duddi Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Nå har jeg vært SUPER flink med maten ( ligger på rundt 1500 kcal om dagen) og trent 4 ganger i uka i ca 8 uker. Også har jeg klart å gå ned 1(!?!?!?!) J.......A cm rundt livet. Jeg kjenner at jeg er på nippet til å bare gi opp hele greia. Hva kommer dette av egentlig, begynner å lure på om jeg er immun mot å gå ned i vekt?? Noen som har opplevd det samme? Eller gjerne noen gode tips? Hilsen rådvill
duddi Skrevet 21. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2007 Hva og hvordan har du trent? Spinning, Pilates, Styrke og ridning. Fast hver uke. + At jeg går til jobben hver dag og jeg har ikke et stillesittende yrke. Trenings veilederen min mente at dette kombinert med et sunt og variert kosthold ( noe jeg har ) skulle være mer enn nok til å gå ned. ( men den gang ei :gråte: )
Supraspinatus Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Men du har nok mistet fett andre steder. Uheldigvis er det slik at kroppen tar fett fra tilfeldige steder når den brenner det. Stå på! og en annen ting, er du HELT sikker på at du ikke jukser pittelitt (en kake, te, kaffe nå og da er lett å glemme)
Gjest Elfrida Skrevet 21. september 2007 #5 Skrevet 21. september 2007 ? sist jeg sjekka var det fint lite kalorier i te og kaffe.
duddi Skrevet 21. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2007 Men du har nok mistet fett andre steder. Uheldigvis er det slik at kroppen tar fett fra tilfeldige steder når den brenner det. Stå på! og en annen ting, er du HELT sikker på at du ikke jukser pittelitt (en kake, te, kaffe nå og da er lett å glemme) Holder meg unna kaker, men :kaffe: og te drikker jeg. Jeg får håpe det at jeg har gått ned andre steder, har ikke vekt heller ( fobi ), men kanskje man skulle ha skaffet seg det
duddi Skrevet 21. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2007 ? sist jeg sjekka var det fint lite kalorier i te og kaffe. Det var det jeg trodde også, drikker det med god samvittighet.
Supraspinatus Skrevet 21. september 2007 #8 Skrevet 21. september 2007 (endret) ? sist jeg sjekka var det fint lite kalorier i te og kaffe. Det er forholdsvis lite kcal i svart kaffe og bar te, men veldig mange putter i litt sukker eller melk ("det er jo så lite") Kanskje man tar seg en Mocca på vei hjem fra jobb. Men vann inneholder ingen kcal, det burde du heller drikke. Kom til å tenke på en annen ting. Drikker du (alkohol)? Den ødelegger for alt. Du burde i utgangspunktet avstå fra alkohol i hele dietten. Endret 21. september 2007 av Supraspinatus
Gjest Kristin_ Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Har du gått ned i kg? Har du gått ned i cm andre steder? Ting jeg tenker på som kan være grunnen - Du trener ikke hardt nok, treningen er rutine og kroppen blir ikke utfordret - Du trener overhodet ikke styrke (som øker hvileforbrenningen) - Du har masse kalorier som du "glemmer" å telle, klassikere er tilsatt sukker, fett etc. - Kostholdet ditt inneholder for lite fett (ja, det trengs fett for å forbrenne fett) - Du er ofte ute på byen / fest / etc og teller ikke alkokalorier Når man ikke får resultater kan man enten 1) trene mer/hardere 2) knipe enda mer inn på maten Førstnevnte er aller enklest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå