Gå til innhold

LadyComp/BabyComp - hormonfri prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Kinga
Skrevet

Jeg ønsker meg et hormonfritt prevensjonsmiddel.

Har du prøvd LadyComp? Hva er din erfaring med denne?

Andre prevensjonsmidler jeg kunne brukt, og da ser vi bort ifra kondomer og femidom, er f.eks. spiral. (Noen som har gode erfaringer med femidom forresten?) Og hvordan er bruk av spiral? Flere forslag til hva jeg kunne brukt?

Selv har jeg brukt p-sprøyte i lengre tid og er svært fornøyd med denne. Men dog; kroppen tilføres hormoner og er nok ikke helt seg selv. Nå vil jeg forsøke noe annet.

Vibeke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Persona computer som prevensjonsmiddel. Snuppa er 4 mnd nå :D

Syntes det var veldig OK, men det er dyrt å kjøpe og dyrt å bruke. Og jeg ble altså gravid på en sk sikker dag. Så nå har jeg gått for hormonspiral.

Hvis du bruker p-sprøyter nå vil det nok ta litt tid før du evt kan bruke en computer. Du må ha hatt et par regelmessige, naturlige sykluser for at den skal greie å lese syklusen din, og p-sprøyter kan være ganske forstyrrende på syklusen i en tid etter du slutter.

Gjest Kinga
Skrevet

Tusen takk for svar, Glaciera (artig nick, forresten, gir sånn is-prinsesse-assosiasjoner :wink: )

Har tenkt litt på dette her med hormonspiral, jeg også. Siden den inneholder langt mindre hormoner enn både p-piller og p-sprøyte er det definitivt et alternativ. Men så blir det jo sagt at man helst skal ha født barn først, og det har ikke jeg.

Noen barnløse med hormonspiral her (som ennå har tenkt seg barn før eller siden)?

Vibeke

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er ikke så rent få kvinner som har blitt uønsket gravide med Lady Comp/Baby Comp. I fjor var det flere stygge rettsaker i Sverige om akkurat denne typen prevensjon.

Var jeg deg ville jeg aldri bruke noe så usikkert.

Minnie

Gjest Kinga
Skrevet

Ja, Minnie, jeg leste litt om LadyComp før jeg laget denne tråden og ble forbløffet over hvor liten sjansen var for å bli gravid (under 0,03 % om jeg ikke husker helt feil) med såpass "simple" midler som temperaturmålinger.

Rettsakene har jeg ikke hørt om før, men de overrasker meg igrunnen ikke, og ihvertfall ikke etter Glacieras svar...

Vibeke

Skrevet

Jeg har brukt ladycomp i vel 6 mnd nå og synes den fungerer utmerket. Jeg fødte for 8 mnd siden og er ikke interessert i en ny baby med det første. Jeg har foreløpig litt uregelmessig mens, så jeg får mange "røde" dager på compen. Men jeg kjenner kroppen min så godt at jeg vet noen lunde når jeg får eggløsning så ca fra dag 10-12 til eggløsningen er over så bruker vi kondomer. Kommer jo an på hvor aktiv man er, men for oss så er forbruket ca 2 kondomer i mnd og det er jo greit.

Ellers så er det utrolig deilig å være hormonfri. Da jeg gikk på pillen hadde jeg jevnt over liten lyst. Nå derimot er det noe helt annet :rodme: . I tillegg bruker jeg et program som heter Ovusoft. Brukte dette da jeg forsøkte å bli gravid. Lærte mye om kroppen min der.http://www.ovusoft.com/

Gjest Kinga
Skrevet

Takk for svar, Eloise.

Ja, litt mer lyst hadde vært fint... Men på den annen side er det en stund til vi ser hverandre igjen, så i mellomtiden er det kanskje like greit. Får bruke tiden til å finne noe annet enn p-sprøyte til da.

Jeg har dessuten mistet mye hår siden siste gang jeg satt p-sprøyten; og det kan være en sideeffekt av, ja nettopp, hormonene i sprøyten.

Flere med positive tilbakemeldinger på LadyComp eller annen hormonfri/lavhormon prevensjon?

Vibeke

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan jo ta en titt her. Der står det litt om erfaringer med kobberspiral og hormonspiral. Ellers blir det jo sagt at p-ringen gir færre bivirkninger enn p-piller fordi du får færre hormoner i blodet. Legen min sa sist jeg var der at de går bort fra p-sprøyta nå fordi den gir økt risiko for benskjørhet.

Gjest Kinga
Skrevet

Tusen takk for henvisningen, Julienne, hadde ikke sett den tråden før.

P-ring er nok ikke et alternativ for meg, jeg kan ikke bruke preparater som inneholder østrogener pga. at jeg har hatt blodpropp.

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...