i dag morges..

Slik kunne jeg beskrevet dagene. Går alltid ned mest de dagene jeg trener. Er det virkelig så "enkelt"?

Treningen min er forøvrig 2 timers gå-turer eller 1 time på trimsykkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikkert mer i (samlet) aktivitet de dagene du trener enn når du ikke trener. Da inntar du tydeligvis mindre enn det totale kaloriforbruket ditt, og går ned i vekt. Skal man ned i vekt, er regelen enkel: innta mindre kalorier enn hva du forbruker.

Skrevet

Vekten til personer varierer stort med mange forskjellige faktorer. Man kan ha lite eller mye vann i kroppen, mye eller lite mat i mage og tarm, ha en opphopning av hormoner, you name it. Derfor er det vanlig at vekten kan variere med opp til flere kilo med dagers mellomrom. Det er også grunnen til at det ofte er lite konstruktivt å veie seg hver dag, en gang i uken holder for de fleste.

Da får man både "større" resultater, i tillegg blir det ikke fokus på vekt og slanking hele tiden, som er uheldig i lengden.

Skrevet

Det første som slår meg er at du veier mindre de dagene du trener fordi du har mindre væske i kroppen. Det er som nevnt over her en haug med årsake rtil at vekten svinger, og den kan svinge ganske mye bare i løpet av et døgn. Vei deg en gang i uken, eller enda bedre, ta i bruk målbåndet.

Skrevet

Det beste er egentlig å veie seg hver dag, og regne ut gjennomsnittet en gang i uka. Hvis du veier deg en gang i uka, kan det være akkurat den dagen du har ekstra mye vann i kroppen, og du får på en måte en feilberegning. Førstenevnte er altså et bra tips.

Skrevet

Hvis du har ekstra vann i kroppen en dag, vil det ofte synes på en større nedgang neste uke. Med mindre kroppen din er innstilt på å bare binde vann på onsdager, som er veiedagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...