Gjest Forumdeltaker Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2000431.ece Er det OK at tenåringsgutter har sex med prostituerte for å kvitte seg med jomfrudommen? Er det ikke bare positivt at de gjør det med profesjonelle som alltid bruker beskyttelse, enn med en drita full jente som kanskje blir gravid eller får en sykdom?
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Nei, det er ikke noe positivt ved det. Som artikkelen sier, så gjør det at de lettere kjøper sex igjen. Og hva slags kvinnesyn er disse unge guttene får?
Gjest Forumdeltaker Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Nei, det er ikke noe positivt ved det. Som artikkelen sier, så gjør det at de lettere kjøper sex igjen. Og hva slags kvinnesyn er disse unge guttene får? Jeg tror ikke at folk som kjøper sex automatisk får et negativt kvinnesyn. Guttene er nok i en posisjon hvor de føler seg såpass presset at de "må" ha sex. Og det er nok ikke bare vennegjengen som presser, men også jentene og samfunnet generelt.
Gjest Nedfall Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Og det er nok ikke bare vennegjengen som presser, men også jentene og samfunnet generelt. ..kan de ikke bare ha sex med de jentene da ?
Gjest Peachbud Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Nei, det er umoralsk. Flertallet av prostituerte får psykiske skader. Mange blir utsatt for vold. De aller færreste ønsker å være prostituerte, men er drevet til det av trafficking eller dopavhengighet. Dessuten bruker neppe prostituerte alltid kondom. De kan også få kjønnssykdommer og bli gravide. Det er helt ok å være jomfru. Jeg tror ikke det å gå til en prostituert hjelper på disse guttenes selvfølelse.
Gjest Forumdeltaker Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 I dagens samfunn er det dessverre slik at for mange er sex med prostituerte eneste mulighet. Det positive er at når de har kommet over "kneika" med debuten så kan det styrke selvtilliten. Å kjøpe sex er ikke så stort tabu som alle vil ha det til. Det er kanskje like ille om ikke verre å være jomfru i dagens samfunn.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2000431.ece Er det OK at tenåringsgutter har sex med prostituerte for å kvitte seg med jomfrudommen? Er det ikke bare positivt at de gjør det med profesjonelle som alltid bruker beskyttelse, enn med en drita full jente som kanskje blir gravid eller får en sykdom? Det er ikke noe nytt slik har det alltid vært, på sjøen, i forsvaret, på interrail, ferie, fotballtur mm Hamburg, Kjøben, Amsterdam, Liverpool mm.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 Selvfølgelig er det helt OK at gutter ligger med prostituterte. Disse jentene vet hva de gjør, ikke noe fomling. I Norge, som jo er den siste sovjetstat, vil man kontrollere også kjønnsdriften til folk. Det er så tullete at man kan gråte.
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Hva slags samfunn er det egentlig når menn må kjøpe seg sex for å debutere? Hvor desperat er du liksom. Nei da står det mye mere respekt av en mann som er jomfu når han er 30 og venter på ei ekte jente som vil ha sex med han!
Mann 42 Skrevet 21. september 2007 #10 Skrevet 21. september 2007 Jeg ville nok synes at det var bedre om man fikk sine første erfaringer med en kjæreste eller en venninne, men det er ikke så enkelt å få til for en ung gutt. Hos oss er det jo blitt sånn at kvinner prioriterer utdanning og karriere og først vurderer giftemål/samboerskap og barn når de nærmer seg 30. Så man kan ikke regne med å finne en livspartner i ung alder. Kvinner som ikke er gift, satser på kortvarige forbindelser og kan profitere seksuelt på at menn er forholdsvis lett tilgjengelige på sjekkemarkedet. Og selv en uerfaren og keitete jente vil kunne få en seksuell forbindelse hvis hun vil, det er bare for henne å spille med, siden det finnes nok av menn som fungerer etter tradisjonelle kjønnsrollemønster og tar initiativet. Det er bare å la dem få lov, så ordner det seg. For en ung gutt er det atskillig mer komplisert. Damene stiller sine krav. Unge jenter satser på litt eldre gutter, og det begynner de med allerede i ungdomsskolen. Kjønnsmarkedet er ganske vanskelig å komme inn på. For en jente å ha sine første erfaringer med en dominant mann, er ganske enkelt. Han tar styringa. De fleste jenter forventer at mannen skal ta initiativet, uansett. Det gjelder hele veien fra flørt til seng. Det er en ganske stor utfordring for en ung gutt som ikke har noe erfaring. Og man skal være ganske hardhudet for å ta de avslagene som kommer under veis, når man prøver seg. Det er jentenes marked. Enn så lenge. Når det er så vanskelig å komme i gang seksuelt, så forbauser det ikke meg at de går til prostituerte. Jeg ville nok debutert atskillig senere enn jeg gjorde om det ikke var for at et par jenter som var på gressenketur på byen sjekket opp meg og kompisen min en kveld. Hun jeg lå med, var tvers gjennom egoistisk. Det var en dårlig erfaring for meg, og jeg tror faktisk at jeg ville hatt det bedre om jeg hadde hatt min første erfaring med en prostituert . Ang kvinnesyn: Jeg satt igjen med en stor skuffelse etter at denne dama hadde forsynt seg med det hun ville ha og dro hjem til gubben. Og jeg følte meg ganske robbet for illusjoner om kvinnekjønnet. Så jeg tror ikke det ville gjort noen forskjell om hun hadde vært en BETALT hore, for å si det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 nå har jeg en liiten anelse om at flere (legge merke til "flere", ikke "alle") av de som er jomfru til de er 30 kanskje ikke er det fordi de -vil- vente, men fordi de ikke får seg noe.. min lille teori
Mann 42 Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 nå har jeg en liiten anelse om at flere (legge merke til "flere", ikke "alle") av de som er jomfru til de er 30 kanskje ikke er det fordi de -vil- vente, men fordi de ikke får seg noe.. min lille teori Jeg tror at din lille teori er korrekt. Det er ikke slik at det finnes noen for alle.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #13 Skrevet 21. september 2007 Nei, det er umoralsk. Flertallet av prostituerte får psykiske skader. Mange blir utsatt for vold. De aller færreste ønsker å være prostituerte, men er drevet til det av trafficking eller dopavhengighet. Dessuten bruker neppe prostituerte alltid kondom. De kan også få kjønnssykdommer og bli gravide. Det er helt ok å være jomfru. Jeg tror ikke det å gå til en prostituert hjelper på disse guttenes selvfølelse. Jeg er uenig i alt som står i dette innlegget. Myten om at alle prostituerte er ofre er ikke sann. Prostituerte bruker ALLTID kondom. De får derfor ikke kjønnssykdommer og blir ikke gravide. Det er ikke OK å være jomfru for en mann på 19-20 år. Det hjelper veldig på selvfølelsen å miste dyden. At det er en prostituert som tar dyden, spiller ingen rolle.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #14 Skrevet 21. september 2007 Jeg synes det er fint at den naive nasjonen Norge får en smak av virkeligheten. I Oslo har vi en super-kriminell drosjenæring som snyter skatt for hundrevis av millioner og frakter dop, penger og gjengkriminelle. Den næringen får være helt i fred av opinionen og myndighetene. Så har vi noen hundre prostituerte på strøket. Disse får massiv oppmerksomhet av pressen, og lover mot prostitusjon lages i ekspressfart på Stortinget. Forstå det den som vil. Jeg synes det vitner om et samfunn som er totalt forvirret.
Gjest JM Skrevet 21. september 2007 #15 Skrevet 21. september 2007 Jeg synest ikke det er ok! Som sagt tidligere prostitusjon er sterkt linket til psykiske problemer, noen prostituerer seg pga av problemer andre får det pga av prostitusjon. Å ligge med mange er ok, men å blande penger og goder og sex er fy. Er en grunn til at prostitusjon er mer vanlig etter naturkatastrofer , i fattige land osv. Og det er ikke fordi disse menneskene synest at det er stas å prostituere seg. Å utnytte at man har penger på denne måten er forkastelig. Maktmisbruk, dårlig menneskesyn. Man setter sin egen nytelse over andres helse. Om du har penger og mener du hjelper til, gi heller pengene til en hjelpeorganisasjon, til foreninger som hjelper prostituerte osv. For all del ikke ha sex med de prostituerte og dytt selvbildet og menneskesynet til både deg selv og den du har sex med lenger ned. Og det finnes sikkert prostituerte som tenner på å få penger for sex, men det tror jeg ikke er mange, de fleste vil få psykiske plager i kjølevannet samme hvor frivillig det er .
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #16 Skrevet 21. september 2007 Jeg synes det er fint at den naive nasjonen Norge får en smak av virkeligheten. I Oslo har vi en super-kriminell drosjenæring som snyter skatt for hundrevis av millioner og frakter dop, penger og gjengkriminelle. Den næringen får være helt i fred av opinionen og myndighetene. Så har vi noen hundre prostituerte på strøket. Disse får massiv oppmerksomhet av pressen, og lover mot prostitusjon lages i ekspressfart på Stortinget. Forstå det den som vil. Jeg synes det vitner om et samfunn som er totalt forvirret. TILTREDES !!
Gjest dfokghdflkj Skrevet 21. september 2007 #17 Skrevet 21. september 2007 Det er ikke OK å være jomfru for en mann på 19-20 år. Hva er ikke ok med det ?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #18 Skrevet 21. september 2007 Det er ikke OK å være jomfru for en mann på 19-20 år. Det hjelper veldig på selvfølelsen å miste dyden. At det er en prostituert som tar dyden, spiller ingen rolle. Jeg er uenig i dette! Jeg og de jentene jeg kjenner vil mye heller være sammen med en gutt som ikke har mistet dyden. Det sier en del om guttens personlighet. Min eks har hatt sex med prostituerte i utlandet. Han er tilsynelatende en attraktiv gutt som debuterte tidlig og har hatt mange ons. Jeg syntes det var en ulempe i vårt forhold. Han klarte heller ikke å være trofast.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #19 Skrevet 21. september 2007 Jeg er uenig i dette! Jeg og de jentene jeg kjenner vil mye heller være sammen med en gutt som ikke har mistet dyden. Det sier en del om guttens personlighet. Min eks har hatt sex med prostituerte i utlandet. Han er tilsynelatende en attraktiv gutt som debuterte tidlig og har hatt mange ons. Jeg syntes det var en ulempe i vårt forhold. Han klarte heller ikke å være trofast. Jammen HAN vil ikke være jomfru, det er bare flaut og pinlig. Å være jomfru er kun bra hvis man er kvinne.
krokkeknull Skrevet 21. september 2007 #20 Skrevet 21. september 2007 Jammen HAN vil ikke være jomfru, det er bare flaut og pinlig. Å være jomfru er kun bra hvis man er kvinne. ..enig i dette, pluss at "problemet" bare vokser hvis årene går, og status quo er det samme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå