Gjest Gjest_Majka_* Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Må man betale noe for å gifte seg i kirka??
Latee Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Tror man betaler om man ikke er medlem av den kirka. Hvor mye koster sånt egentlig?
MrsG Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 er noe med at hvis dere gifetr dere i den kirka dere hører til, er det gratis. hvis ikke koster det litt. (ca. 2000? ellerno sånt) kontakt kirken dere vil gifte dere i, så får dere svar
~Minni~ Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Hvis du tilhører det kirkens sokn er det gratis. Hvis ikke koster det. Hvor mye det koster varierer. Kirken vi skal bruke tar 2.000 kr for å bruke kirken (de skrudde nettopp opp prisen fra 1.000 kr. Snakk om prisøkning ) og 1.175 kr for å bruke presten. Har du med egen prest betaler du kun for å bruke kirken.
Gjest Linn24 Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 vi vil ikke gifte oss i den kirken som vi tilhører nå. siden foreldrene våre tilhører den kirken vi vil gifte oss i, så slipper vi å betale. (måtte ikke ha betalt selv om bare en av foreldrene tilhører den en gang)
Gjest *marie* Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Vi må betale 4000... altfor dyrt synes jeg. Må betale selv om det er den kirken foreldrene mine hører til...
Gjest Linn24 Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Vi må betale 4000... altfor dyrt synes jeg. Må betale selv om det er den kirken foreldrene mine hører til... så rart. jeg ville sjekket opp dette en gang til. dumt å betale hvis man ikke må. de spurte oss om vi hørte til der. vi hører jo til en annen kirke nå, siden vi har flytta. da spurte ho hvor foreldrene våre bodde. og da sa ho det at så lenge de tilhører her, så skal ikke dere betale noe.
~Minni~ Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 så rart. jeg ville sjekket opp dette en gang til. dumt å betale hvis man ikke må. de spurte oss om vi hørte til der. vi hører jo til en annen kirke nå, siden vi har flytta. da spurte ho hvor foreldrene våre bodde. og da sa ho det at så lenge de tilhører her, så skal ikke dere betale noe. Foreldrene mine tilhører kirken, men det gjør ikke at vi slipper å betale... Den eneste fordelen jeg fikk ut av det var at jeg fikk lov til å booke dag og tid i kirken før de åpnet bestillingsmuligheten for folk som ikke tilhører kirken. Jeg har til og med hatt sommerjobb på kirkegården, men må betale for det :gråte: (Vurderte faktisk å melde flytting hjem til foreldrene mine, men det er jo litt drøyt for å spare et par tusen selv om det i så fall hadde vært mest for prinsippet og ikke pengene)
Amygdala Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Vi må også betale (ca 4000 kroner) selv om begge foreldrene mine hører til kirken og det er den kirken jeg både ble døpt og konfirmert i.
Gjest Linn24 Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Vi må også betale (ca 4000 kroner) selv om begge foreldrene mine hører til kirken og det er den kirken jeg både ble døpt og konfirmert i. hmmmm, merkelig. :klø: kan vel ikke være forskjell fra kirke til kirke, eller? håper ikke de kommer å sier at vi må betale når vi skal ned å ha møte med dem altså. for dette fikk jeg KLAR beskjed om.
Amygdala Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Det virker nok som om det er forskjell i både praksis og pris fra kirke til kirke. Noen steder holder det at foreldrene hører til kirken, andre steder holder det at man enten ble døpt eller konfirmert der, andre steder må man selv høre til kirken for å slippe å betale. Siste tilfelle gjelder altså da kirken vi skal gifte oss i. Litt kjedelig egentlig, jeg hørte tross alt til der i hele 20 år (frem til for 3-4 år siden), men likevel var det ingen "kjære mor" der i gården.....
Gjest Linn24 Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Det virker nok som om det er forskjell i både praksis og pris fra kirke til kirke. Noen steder holder det at foreldrene hører til kirken, andre steder holder det at man enten ble døpt eller konfirmert der, andre steder må man selv høre til kirken for å slippe å betale. Siste tilfelle gjelder altså da kirken vi skal gifte oss i. Litt kjedelig egentlig, jeg hørte tross alt til der i hele 20 år (frem til for 3-4 år siden), men likevel var det ingen "kjære mor" der i gården..... irriterende da. også så dyrt a gett.
Amygdala Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 irriterende da. også så dyrt a gett. Huff ja, jeg ble litt overrasket over hvor dyrt det var :gråte: Hadde egentlig trodd det kostet ca 2000 kroner, men så viste det seg at det var nesten det dobbelte (3800 kroner).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå