Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Er det vanlig å feste endel selv om man har blitt samboer med kjæresten? Folk jeg kjenner roer seg ned ganske mye da, og fester gjerne med kjæresten og felles venner, eller tar glass øl eller vin med venner. Mens han jeg er sammen med og så godt som alle i hans omgangskrets fester hver helg, eller drikker uten fest, men blir fulle, gjerne både fredag og lørdag. Jeg vil gjerne være mer sammen med bare kjæresten og slappe av i helgene. Vi jobber noen ganger til ulike tider, så den tiden vi har sammen i ukedagene er fylt med vasking, støvsuging, rydding og TV. Jeg begynner å bli lei av dette, men vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå at jeg synes vi trenger mer kvalitetstid sammen. Helst i helgene, siden det bare er da vi har litt tid til å koble ut... Føler meg som den eneste i verden som sliter med dette, for jeg befinner meg milevis fra mine kjente og er omringet av disse festerne. Føler meg som en kjedlig gammel dame, men er bare 21. Han er forresten 22. Trenger litt råd jeg...
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Hva som er vanlig blir etter min mening litt feil utgangspunkt, for folk ER forskjellige, og i deres alder er det nok også mange som ikke har lyst til å roe ned så veldig, samboer eller ei. Det man må finne ut, er nok mer om man kan godta den andre som han er. Jeg skjønner godt at du vil dere skal bruke mer tid sammen, da. Bruker dere virkelig all tid hjemme i ukedagene på rydding o.l? Da vil jeg tro det går an å prioritere annerledes, selv om dere jobber til ulike tider. Når det gjelder helgene, så foreslå konkrete ting (tur? kino? ut og spise?) FØR helga, slik at han kan velge å gjøre noe sammen med deg i stedet for å bare være med venner. Det er selvsagt også fint om han også foreslår noe. Men det er viktig at man faktisk har lyst til å gjøre noe sammen, ikke at man bare "må". Den følelsen bør dere kanskje kjenne etter om det er slik at dere aldri gjør noe sammen.
caso Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Mitt råd er å ikke være milevis unna dine kjente. Skaff deg større omgangskrets som ikke er knyttet til samboeren din i nærheten du bor nå. Da kanskje behovet for å ha han hjemme går litt ned. Men forstår problemet, og han burde jo forstå ditt behov også egentlig.
Rosalie Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Vi fester akkurat like mye som vi gjorde før vi flyttet sammen. Jeg vil ikke si at den situasjonen trenger å endres før det er barn inne i bildet. Det er i hvertfall slik det er i våre vennekretser. Hva med å henge seg på samboer når han skal på vors/pub? Da blir du kjent med hans venner, og blir ikke like ensom som du virker å være der du bor nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå