Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen spurte om han kunne låne bilen min i morgen. Jeg sa ja for jeg ville være grei. Nå viser det seg at han skal låne den bort til sin kompis som skal bruke den til flytting. Da det kom frem sa jeg at jeg ikke ønsket at den skulle brukes til flytting. Han ble dritsur og jeg føler meg skikkelig sær og gjerrig. Jeg er bare så avhengig av den bilen og hvis noe skjer med den så har jeg ikke råd til å betale reperasjoner.

Vil gjerne ha deres mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eksen spurte om han kunne låne bilen min i morgen. Jeg sa ja for jeg ville være grei. Nå viser det seg at han skal låne den bort til sin kompis som skal bruke den til flytting. Da det kom frem sa jeg at jeg ikke ønsket at den skulle brukes til flytting. Han ble dritsur og jeg føler meg skikkelig sær og gjerrig. Jeg er bare så avhengig av den bilen og hvis noe skjer med den så har jeg ikke råd til å betale reperasjoner.

Jeg syns ikke du er sær, med minder det er en veldig god venn av deg også. Hadde nok gjort det samme selv. Ikke greit å låne andres biler, har vell noe med forsikringen å gjøre også.

Skrevet

Jeg syns han er en skikkelig drittsekk, som ikke kunne si når han spurte om å få låne bilen at det faktisk var kompissen som trengte den til flytting. Hvorfor kunne han ikke sagt det som det var, istedetfor å "lure" bilen til seg?

Nå vet jeg ingenting om forholdet mellom deg og din eks, men jeg hadde aldri brydd meg om eksen min mente jeg var gjerrig og sær! Han får i alle fall være ærlig når han spør om å låne ting. Og en bil er ingen liten ting, for en som er totalt avhengig av den!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar. Godt å få bekreftet at jeg ikke er så slem som han får meg til å føle meg.

Jeg har aldri truffet han som skal flytte. De spurte meg først. Hadde ikke spurt en annen kompis som har bil. Synes det er litt rart. Synes de kan spørre han først. Får heller låne min hvis det blir krise. Nå er han sikkert enda surere på meg enn han var før dette skjedde. Jeg vil så gjerne at han skal ha gode minner om meg. Føler at alt ble ødelagt nå. :tristbla:

Skrevet

Synes du gjorde det riktige. Jeg hadde heller ikke likt å låne bort ting til folk jeg ikke kjenner, og måten det ble gjort på ved at eksen din omtrent lurte til seg bilen er absolutt ikke greit.

Skrevet (endret)

Synes det var merkelig at eksen din ikke sa hvorfor han ville låne bilen, det er jeg enig i. Dårlig gjort. Men det er da vel virkelig ikke du som skal betale for det hvis noe skjer med bilen din når de låner den?? :klø:

Endret av La Luna
Gjest Gjest_merill_*
Skrevet

Vet du - det er det frekkeste jeg har hørt! Eksen låne bilen for at kameraten skal flytte? Det er ikke mulig! Enda godt du sa nei!!! Hvem tror du måtte betalt hvis noe gikk i stykker? Eksen din? Kameraten hans? Å neida, det måtte nok du ha gjort. Feilen er nok at du ofte er for snill, slik at han trodde at det var greit, men sett grenser - det er viktig!

Skrevet

Han låner bilen din for å låne den videre til en kompis? Og det kommer tilfeldigvis for en dag etter at du har sagt ja? Helt på sin plass å bli sur. Du vil ikke at den skal brukes til flytting og ville ikke lånt den bort til det bruket. Han har ikke sagt hva han skal bruke bilen til. Da er det ikke noe å si på at du blir forbannet. Synd at dere ikke er samen, for da kunne du dumpet ham.

Skrevet (endret)
Synd at dere ikke er samen, for da kunne du dumpet ham.

Yeah :ler:

Du får fortelle x-n din, at han får skaffe seg kompis som har jobb og egen bil, eller som klarer å låne seg en bil selv. koster max 500 kr for en dag å låne et wreck.

De hadde sikkert ikke tenkt å betale bensin heller?

Bra du sa nei. Flate for en idiot av en x-...

Jeg hadde blitt flau som kompis av han også, hørtes veldig slum ut.

Endret av caso
Skrevet

Du vil ikke at han skal ha dårlige minner om deg? Vet du, det synes jeg du skal drite i.

Jeg fikk aldri låne bilen til min x, forøvrig...

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Yeah :ler:

Du får fortelle x-n din, at han får skaffe seg kompis som har jobb og egen bil, eller som klarer å låne seg en bil selv. koster max 500 kr for en dag å låne et wreck.

De hadde sikkert ikke tenkt å betale bensin heller?

Bra du sa nei. Flate for en idiot av en x-...

Jeg hadde blitt flau som kompis av han også, hørtes veldig slum ut.

Enig...

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med de her inne som mener at du bare skal blåse i at han kommer til å tenke dårlig om deg... men det er lettere sagt enn gjort! På den annen side tenker jo du nå dårlig om ham... noe som du forøvrig gjør helt rett i. Jeg også blitt irritert og sur over måten eksen din lurte til seg bilen. Det var bra at du reagerte.

Jeg er sånn at helst vil at alle skal like meg og tenke godt om meg, men jeg er klar over at livet ikke er sånn. Det er bedre at noen tenkter litt dårlig om deg, enn at du skal bli en nikkedukke som ikke tør å si ifra.

Forøvrig finnes det masse bilutleiefirmaer, der kameraten til eksen din sikkert kan skrape sammen penger til en bil!

Skrevet

Takk for alle svarene! Han lånte ikke bilen likevel. Han sa at jeg laget mye problemer for dem. Han ville ikke si om det ordnet seg med en annen bil. Han er bare taus og sur. Vet jeg ikke burde bry meg om det, men det er ikke så lett. Vil helst være venn med han.

Da vi var sammen brukte han bilen like mye som meg. Noen ganger fylte han bensin. En gang han fikk parkeringsbot måtte jeg betale. En gang jeg lånte bort bilen til noen andre ble dørhåndtaket ødelagt. Det er ikke reparert. Har ikke råd til å prioritere det. Er ikke så flink til å si nei. Må bli flinkere til det.

Skrevet
Takk for alle svarene! Han lånte ikke bilen likevel. Han sa at jeg laget mye problemer for dem. Han ville ikke si om det ordnet seg med en annen bil. Han er bare taus og sur. Vet jeg ikke burde bry meg om det, men det er ikke så lett. Vil helst være venn med han.

Da vi var sammen brukte han bilen like mye som meg. Noen ganger fylte han bensin. En gang han fikk parkeringsbot måtte jeg betale. En gang jeg lånte bort bilen til noen andre ble dørhåndtaket ødelagt. Det er ikke reparert. Har ikke råd til å prioritere det. Er ikke så flink til å si nei. Må bli flinkere til det.

Bra du sa nei :jepp:

Det er tydelig at han kanskje ikke er så flink til å ta vare på den bilen, etter hva du har skrevet. Så du gjorde det riktige!

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur. Jeg hadde bare sagt nei.

Poenget mitt er at du har gitt han lov til å låne bilen. Ikke hans kamerat.

Man låner ikke bort bilen sin til andre enn de man stoler på og som fyller kravene til å kjøre bil. Du har også plikter i henhold til veitrafikkloven her. Hvis du mener bilen din ikke tåler å bli benyttet som flyttebil, er det bare å si nei. Sekundært at du evt. stiller klare krav om at eksen din er den eneste som får kjøre den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...