Filimo Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Har mannen spurt hva dere ønsker dere? Har dere spurt ham? Er dette noe man snakker om? Jeg vet om et vennepar hvor de var rundt på kjøpesentre/i butikker og hun pekte "den ønsker jeg meg, og den og den og den osv" for å gi ham noe å gå videre med. Er dette sært eller normalt?? Jeg tror jeg skal kjøpe sykkel til min tilkomne...er det en teit morgengave? Han ønsker seg verken klokke eller noe annet smykke...
Arkana Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Vi snakket såvidt sammen om morgengave og var enige i at det ønsket vi ikke. Nå endte jeg opp med å få en morgengave likevel (et nydelig gullarmbåndsur som min manns mormor fikk i morgengave selv). Jeg synes det er greit å bli enige om man skal gi eller ikke, men direkte tåpelig når enkelte nærmest plukker ut gaven selv. Ikke spesielt romantisk akkurat og i mine øyne et tegn på at man er mer interessert i gavens verdi enn at det var noe din egen mann plukket ut for deg. Ellers synes jeg en sykkel høres ut som en flott morgengave. Man trenger da ikke gi "typiske" morgengaver som klokke eller smykke. Det viktigste er jo at mannen din blir glad for gaven, og det er jeg sikker på at han blir.
Filimo Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 Vi snakket såvidt sammen om morgengave og var enige i at det ønsket vi ikke. Nå endte jeg opp med å få en morgengave likevel (et nydelig gullarmbåndsur som min manns mormor fikk i morgengave selv). Jeg synes det er greit å bli enige om man skal gi eller ikke, men direkte tåpelig når enkelte nærmest plukker ut gaven selv. Ikke spesielt romantisk akkurat og i mine øyne et tegn på at man er mer interessert i gavens verdi enn at det var noe din egen mann plukket ut for deg. Ellers synes jeg en sykkel høres ut som en flott morgengave. Man trenger da ikke gi "typiske" morgengaver som klokke eller smykke. Det viktigste er jo at mannen din blir glad for gaven, og det er jeg sikker på at han blir. Takk for svar, dette hørtes veldig fornuftig ut. Morgengave er aktuelt for oss, og jeg håper på et smykke (men det har jeg aldri sagt til ham), men det behøver ikke være noe dyrt noe, har bare lyst på noe som varer evig. Sykkel ønsker han seg veldig og sykkel er jo dyrt så det er ikke en hverdagsgave akkurat, derfor jeg vurderer det (i tillegg til det faktum at han ikke ønsker seg/bruker ting jeg ser på som typiske morgengaver). Takk for fin tilbakemelding
Bente:) Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 (endret) Nei vi avtalte ingenting Bare handlet på hver vår kant! Jeg fikk gullarmbånd sammensatt av ørten små hjerter. Han fikk spanskkurs + en langhelg til Madrid eller Barcelona. Langhelgen skal taes i tiden rundt vår første bryllupsdag. Endret 21. september 2007 av Bente:)
Tida Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Så original og flott gave! Er jo koselig å kunne gi noe som man vet den andre vil like. Det er kun en selv som setter grenser for hva morgengaven kan være, det er nå min mening. Synes også spanskkurs og reise var flotte gaver! Jeg er så usikker på hva jeg skal gi...Har så lyst til å gi noe personlig (og ikke klokke ol som kanskje er vanlig å gi), men vet ikke helt hva enda. Kanskje det er flere som vil dele noen forslag?
Betsy Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Sambo får mansjettknapper og jegerprøven! Selv håper jeg på en fet klokke....
Gjest Gjest_cherokee_* Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 vi snakket ikke om det..nå er min mann gullsmed og han hadde laget ett nydelig anheng meg en rubin og diamanter rundt. det var kjempe fint
Gjest Linn24 Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 jeg har rett å slett ikke peiling på hva jeg skal gi jeg. har ikke tenkt noe over det enda da men. han har klokke og smykke. han vil ikke ha noe nytt av det iallefall. hmmmmm. :klø: kanskje en liten spaferie hadde vært noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå