Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #1 Del Skrevet 3. april 2002 Noen som har erfaring med avfarging av hår? Farger selv håret,(blir mye mer fornøyd da enn når jeg har gjort det hos frisør....da forsvant fargen etter 5-6 vask.)men mange farginger har tuppene en tendens til å bli mørkere og mørkere.. Har tatt avfarging èn gang,da hos frisør,og det virket ikke spesielt vanskeligere enn å farge der. Noen merker å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #2 Del Skrevet 3. april 2002 ingen spes. anbefaling, men et par råd: begynn med avfarging i tuppene, etter at den har virket en stund kan du ta blekemiddelet litt lenger opp i håret, jobb deg gradvis oppover så virketiden blir lengst der håret er mørkest. hvis håret ikke er farget helt innerst, må du ikke bruke avfarging der, da blir det nemlig oransje! regn med at effekten ikke blir så veldig stor, MYE vanskeligere å få ut hårfarge enn naturlig farge, og håret får som regel et rødskjær. kan bli knall rødt. og: hver gang du farger håret kommer et nytt lag med farge oppå de som var der fra før, og du får mørkere/svarte tupper. derfor står det i bruksanvisningen at på allerede farget hår skal du bare farge røttene, og bare ha farge i resten av håret i 5 minutter for å friske opp. jo mer du farger håret, jo mer slitt og porøst blir det. avfarging er den behandlingen som sliter aller mest, håret blir veldig porøst. sannsynligvis må du korrigere rødfargen etterpå, og da bør du være oppmerksom på at håret kommer til å suge til seg MYE farge, og blir mørkere enn du regnet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #3 Del Skrevet 3. april 2002 Takk for råd! Angående dette med å kun farge etterveksten, det må da være vanskelig å bare få farge på det håret som ikke er farget fra før!? Har alltid farget hele håret på nytt, og naturlig nok blir da tuppene nokså mørke etterhvert. Er redd for å få et markèrt skille i håret hvis jeg bare har farge i hår-røttene ( + litt av håret som er farget fra før,det er vell ikke til å unngå) og så har farge i resten i 5 min. Eller er ikke dette noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 4. april 2002 #4 Del Skrevet 4. april 2002 Natea fra Laboratoire Garnier har en avfarging. Brukte den en gang for et par år siden, og den tok mye av rødfargen i håret mitt, uten at det ble tørt og rart av det. Anbefales mer enn f.eks. vanlig blekemiddel. Når jeg farger håret nå, prøver jeg å ta mest på det nye håret, og vente med å ha i resten til det har fått virke en stund. Det blir ikke så mye skille av det, men jeg pleier å farge det blåsvart,og har mørkeblondt hår, så røttene blir litt mer blå enn resten av håret, i hvertfall de første dagene. (De blå pigmentene går veldig fort ut, så det er aldri noe problem.) Nå har jeg ganske kort hår, så jeg har ikke problem med hår som er farget mer enn ca 3 ganger før det klippes av. Du bør få farge i hele håret, tror jeg, for å friske opp det nederste. Men prøv deg fram med avfarging av hele håret et gang (og ha en passelig mørk farge som backup.). Begynn nederst og gå litt oppover etter noen minutter, så burde du få en ganske jevn farge over det hele. Kan vel anbefale å få hjelp av en venninne eller kjæreste, som kan hjelpe deg med å se hvor "skillene" er når du har håret utslått. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå