Gjest Gjest annie Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Heisann! I dag leste jeg på DinSide at det er farlige stoffer i det meste av kosmetikken! Overraskende og skummelt å lese at det er så farlige stoffer i sminke og kosmetikk! Hvorfor i all verden er man nødt til å bruke skadelige konserveringsmidler.. det må da finnes midler som er bedre å bruke både for helsa og naturen! Og hvorfor kan man ikke skrive advarsler på kosmetikk-produktene da, i det minste.. Nå ble jeg skikkelig irritert altså! Fra nå av SKAL jeg være nøye med å sjekke hva produkter inneholder og bare kjøpe kosmetikk på bodyshop e.l.! Og jeg skal gå igjennom badehylla mi og sminkeveska og se hvilke av produktene som inneholder parabener! Er det noen her som har noen synspunkter om parabener er veldig skadelig i små mengder? De fleste er jo helt uvitende om det, og det var jeg også fram til i dag..
Bokormen Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Det har vært svært mange tråder her inne før hvor det er diskutert parabener og andre potensielt skadelige ingredienser i kosmetikk. Om du søker på parabener her inne, får du opp mange tråder, og kan finne mange merker som ikke inneholder parabener
Gjest *delfina* Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 (endret) Det har vært svært mange tråder her inne før hvor det er diskutert parabener og andre potensielt skadelige ingredienser i kosmetikk. Om du søker på parabener her inne, får du opp mange tråder, og kan finne mange merker som ikke inneholder parabener Gjesten ovenfor var meg.. husket ikke passordet mitt der og da.. hehe.. Men tusen takk for svar! Jeg innser at jeg burde tatt meg tid til å søke etter emnet før jeg laget en helt ny tråd! Endret 21. september 2007 av *delfina*
Bokormen Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Det er jo stadig nye tråder om gamle emner, så det gjør vel ingenting Men er enig med deg, ble overrasket når jeg første gang leste om parabener!! Forsøker å være flink til å kjøpe litt mer "sunne" produkter nå, hver gang jeg kjøper nytt!
Gjest *delfina* Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Ja, det skal jeg også!! Ble helt skremt her jeg.. alt jeg har inneholder jo parabener.. Jeg må bruke det opp før jeg kjøper noe nytt ihvertfall..
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Nå er det ikke alle parabener som er farlige da. Du kan lese mer om dette på www.grønnhverdag.no.
Gjest *delfina* Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Nå er det ikke alle parabener som er farlige da. Du kan lese mer om dette på www.grønnhverdag.no. Hei Gjest! Takk for tipset Men jeg har sjekka mange av produktene jeg har og der fant jeg en blanding av både de farlige og ikke-farlige parabenene i samme produkt..
Gjest Borghild Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Uff, here we go again... Parabener og skumle stoffer. Skremselspropaganda, er det det er! :frustrert: sikkert noe disse naturproduktselskapene har funnet på. Var det så farlig, så hadde det vært forbudt!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #9 Skrevet 22. september 2007 Uff, here we go again... Parabener og skumle stoffer. Skremselspropaganda, er det det er! :frustrert: sikkert noe disse naturproduktselskapene har funnet på. Var det så farlig, så hadde det vært forbudt! Tror du virkelig det er så enkelt? Det er mange stoffer som har blitt stemplet som trygge også kommer de en tid etterpå og må ta det bort, gjerne etter at noen paranoide har 'hauset' det opp. Nikotin er et yndet eksempel, enkelte E-stoffer, akrylamid som igjen har dukket opp på radaren. Det var jo en tid da ikke asbest var betegnet som spesielt farlig heller, ihvertfall ikke farlig nok til å bruke maske ). Det er også et faktum at det er farligere å smøre ting på huden enn å spise det. Spiser du strømmer enzymer og spytt og what not til åstedet for å bryte stoffet ned. Smører du det på deg går det rett i blodet uten noe hinder, tar ca 30 sekunder. Husker ikke helt hvor jeg leste dette men det gjorde så sterkt inntrykk når jeg leste det at de påvirket hele måten jeg tenkte på velvære. Ikke paranoid bare bevisst )) Paraben-frie produkter finner du både i helsekosten og på nettet. Noen er tilsatt alkohol istedet for parabener andre kun essensielle oljer. Uansett lønner det seg å lese ingrediensene på boksen så du ikke får med deg noe du ikke vil ha.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #10 Skrevet 22. september 2007 Uff, here we go again... Parabener og skumle stoffer. Skremselspropaganda, er det det er! :frustrert: sikkert noe disse naturproduktselskapene har funnet på. Var det så farlig, så hadde det vært forbudt! Hm.. tror du virkelig at naturselskapene har funnet på dette? Tror heller at grunnen av at mange av disse stoffene ikke er forbudt er at de store firmaene bruker milliarder av kroner hvert år på markedsføring, lobbyvirksomhet, osv. for å overbevise alle at disse tingene ikke er farlige. Hvor mange vet f.eks. at de fleste produkter enten er basert på dyrefett fra dyr som har dødd av sykdommer, eller petroleum, som man helst ikke skal få kontakt med huden en gang... Leste nylig at man har begynt å bruke gammelt frityrfett fra McDonalds i hudpleieprodukter. Og når en over her sier at produktene går rett i blodet blir jeg litt bekymra..
Gjest Borghild Skrevet 22. september 2007 #11 Skrevet 22. september 2007 Njææææææææææææææææææh!!! Skeptisk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå