Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, nå fikk jeg pakken fra Everyday minerals i posten for noen dager siden, og har prøvd produktene litt.

Men jeg ser ikke helt det fantastiske med dem? Og de skulle jo være det. Jeg synes mineralfoundation er dårligere den jeg har fra Kanebo. Og blush/solpudder var heller ikke superfantastisk.

Ser ikke at den smelter inn i huden i det hele tatt, jeg synes jeg ser mye mer sminket ut når jeg bruker mineralfoundation enn Kanebo foundation. Gjør jeg noe galt her? Eller er produktene oppskrytt?

Bruker kosten som fulgte med, sirkulære bevegelser, litt og litt på....men neida, ikke like fornøyd som med det jeg har fra før.

Endret av Nabodama
Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg har bare prøvd tre merker, men synes det er stor forskjell i finishen på de ulike merkene. "Alle" liker jo ID, men personlig foretrekker jeg GloMinerals, for ID blir for meg for tørr, og framhever flassete partier. Jeg bestilte også prøver fra Lily Lolo, men fargene var altfor gule, og sluttresultatet (bortsett fra fargebom) var melete og ekkelt.

Men smak og behag... Jeg har også flere vanlige foundationer som jeg bruker innimellom.

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd GloMinerals og ehh ja, nå fikk jeg jernteppe her :rodme:, og liker Glo myyyyye bedre. Kommer aldri til å bytte tilbake til hverken Kanebo eller Helena Rubinstein. Har akkurat bestilt ny ladning fra Ebay :)

Forresten så liker jeg det pressede mye bedre enn det løse, og kommer aldri mer til å kjøpe løs mineralfoundation. Syns det pressede gav bedre resultat og var lettere å legge.

Endret av Umuriel
Gjest Deception
Skrevet
Forresten så liker jeg det pressede mye bedre enn det løse, og kommer aldri mer til å kjøpe løs mineralfoundation. Syns det pressede gav bedre resultat og var lettere å legge.

Og jeg synes motsatt. :) Det løse gir litt finere skinn og mer transparent resultat. Det faste bruker jeg stort sett på reiser, og til å ha i vesken.

Skrevet
Og jeg synes motsatt. :) Det løse gir litt finere skinn og mer transparent resultat. Det faste bruker jeg stort sett på reiser, og til å ha i vesken.

Jeg syns det pressede var mer transparent, men det kan hende at det er fordi jeg syns det løse var litt mørkere i fargen? Det pressede gav perfekt fargematch til min hud, har natural light.

Gjest Deception
Skrevet
Jeg syns det pressede var mer transparent, men det kan hende at det er fordi jeg syns det løse var litt mørkere i fargen? Det pressede gav perfekt fargematch til min hud, har natural light.

Enig i at det løse er litt mørkere i fargen, selv med samme farge (jeg har honey light, og det er ganske stor forskjell på dem; den løse er gulere og mørkere).

Har du noen god e-bay-selger for Glo?

Skrevet (endret)

Beauty within eller noe slikt het selgeren på ebay. Mener jeg kjøpte derfra sist, men det er halvannet år siden. Betalte uansett 160 NOK inkl porto for det pressede i går. Kan leve med det :)

Endret av Umuriel
Skrevet

Jeg har bare prøvd i.d foundation, men synes helt klart den er bedre enn alt jeg har prøvd av vanlige foundations (også merker som er kjent for å være bra, jeg har blant annet en Kanebo-foundation som gir ok resultat). Men det virker som den fungerer best på hud som ikke er særlig tørr eller moden - nå om høsten synes jeg f eks det er vanskeligere å få den til å sitte, men mulig det hadde vært lurt å bruke en rikere krem under først. Uansett; synes resultatet blir naturlig, den dekker ikke så mye at ansiktet blir "flatt", og gir ikke urenheter som jeg synes vanlig foundation gjør (også de gode merkene, ja, og jeg har veldig ren hud i utgangspunktet).

Men det virker jo som folk passer ulike merker :) Og kanskje fargematchen er dårlig?

Skrevet

Absolutt enig med at med mineralsminke ser jeg mer sminket ut enn det vanlige jeg bruker fra clinuque. Best resultat for meg er jo at jeg ser minst mulig sminket ut, og at sminken er mest mulig dekkende. Selv er jeg elev ved et hudpleieskole i år, og der bruker vi alle slags mineralsminker, men liker den bare ikke. Clinique Super Fit alene er nok!

Skrevet

Da må det rett og slett ha med hudtypen ens å gjøre. Jeg har prøvd alt mulig av vanlig foundation, men aldri funnet en jeg kan bruke i dagslys... Så jeg har blitt kjempeglad i EM, og kommer ikke til å bytte til vanlig foundation igjen. På meg smelter den inn i huden, tørre partier synes ikke osv.

Gjest StockDama
Skrevet

Huden min har blitt utrulig mye bedre med mineralsminke, har brukt kissme og everyday minerals. Kissme er altfor gult, ser ut som jeg har gulsot ellerno =D EM derimot har funka flott.

Liker bedre hvordan følelsen av mineralsminke er på huden enn vanlig flytende foundation.

Skrevet

Jeg er en av de som ikke har blitt helt fornøyd med mineralfoundation. Har prøvd både i.d og et annet merke i forskjellige farger, men ser grå og dratt ut. Jeg leser om alle som får glød i huden - den har iallefal ikke jeg sett. Tørre partier kommer også bedre fram.

Det passer tydeligvis ikke like godt for alle. Jeg ville så veldig at det skulle funke, siden jeg får urenheter av vanlig foundation. Har endt opp med Exuviance som heller ikke gir urenheter. Veldig lett å påføre, og får et lekkert naturlig resultat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...