Gjest Lillemusen Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Hei dere, kan noen anbefale meg noe som virkelig hjelper!? Jeg bruker en hel masse forskjellige foundationer, alt fra pudderet til Kanebo til fuktighetsgivende foundation fra Clinique. MEN jeg har alltid tørr hud langs nesevingene og mellom øyebrynene!! Dette ser så "flassete" ut, uansett om jeg bruker god krem under, og så en god foundation.. Finnes det en olje elller noe annet smart som virkelig får vekk disse tørre partiene? noen råd??
Gjest helia Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Har du prøvd peeling?Hvis ikke bør du prøve det,skrubbe huden et par ganger i uka,før du tar på en god fuktighetskrem
Mediocre Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 Har du prøvd jojobaolje? Den fungerer bra på de fleste hudtyper.
iss Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Jeg har NØYAKTIG det samme problemet. Tørr hud, men spesielt rundt nesen og mellom øyenbrynene. Etter jeg startet å bruke Dior hudkrem for tørr hud og Kanebo foundation så har det blitt bedre. De er veldig rike i konsistens og beregnet for tørr hud. Men problemet er ikke helt borte, og da bruker jeg peeling. Ikke alltid det heller virker bra nok, så da bruker jeg faktisk en sånn skrubb-handske og skrubber ansiktet, spes i problemområdene. Gjorde det i går i dusjen, og idag da jeg tok på foundation så var det tørre borte.
Gjest Tweek Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde også sånn og hudpleier sa jeg hadde sensitiv hud.. Og når man har tørre partier burde man ikke skrubbe så hardt. Det hjelper ikke, men det tar vekk det flassete akkurat der og da, men kommer tilbake uansett.
Gjest NastyNice Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Eneste som til nå har hjulpet meg med tørre hudpartier er faktisk Chanel sin Age Delay Serum og Age Delay Lotion. Fikk et tips i parfymeriet at de flste kremer legger seg uten på huden, så om man har veldig dyptgående tørr hud, trekker kremen seg ikke langt nok til at det gir fuktighet. Så mitt tips er å investere i et serum (trenger ikke være Chanel altså) som trekker inn før man har på ansiktskrem som forsegler fuktikheten. Har prøvd uendelig mye av dyre kremer osv, men kun dette som har hjulpet. Lykke til!
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Jeg pleier å smøre et par dager med en veldig fuktighetsrik krem fra Lancome som heter NUTRIX, når det er krise med tørre partier, det fungerer veldig godt på meg.
Gjest Blanca Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Jeg har perioder med veldig tørr og flassete hud på nese og mellom øyenbrynene. Om ikke fuktserum (Dermalogica Hydrating Booster), peeling og olje hjelper da, funker Hydrokortison 1% alltid. Vet at man ikke skal overdrive bruken av kortisonpreparater, men denne er av den mildere typen og det skader ikke å bruke den med fornuft.
Gjest Lillemusen Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Jeg har NØYAKTIG det samme problemet. Tørr hud, men spesielt rundt nesen og mellom øyenbrynene. Etter jeg startet å bruke Dior hudkrem for tørr hud og Kanebo foundation så har det blitt bedre. De er veldig rike i konsistens og beregnet for tørr hud. Men problemet er ikke helt borte, og da bruker jeg peeling. Ikke alltid det heller virker bra nok, så da bruker jeg faktisk en sånn skrubb-handske og skrubber ansiktet, spes i problemområdene. Gjorde det i går i dusjen, og idag da jeg tok på foundation så var det tørre borte. Takk for tips alle sammen! Er spesielt interessert i hvilken Kanebo foundation du bruker, for jeg har hørt så mye bra om dem..? En sånn skrubbehanske har jeg, så det er kanskje lurt å prøve
Gjest Lillemusen Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Jeg pleier å smøre et par dager med en veldig fuktighetsrik krem fra Lancome som heter NUTRIX, når det er krise med tørre partier, det fungerer veldig godt på meg. Denne fikk jeg prøve på i dag, på parfymelle. Jeg gikk nemlig innom og beskrev problemet mitt, og damen kom med denne. Smurte den på hånda først, og den ble jo silkemyk. Og nå har jeg tatt den på her hjemme, og den er jo fantastisk. God lukt - silkemyk, men ikke minst: den har jommen tatt knekken på de tørre, flassete partiene. Gleder meg til å bruke den i morgen igjen. Er den dyr, tro?
Umuriel Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Hvordan foundationen tar seg ut på huden avhenger i stor grad av underlaget. Det er viktig å bruke gode hudpleieprodukter, og da spesielt en god krem. Da blir resultatet så og si alltid bra
Cupcake Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Jeg har hatt svært tørr hud som flasser i det siste. Det var på overleppen. Fikk tips om faktisk å prøve Spenol! En venninne sa at hudlegen hennes anbefalte denne siden den ikke inneholder parfyme o.l. Den er jo så billig at jeg tenkte jeg skulle prøve, og det har hjulpet masse! Ble veldig overrasket.
mee mee Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Har du prøvd jojobaolje? Den fungerer bra på de fleste hudtyper. enig her!! mandelolje funker også veldig bra hvis du har tørre partier.
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 Er det Nutrix du mener Lillemusen? Isåfall så er den super på tørr hud.
CosiFanTutta Skrevet 24. september 2007 #15 Skrevet 24. september 2007 Helt enig med Blanca. Tror jeg har prøvet det meste, både av kremer, oljer og serumer til hundrevis av kroner. I tillegg til utallige behandlinger som sand sliping og dyprensing på hudpelie salonger. Det eneste som tar det er Hydrokortison 1% som fåes reseptfritt på apoteket. Prisen er rundt 70 kr. Jeg kan tenke meg at det tar 1-2 dager før jeg blir kvitt alt. Må ta en ny behandling på 1-2 dager omtrent annenhver måned. Jeg gjorde en feil ved å gå til hudpleier istedenfor til legen med min eksem - den feilen kostet mye.
Gjest Raptuza Skrevet 20. oktober 2007 #16 Skrevet 20. oktober 2007 Du må i hvert fall sørga for at du får ein foundation berekna på tørr hud! For foundation er uttørkande. Ellers vil eg anbefala olivenolje på dei tørre plassane. Prøv det daglig i ei vekes tid, etter dagkremen, og sjå om ikkje det hjelper.
Gjest Tigerjente Skrevet 20. oktober 2007 #17 Skrevet 20. oktober 2007 Bruk ett godt serum under dagkremmen. Ha også med deg en fuktighetsspray i vesken, som du kan spraye på ansiktet, over makeup, ett par ganger for dagen. De fleste fuktighetssprayer inneholder endel antioksidanter som binder seg i huden, og hindrer frie radikaler å binde seg med huden. Frie radikaler er stoffer som vil binde seg til noen andre stoffer for å oppfylle 8-regel (kjemi ) Det oppnår de ved å binde seg til molekyler i huden. Når de har bundet seg til huden begynner de å bryte ned huden. Frie radikaler finnes bla.annet i røyk, eksos, forurensninger, strålinger fra pc-skjerm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå