Gå til innhold

Spiser du lakris?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser du lakris?

Bruker du også å spise slike godteri, som finnes i alle farger?

Jeg spiste lakris, men har sluttet med det.

Har ikke link til hva lakris inneholder, men det er ofte slakteavfall, også fra hest og prinsipielt spiser jeg ikke hest...og derfor spiser jeg ikke lakris.

Fikk en indrefilet av en venn en gang, men da jeg leste at det var hestekjøtt, ble jeg så kvalm at jeg kastet hele greia.

Vurderer å bli mer eller mindre vegetarianer igjen (lakto-veg.), men vet ikke hvordan jeg skal begynne. (Den debatten får jeg kjøre under matforumet...)

Har ikke lyst til å drepe gleden for dere som spiser lakris, men vi vet ofte ikke hva vi spiser, for det står ikke på pakningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi meg lakris - masse lakris!!!!!!!!!!!!

Nå Vimselot, fikk du påvirket meg til å kjøpe lakris til lørdagskvelden... Jeg driter i hva som er i den - Jeg MÅ bare ha lakris.......... :hoppe:

Skrevet

Lakris er deilig. Meget deilig. Men den må være søt. Tviler på at man finner slakta dyrekjøtt i alle lakrisene i alle butikkene. Sikkert noen steder, men vær bevisst da vel. Spør eller no. Så farlig er det ikke.

Skrevet

Snasen, jeg liker også lakris, smaken er jo...lakris er jo bare lakris...

Men hvor trur du, Snasen, jeg kan gå og kjøpe lakris der de som jobber der vet hva lakrisen inneholder?

Jeg bor i tykkeste Oslo, så noen tips?

:)

Skrevet
Har ikke link til hva lakris inneholder, men det er ofte slakteavfall, også fra hest og prinsipielt spiser jeg ikke hest...og derfor spiser jeg ikke lakris.

Jeg tror du tenker på gelatin, som er stivelse utvunnet av knokler og bein fra dyr. Gelatin finnes i veldig mange ting, og ikke bare i lakris, men også sjokolade, vingummi, syltetøy etc.

Skrevet

Jeg spiser ingenting som inneholder gelantin, nei, slik som Drua sier.

Skrevet

Gelatin er det jo i drit mye. Man kan ikke slutte å spise alt som inneholder det. Da har man i hvertfall ikke mye å spise mer, men dem om det. :sjokk:

Skrevet

Jeg spiser gjerne lakris fordi det er godt.

Vissheten om at det er gelatin i lakris, forandrer ikke på det for mitt vedkommende.

Skrevet
Gelatin er det jo i drit mye. Man kan ikke slutte å spise alt som inneholder det. Da har man i hvertfall ikke mye å spise mer, men dem om det. :sjokk:

Det er nok ikke noe problem å kutte ut produkter med gelatin, hvis det er overbevisningen din. Jeg kan tenke meg langt større utfordringer man står overfor når man har tatt slike bevisste valg.

Skrevet

Jeg elsker lakris, og jeg spiser gjerne hestekjøtt.

Skjønner ikke at det skal være mer synd på hester enn på dyr som blir brukt til ren kjøttproduksjon.

Det er nå engang slik her i verden at for at vi skal overleve så må vi spise noe annet som har vært levende. Planter eller dyr.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Eh...kan noen fortelle meg hvorfor det er hestekjøtt i lakrits?

Hvorfor står ikke det på pakkene?

Er det hestekjøtt i all lakrits?

I såfall vil jeg aldri mer spise det.

Skrevet

Liker ikke lakris. Men det er ikke fordi jeg tror det er hestekjøtt i. :ler:

Skrevet

Det er nok ikke hestekjøtt i lakris. Lakris inneholder imidlertid gelatin som igjen inneholder slakteavfall. Om det finnes hesteslaktavfall i gelatin er sikkert mulig, men da er det en god del andre ting du bør kutte ut også, dersom det byr deg i mot å spise hest.

Skrevet

Synes slett ikke det er vanskelig. Jeg har kuttet ut alt seigt snop, gelèr og ostekaker med gele-lokk. Ellers leser jeg alltid ingredienslisten i alle varer jeg ikke vet hva inneholder. Inneholder det gelantin, så kjøper jeg det ikke.

Skrevet

Mmmmm lakris :D

Eller enda bedre: ISLANDSK LAKRIS!!! :tommelsmil:

Men det får jeg ikke kjøpt her :cry:

Skrevet

Tabris, du kan jo bytte ut gelantin med agar-agar. Det er et 100% vegetabilsk produkt som har samme bruksområde.

Skrevet
Tabris, du kan jo bytte ut gelantin med agar-agar. Det er et 100% vegetabilsk produkt som har samme bruksområde.

Takk for tipset. :klem:

Skrevet (endret)

Takker også for tipset, men hvor i fanden får man kjøpt det?

Gelatin, jeg vet, og har bestemt meg for å unngå kjøttprodukt mest mulig, kan jo ikke bli helt vegetabilsk, men jeg spiser vilt, de har hatt ett fritt liv. Og bestanden av f.eks. elg må holdes nede siden de ellers møter sultedøden, vi har jo ikke så mange gauper, ulv og bjørn, som tidligere.

Jeg spiser ikke hest. Spiser dere bikkjer?

For meg er det helt umulig, å spise mat laget av hest, men dere som svarer at hurra hei, hva er forskjellen?

Forskjellen er at jeg har hest (eller hadde).

Og jeg spiser ikke kjæledyr...

Endret av vimselot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...