Gjest Gjest_Ronja_* Skrevet 20. september 2007 #1 Skrevet 20. september 2007 Er kjempefrustrert! Har en bror som står fast 3 timer fra Bucuresti i Romania. Han jobber der nede via et norsk firma og har nå pådratt seg en hissig infeksjon i kneet. Legene ved sykehuset kan ikke engelsk eller tysk. Legene har mått revidert såret pga mye betennelsevæske og foten er hoven, varm og rød fra kneet til ankelen. Reiseforsikringsselskapet sier han bare må gjøre som legene anbefaler, men det er ikke lett når han ikke forstår anbefalingene. ble sendt til hotellet med sprøyter og stikkpiller. Ikke enkelt å sette sprøyter på seg selv, uten opplæring og uten å vite hva medikamentet er. Forsikringsselskapet sier de ikke er tilknyttet et spesiellt sykehus i Romania ( er det ikke det reklamen på tv sier, at de vet hvilke sykehu som er trygge?) Han får heller ikke reise hjem så lenge han er syk, flyselskapet tar ikke med reisende som er syke. Forsikringsselskapet rekvirer ikke ambulansefly uten videre, så lenge han er "oppegående" å så lenge han får "behandling" via alle medikamentene, de mener han må bare ta disse å satse på at det ordner seg. Ellers anbefalte de han å bruke sin egen hjemreisebillett, men måtte da ikke fortelle at han var syk??? Er livredd for at infeksjonen skal spre seg til beinet og blodet. Kjempebekymret. Hva gjør vi? Forsikringsselskapet hadde heller ikke agenter der nede, heller ikke tolk via telefon. Dessuten er ambassaden stengt, telefonnettet der nede er overbelastet å jeg får ikke tak i broren min.
La Luna Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Det må da finnes et sjukehus i Romania der legene snakker engelsk? Jeg hadde leita opp et privat sjukehus. Da kan også sjukehuset snakke med reiseforsikringsfolka og sagt til dem hva de anbefaler.
ToveM Skrevet 20. september 2007 #3 Skrevet 20. september 2007 Hvis han er på jobb for et norsk firma der nede, bør vel arbeidsgiveren bistå broren din f.eks med tolk og slike ting
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Arbeidsgiver bør absolutt trå til. Dersom ikke så hadde jeg ordnet med krykker, tatt første fly hjem og ikke sagt at jeg var syk. At jeg kun hadde en belastningsskade i kneet. Hvilket forsikringsselskap har han?
Gjest Gjest_Ronja_* Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Europeiske. Han blir nødt til å foreta en real løgn ovenfor flyselskapet. Klarer ikke finne noen private sykehus. Har fått tak i en rumensk mann her i Norge som kan oversette via tlf. Venter bare på å komme gjennom nettet. Sykehuset var fra oldtiden, skittent og fattig. Litt skeptisk.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Jeg som trodde at Europiske håndterte alt. Derfor valgte jeg de. Romania er da heller ikke helt i bushen. Hva med om han kommer seg til Bucuresti da. Har Europeiske noen sykehus i landet å anbefale?
Gjest Gjest_Ronja_* Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Jeg som trodde at Europiske håndterte alt. Derfor valgte jeg de. Romania er da heller ikke helt i bushen. Hva med om han kommer seg til Bucuresti da. Har Europeiske noen sykehus i landet å anbefale? Trodde og de håndterte det meste. Han befinner seg ikke i jungelen nei. De var lite behjelpelige. Fikk gjentatt x ganger om å følge legens anbefaling der nede, men det er ikke lett når du ikke kan kommunisere. Fikk beskjed om å t de medisinene som var ordinert. Litt skeptisk.... De hadde ikke noen sykehus som var "mer anbefalte"/ "trygge". heller ikke tolker/agenter. Dette er fryktelig irriterende. Han reiser til hotell ved flyplassen så raskt som overhodet mulig, men han er skikkelig dårlig. Satser på første fly.
Gjest Frysepulver Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Kan gå an å ringe fastlegen kanskje? Eller melde seg inn i den Luftambulanseforeningen?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 Ta kontakt me den norske ambasaden i Romania, eller ta kontakt med den Rumenske ambasaden i Norge! Du burde gjøre det så kan de ringe til Sykehuset og reiseforsikringsselskapet!
Gjest Gjest_merill_* Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 Jeg som trodde at Europiske håndterte alt. Derfor valgte jeg de. Romania er da heller ikke helt i bushen. Hva med om han kommer seg til Bucuresti da. Har Europeiske noen sykehus i landet å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå