Abraxas Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Niks, man får ikke beskjed om dette.
Gjest Jenna88 Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Antakeligvis fordi det skal være kjempelett å slette noen. Synes egentlig Facebook-fenomenet er ganske overfladisk. Skal dog innrømme at jeg benytter meg av nettstedet selv, men jeg har omtrent ikke addet noen venner. Antar jeg har addet ganske få av litt over 300. Antakeligvis på grunn av at jeg anskaffet meg Facebook tidligere enn de fleste jeg kjenner, jeg oppdaterer aldri e-postadressen min på den der "find your friends-greia", og ønsker å være forsiktig med hvem jeg slipper innpå profilen min. Avslår ikke venneforespørsler fra kolleger eller arbeidsgivere, men jeg synes det er litt merkelig når halve klassen fra ungdomsskolen adder meg som venn når vi ikke har snakket sammen på hvem vet hvor mange år? Jeg liker ikke å avslå venneforespørsler, (vil ikke bli oppfattet som overlegen, heller), har inntrykk av at de fleste bare godtar. På grunn av dette har jeg en ganske kjedelig profil, med et profilbilde, (ingen tags), kort informasjon om utdanning/arbeidserfaring og det er det. Har flere ganger vurdert å slette meg fra siden, men jeg har kontakt med noen venner via meldinger, så... jeg vet egentlig ikke. Men som sagt, basert på det forholdet jeg har til diverse som har addet meg, anser jeg begrepet friends som relevativt løst, og det forundrer meg derfor ikke hvis folk sletter hverandre i hytt og pine. Har opplevd at noen "venner" har forsvunnet en gang iblant jeg også, men jeg har aldri lagt merke til hvem, så de er antakeligvis perifere som har addet meg for moroskyld. Sånn sett kan jeg ikke si at jeg bryr meg så altfor mye. Jeg har kontakt med/adder de jeg bryr meg om, og at perifere plutselig finner ut at de vil ha en opprydning i vennelista de har addet meg på, anser jeg kun som selvmotsigende og komisk.
SnillMito Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Antakeligvis fordi det skal være kjempelett å slette noen. Synes egentlig Facebook-fenomenet er ganske overfladisk. Skal dog innrømme at jeg benytter meg av nettstedet selv, men jeg har omtrent ikke addet noen venner. Antar jeg har addet ganske få av litt over 300. Antakeligvis på grunn av at jeg anskaffet meg Facebook tidligere enn de fleste jeg kjenner, jeg oppdaterer aldri e-postadressen min på den der "find your friends-greia", og ønsker å være forsiktig med hvem jeg slipper innpå profilen min. Avslår ikke venneforespørsler fra kolleger eller arbeidsgivere, men jeg synes det er litt merkelig når halve klassen fra ungdomsskolen adder meg som venn når vi ikke har snakket sammen på hvem vet hvor mange år? Jeg liker ikke å avslå venneforespørsler, (vil ikke bli oppfattet som overlegen, heller), har inntrykk av at de fleste bare godtar. På grunn av dette har jeg en ganske kjedelig profil, med et profilbilde, (ingen tags), kort informasjon om utdanning/arbeidserfaring og det er det. Har flere ganger vurdert å slette meg fra siden, men jeg har kontakt med noen venner via meldinger, så... jeg vet egentlig ikke. Men som sagt, basert på det forholdet jeg har til diverse som har addet meg, anser jeg begrepet friends som relevativt løst, og det forundrer meg derfor ikke hvis folk sletter hverandre i hytt og pine. Har opplevd at noen "venner" har forsvunnet en gang iblant jeg også, men jeg har aldri lagt merke til hvem, så de er antakeligvis perifere som har addet meg for moroskyld. Sånn sett kan jeg ikke si at jeg bryr meg så altfor mye. Jeg har kontakt med/adder de jeg bryr meg om, og at perifere plutselig finner ut at de vil ha en opprydning i vennelista de har addet meg på, anser jeg kun som selvmotsigende og komisk. Spennende, og ikke minst svært relevant
Gjest Jenna88 Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Jeg mener det er ganske relevant fordi det er mine tanker om temaet. Når jeg starter en tråd foretrekker i alle fall jeg å få et svar som er lengre enn to linjer. Leser du begynnelsen av innlegget er det i grunnen svar på det trådstarter spør om. Resten er vel stort sett min mening om disse requestene. Jeg forsøker å skrive utfyllende når jeg svarer her inne, så får vedkommende luke bort det han/hun anser som irrelevant. Jeg, personlig synes det er interessant å høre hva brukere mener om forskjellige saker og ting.
SnillMito Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Jeg forsøker å skrive utfyllende når jeg svarer her inne Jeg tror deg.
Gjest Nedfall Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Hm.. tror man kan skru på notification om at noen sletter deg fra vennelista, men jeg er ikke sikker ? Er endel ekstra man kan justere under settingene forskjellige steder. Standard oppsett er jo rimelig "enkelt", og veldig lite sikkert. Men, har slettet meg derfra nå, så dette er bare noe jeg antar.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Niks, det er ikke et valg i notification.
Gjest Nedfall Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Niks, det er ikke et valg i notification. Da husket jeg feil. Kommer ikke til å melde meg inn igjen for å sjekke !
lillesky Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Hvis en venn sletter deg, så kommer du kanskje bare inn på limited profil? :klø: Det må jo være en fordel med å slette folk? At de ikke får tilgang til profilen lenger?
krokkeknull Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Hvis en venn sletter deg, så kommer du kanskje bare inn på limited profil? :klø: Det må jo være en fordel med å slette folk? At de ikke får tilgang til profilen lenger? Du kan ihvertfall legge folk inn på limited profile. Sletter man dem fra vennelista har de vel samme tilgang som "folk flest", dvs like lite/like mye som de som ikke er "venner". Så ! Limited profile gjelder de som du fortsatt har på vennelista di, men som du av ulike grunner vil "degradere".. ..vil jeg tro, men krokkeknull er ikke lengre på FB, så han får ikke sjekket.
Veslejenta Skrevet 24. september 2007 #13 Skrevet 24. september 2007 Tråden er ryddet. Veslejenta - moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå