Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi tok en tatovering for ca. 7 år siden. Den var sort og oransj (en tiger), men nå har alt det oransje blitt helt borte, og bare det sorte er igjen.

En tatovering er vel ment å vare evig, men er dette noe man kan klage på? Hun tok den hos et kjent og velrenommert tatoveringsstudio, og hun har fortsatt "kontrakten" hun skrev under på den gangen men det står jo ingenting om dette...

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At en tatovering "varer evig" er en sannhet med modifikasjoner. Det meste av den varer evig, og det mange ikke tenker tilstrekkelig over, er at huden forandrer seg ettersom man blir eldre, legger på seg/slanker seg osv, og det påvirker tatoveringen. Hvor mange "sjømannstatoveringer" på gamle menn ser fine ut? Strekene flyter utover og blir grumsete, og motivene er vanskeligere å se.

En tatovering er finest når man er ung og huden spenstig. Senere blir det bare vulgært. (Min mening). Heldigvis finnes det enkelte hudleger (spesialister) som nå kan fjerne tatoveringer pent med laser. Men bruk en hudlege - ikke en "kvakksalver" som ikke har peiling eller rett laser (jeg ville gått langt utenom tatovører og såkalte hudpleiere da).

Jeg tviler på at det er grunn til å klage. Enkelte farger blir blasse etter hvert, og da må man tatovere på nytt. Nå kjenner jeg ikke til mye om de forskjellige fargene, men lyse farger forsvinner fortere enn mørke i alle fall.

Skrevet

En må regne med at den må fylles på ja, men studioet pleier vanligvis å gjøre dette gratis. Tilogmed når det var min egen feil (klødde på skorpa) sa tatovøren min jeg måtte bare komme tilbake og fylle på helt gratis. De fleste pleier å være fete på det der :)

Skrevet
At en tatovering "varer evig" er en sannhet med modifikasjoner. Det meste av den varer evig, og det mange ikke tenker tilstrekkelig over, er at huden forandrer seg ettersom man blir eldre, legger på seg/slanker seg osv, og det påvirker tatoveringen. Hvor mange "sjømannstatoveringer" på gamle menn ser fine ut? Strekene flyter utover og blir grumsete, og motivene er vanskeligere å se.

(...)

Jeg tviler på at det er grunn til å klage. Enkelte farger blir blasse etter hvert, og da må man tatovere på nytt. Nå kjenner jeg ikke til mye om de forskjellige fargene, men lyse farger forsvinner fortere enn mørke i alle fall.

Jeg er enig i at sjømannstatoveringer er stygge, men grunnen til at de flyter utover er at de som regel er laget med vanlig knappenål som er mye tykkere enn en tatoveringsnål. Det er også vanskelig å få jevne linjer når man bare prikker med en vanlig nål.

Det rare er at både jeg og to andre jeg kjenner tok tatovering rundt samme tid som denne venninna mi. Men vi har ikke hatt samme problem som henne, fargene våre er fortsatt sterke og klare.

En må regne med at den må fylles på ja, men studioet pleier vanligvis å gjøre dette gratis. Tilogmed når det var min egen feil (klødde på skorpa) sa tatovøren min jeg måtte bare komme tilbake og fylle på helt gratis. De fleste pleier å være fete på det der :)

oj, det kaller jeg service! Men det kan jo hende at du er ekstra god kunde da! :)

Skrevet

Det om tatoveringer varer eller ikke kan faktisk ha litt med hudtype å gjøre også.

Jeg har tatoverte bryn, og tatovøren kunne ikke svare helt op hvor lenge de ville vare pga at det varierte veldig. Nå er jo ikke dette en varig tatovering, men jeg vil tro at grunnprinsippet er det samme når det gjelder det med hudtype.

Men hvorfor ikke bare ringe tatovøren å spørre da? Det kan da ikke være så vanskeli?

Skrevet
oj, det kaller jeg service! Men det kan jo hende at du er ekstra god kunde da! :)

Mulig mulig, jeg tok 3 på under en måned der :rodme: De var bestemt, men hadde ikke spenn før det! Overkill hoho!

Gjest lillebøll
Skrevet

Ganske vanlig at farger som rødt, orange o.l må taes opp etter noen år.

Skrevet

Det er som flere har nevnt helt normalt at man må etterfylle fargen etter noen år.

Skrevet

Jeg tatoverte meg for 25 år siden, og tatoveringen er idag utflytende i strekene, selv om den ble gjort på studio med tynne nåler og maskin. Så det er ikke bare gamle menns tatoveringer som flyter utover når tatoveringene blir gamle. Min er ikke så fin lenger, og jeg vurderer å få fjernet den med laser hos hudlege.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg skal vise denne siden til min venninne. :)

Hun har sånn typisk nordisk veldig lys hud med en del fregner, det er mulig at det er derfor fargen har blitt helt borte. Min første tatovering som er tatt for 10 år siden på samme sted og som bl.a. inneholder en regnbue er fremdeles like fin, men jeg har en annen type hud.

Skrevet

Nå er det over 7år siden jeg tok min tatovering. Men da fikk jeg beskjed om å komme tilbake og etterfylle farge om den falmet. Så det gjorde jeg vel ett halvt år etter jeg tok den. Og det kostet ikke noe. Hvordan den ser ut nå vet jeg ikke, for den sitter ett sted jeg ikke ser. ;)

Skrevet

Dere kan bare gå tilbake og spørre. Verre er det ikke. Mange studioer har gratis etterfylling av farge, noen må du betale ett mindre beløp hos.

Men farger i tattoveringene forsvinner fortere enn sort, vet ikke hvorfor. Men det er vanlig å etterfylle tatto'n etter en tid.

Skrevet
Jeg tatoverte meg for 25 år siden, og tatoveringen er idag utflytende i strekene, selv om den ble gjort på studio med tynne nåler og maskin. Så det er ikke bare gamle menns tatoveringer som flyter utover når tatoveringene blir gamle. Min er ikke så fin lenger, og jeg vurderer å få fjernet den med laser hos hudlege.

Så den var ikke utflytende i strekene da du fikk den?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de ville etterfylle gratis hvis det var ujevnheter innen 1 år (mulig det var 6 måneder). De sa også at tatoveringer falmer og at det er vanlig å få den etterfylt hvert 5 år.

Tviler på at hun har mulighet til å reklamere etter 7 år, men det er godt mulig hun får et avslag hvis hun vil etterfylle samme stedet som hun tok den.

Skrevet

både rød/gul/orange-farger og hvitfarger har en tendens til å forsvinne etterhvert, jeg tok en fargerik tatovering for 14 år siden, det hvite er borte og de orange/rødaktige fargene er blitt blassere en de sorte og grønn/blå fargene.

Men også det sorte har blitt blassere og har sklidd litt ut.

Når jeg tok begge mine, fikk jeg beskjed hos tatovøren om at dette kunne skje, og de fleste jeg kjenner som har, har fått muligheten til å farge opp igjen sine når de mister farge.

Tror nok ikke man kan klage for at det ikke varer evig, men det går jo fint an å ringe og høre om det går an å få farget den opp og evt hva de tar for det.

Skrevet

Hun forhørte seg visst her om dagen, de sa at etterfylling koster det samme som om hun skulle tatt hele tatoveringen på nytt. Synes det var litt vel drøyt jeg...

Gjest lillebøll
Skrevet
Hun forhørte seg visst her om dagen, de sa at etterfylling koster det samme som om hun skulle tatt hele tatoveringen på nytt. Synes det var litt vel drøyt jeg...

Hun kan jo gå en annen plass og høre. Vet noen tatovører gjør dette billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...